sobota, 25 listopada 2017

Zabawa Hafty i przysłowia - zasady

Obiecałam, że pomyślę nad nową zabawą.
Myślałam, myślałam i wymyśliłam...
Uwaga! :))) wymyśliłam ... zabawę hafciarską. :)))
Zastanawiałam się jedynie nad formą i tematyką zabawy, a dzisiaj nadszedł czas, by wprowadzić pomysł w życie.
Zatem rozkręcam zabawę i zapraszam do udziału, a tytuł zabawy to:

"Hafty i przysłowia".
O zabawie

Zabawa będzie polegać na tym, że na początku każdego miesiąca, będę podawać 2 przysłowia, z których należy wybrać jedno i do niego lub do jego fragmentu wyszyć krzyżykami motyw samodzielnie znaleziony lub zaprojektowany.
W tymże miesiącu obowiązkowo trzeba będzie w wyszywance dodatkowo zastosować wskazany przeze mnie ścieg hafciarski (inny niż krzyżyki), który będzie można wkomponować na dole, u góry, z boku lub dookoła wyszytego motywu. Można też będzie wkomponować wskazany ścieg we fragmencie wyszywanego krzyżykami motywu. Wasza decyzja - Wasz pomysł.

*****
Przykład:
1. Nie chwal dnia przed zachodem słońca.
2. Pomyśl dobrze głowo, nim wymówisz słowo.

Wybrałam przysłowie nr 2 i dla zobrazowania przykładu przygotowałam banerek, a do jego wykonania użyłam wyszytego kiedyś małego motywu.
Na banerku jest głowa, a w chmurce słowo, w normalnej wyszywance umieściłabym jakieś ważne słowo.
Do wyszycia obwódki chmurki lub słowa zastosowałabym dodatkowy ścieg hafciarski gdyby to był np. sznureczek.

*****
Zadań będzie 12 i tu panować będzie dowolność.
Motywy (nie za duże i nie za małe) mogą być wyszyte oddzielnie i różnie zagospodarowane, ale można wyszyć wszystkie na jednym kawałku kanwy w stylu samplera/próbnika, przy czym położenie motywów nie musi być w kolejności zadania, a powstałe luki później wypełnić np. literami lub cyframi, ewentualnie w jakiś inny sposób.
I to chyba wszystko o samej zabawie, a teraz reguły i zasady.

Ogólne reguły zabawy
W zabawie mogą wziąć udział osoby posiadające aktywny blog robótkowy.
Zabawa przebiega bez wybierania (ani przez głosowanie, ani w żaden inny sposób) najlepszej pracy i bez nagradzania.

Celem zabawy jest przypomnienie bądź nauka innych (poza krzyżykami) ściegów hafciarskich, ale przede wszystkim wzajemne odwiedzanie się i komentowanie oraz wzmacnianie istniejących więzi koleżeńskich/przyjacielskich, a także możliwość nawiązania nowych znajomości/przyjaźni blogowych.

Do zabawy można przyłączyć się w każdej chwili i zrezygnować w dowolnym momencie.

Osoby biorące udział w zabawie i wykonujące kolejne zadania, pokazują efekty swojej pracy w swoich blogach.
Uczestnicy zabawy wyrażają zgodę na skopiowanie przeze mnie fotki końcowego efektu Ich pracy, celem opublikowania jej w moim blogu, w notce podsumowującej etap bądź finał zabawy.

Zasady zabawy
1. Udział w zabawie należy zgłosić (można już od dzisiaj) przez wpisanie się w komentarzach pod tym postem oraz wysłanie do mnie e-maila z potwierdzeniem udziału.
2. Banerek zabawy należy umieścić u siebie w blogu ( w notce i na bocznym pasku) z linkiem do tego wpisu.
3. Zabawa trwa od 01.12.2017r. do 30.11.2018r. i ma charakter cykliczny - co miesiąc przewidziane jest nowe zadanie.
4. Technika wykonania pracy, to haft krzyżykowy oraz wskazany inny (dodatkowy) ścieg hafciarski dla danego zadania.
5. Czas na wykonanie każdego zadania i publikacji efektu pracy przewidziany jest od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca, do godz. 23.55 czasu polskiego.
6. Osoby biorące udział w zabawie, w miarę możliwości, komentują prace u innych uczestników zabawy. Wiadomym jest, że komentarze potrafią bardzo zmotywować, a poza tym przyjemnie jest czytać miłe słowa. Zatem wspierajmy się i nie szczędźmy miłych słów, ale unikajmy komentarzy mogących kogokolwiek urazić.
7. Podczas prezentacji swoich poszczególnych prac, dzielimy się wspomnieniami dotyczącymi zadania lub wrażeniami związanymi z wykonywaniem tegoż zadania.
8. Dobór materiałów, jak rodzaj i kolor kanwy, rodzaj i kolor nici, ewentualne dodatki typu koraliki, tasiemki itp. oraz zagospodarowanie haftu są dowolne dla każdego zadania.

Obowiązuje teraz taki:

Banerek zabawy w poprzednim miejscu mojego blogowania był taki:


Mimo, iż nie przewiduje się nagród, to jeśli jakaś praca wzruszy mnie i zaskoczy efektem, przygotuję upominek - niespodziankę.

Zapraszam do wspólnej zabawy.
01.12. podam pierwsze dwa przysłowia oraz dodatkowy ścieg hafciarski i będzie to pierwsze zadanie.

*****
Edycja 28.12.2018r.
TUTAJ jest podsumowanie zabawy.
TUTAJ o upominkach za udział.


2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w starym miejscu:

    Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2017/11/25 16:14:21
    Ta propozycja zabawy to niewątpliwie zaskoczenie koncepcją.
    Dla mnie główne zaskoczenie to zmierzenie się z innymi niż krzyżykowe ściegami (jedyny który stosuję to ścieg liniowy).
    Dawno temu próbowałam i tak bardzo mi nie wychodziło, że odrzuciłam i nie miałam zamiaru ponownie próbować. Dlatego też pozostałam przy krzyżykach.
    Powiem szczerze - tu obawiam się, że przymus wykonania jakiegoś ściegu tylko mnie zniechęci (jak tak mam, niestety)
    Przeczytałam całość zaproszenia, ale prawdę mówiąc nie potrafię sobie wyobrazić jak by to miało wyglądać w praktyce. Brakuje mi przykładowego całościowego wykonania jednego zadania (oprócz banerka). Nie jestem tak kreatywna jak większość hafciarek i często potrzebuję łopatologicznego pokazu.
    Muszę przemyśleć sprawę, bo jednak nowe wyzwanie kusi... (na pewno się odezwę)
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Ela
    -
    karto_flana
    2017/11/25 21:07:00
    Fajny pomysł :)
    -
    Gość: Elżusia, *.chomiczowka.waw.pl
    2017/11/26 13:07:58
    W tej zabawie można sobie skomponować bardzo fajny wzornik różnych ściegów hafciarskich.Przyłączę się chętnie ale w razie poślizgu /jak to zwykle u mnie/czy nie wyrzucisz mnie z hukiem z zabawy ? Liczę na Twoje dobre ,wyrozumiałe serducho.
    Uściski
    -
    urszula97
    2017/11/26 13:29:10
    Ja tylko będę kibicem i oglądaczem,w ostatniej zabawie to wszystkie biorące udział blogi poogladałam,miłej zabawy.
    -
    splocik
    2017/11/26 15:49:43
    Elu - sama siebie zaskoczyłam tym pomysłem.
    Mam nadzieję, że kreatywność haftujących sprawi, że zabawa będzie ciekawa i efekty wspaniałe.
    Obiecuję, że będę wybierać dodatkowe ściegi hafciarskie tak, by nie były zbyt trudne do wykonania.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2017/11/26 15:51:07
    Karto_flana - jeśli podoba Ci się pomysł, to mam nadzieję, że podejmiesz wyzwanie. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2017/11/26 15:55:09
    Elżusiu - w życiu różnie bywa i poślizgi zdarzają się nawet najlepszym. :)))
    Chyba już wiesz, że nigdy nie wyrzucam nikogo z zabawy, a nawet oczekuję informacji o opóźnieniu lub rezygnacji.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2017/11/26 15:57:21
    Urszula97 - oglądacze, kibice mile widziani i najlepiej z ciepłymi, motywującymi komentarzami. :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    motylek73
    2017/11/26 20:17:21
    To ja dołączę do grona kibiców (chyba właśnie zostałam KIBOLEM...) - i będę ciepłym słowem i myślami wspierać uczestników!

    Motylek
    -
    ciotkaeliza
    2017/11/27 00:01:58
    Bardzo fajny pomysł z zabawą, ja udziału nie wezmę bo mi się nie chce haftować ani wyszywać ale często tu zaglądam i będę zaglądać.
    -
    splocik
    2017/11/27 08:05:26
    Motylku - przecież Ty wyszywasz, więc może spróbujesz swoich sił w tej zabawie. :)
    Jednakże kibicowanie i dopingowanie mile widziane. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2017/11/27 08:07:35
    Ciotkaeliza - miło wiedzieć, że zaglądasz :) Witam :)
    A może Ci się zechce chcieć powyszywać nieco? :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Ninka46, *.dynamic.chello.pl
    2017/11/27 23:14:57
    Oj, ja na razie, też ograniczę sie do roli kibica i podglądacza, choć nie wykluczam,że w którymś momencie nie dołączę, przynajmniej z doskoku w niektórych miesiącach. :)
    -
    splocik
    2017/11/28 17:33:46
    Ninko - jeśli teraz nie możesz rozpocząć zabawy, to przecież nic straconego, bo zabawę można rozpocząć w dowolnym momencie.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy:
      teresakopec
      2017/11/30 10:28:33
      To i ja spróbuję swych sił w tej zabawie. Mam nadzieję, że dam radę, bo zadanie może być trudne.
      Pozdrawiam.
      -
      Gość: mięta, *.dynamic.mm.pl
      2017/11/30 11:30:23
      Wow! To dopiero wyzwanie, od razu na cały rok :) Choć mnie często zdaża się pracę kończyć na ostatnią chwilę lub nawet spóźniać, nad czym zawszę bardzo boleję, to będę próbować uczyc się nowych haftów, a co z tego wyjdzie to sie z czasem zobaczy.
      -
      splocik
      2017/11/30 15:09:59
      Teresakopec - może nie będzie tak źle.
      W zabawie jest duża dowolność, a interpretacje przysłowia też są dowolne, bo mogą dotyczyć całości albo tylko jego fragmentu.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2017/11/30 15:12:54
      Mięta - mam podobnie, że większość rzeczy robię na ostatnią chwilę.
      Może to będzie dobry sposób, żeby nauczyć się organizować sobie pracę, by zdążać na czas...
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Elżusia, *.chomiczowka.waw.pl
      2017/12/01 13:59:36
      Splociku,zdecydowałam się i dołączam do zabawy.Zachęciły mnie bardzo te dodatkowe ściegi ,niekrzyzykowe.Mam już wzorek do pierwszego zadania.Mam nadzieję że chociaż w jednej zabawie wytrwam jeśli nic złego nie spadnie mi na głowę.
      A 5 ornament wyszywam ,na lnie ,co jedną nitkę więc sama rozumiesz jakie mam tempo.Bardzo dziękuję za tutek na szycie kosmetyczki.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2017/12/01 15:35:27
      Elżusia - cieszę się, że nadal wyszywasz i zdecydowałaś się na wspólną zabawę. Mam nadzieję, że nic Ci na głowę nie spadnie i wytrwasz, a że jesteś wytrwała, to wiem. :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: carpediem30, *.dynamic.telkab.pl
      2017/12/01 23:38:25
      Ja też do Ciebie często zaglądam, choć wkurz mnie strasznie system dodawania komentarzy na bloxie, więc rzadko je zostawiam, choć postaram się poprawić :) Bardzo ciekawą i rozwijającą zabawę wymyśliłaś :) Banerek zabiorę do siebie, ale nad udziałem jeszcze pomyślę, bo już teraz się nie wyrabiam, a tu jeszcze kolejna zabawa.. :)
      -
      splocik
      2017/12/02 10:52:39
      Carpediem - nie jest tak źle.
      Ja na blogspocie nie lubię tego udowadniania, że ja to ja, ale cóż różnie jest w różnych miejscach.
      Możesz przyłączyć się, kiedy będziesz miała czas i ochotę. :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      andulencja
      2017/12/10 23:16:58
      Brzmi ciekawie :) Pomyślę w święta, jak wreszcie trochę nadgonię zaległości. Kusi
      -
      splocik
      2017/12/11 15:00:39
      Andulencja - pomyśl, pomyśl, z pozytywnym skutkiem.
      Jak widzisz panuje w zabawie prawie pełna swoboda z malutkimi obowiązkami. :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      raeszka
      2017/12/16 17:02:20
      Z chęcią i ja się przyłączę do zabawy :).

      Jutro wstawię banerek :).
      -
      splocik
      2017/12/16 21:58:15
      Raeszka - cieszę się, że zdecydowałaś się dołączyć do nas. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń