poniedziałek, 16 stycznia 2023

Małe Dekoracje - zabawa

Mam dla Was propozycję nie do odrzucenia, mianowicie nową zabawę.

Zapraszam do niej wszystkich blogujących, lubiących coś tworzyć.

Chyba każda z nas lubi wprowadzić co jakiś czas drobny akcent dekoracyjny, by w domu zrobiło się milej, przyjemniej...
Najczęściej jest to bukiecik kwiatów wstawiony do wazonu i już oczy same się uśmiechają.

Często, gdy ktoś do mnie przychodzi, zwraca na jakiś szczegół uwagę, mówiąc: "Ooo, zrobiłaś coś nowego... :)" albo: "A tego tu nie było... :)".

Dlaczego więc nie zrobić raz w miesiącu małego, drobnego elementu dekoracyjnego, który odmieni pomieszczenie, bo czasami wystarczy małe coś, by stało się zauważalną odmianą.
Może to być element dekoracyjny z okazji imienin lub urodzin członka rodziny, z okazji jakiegoś święta, a nawet bez okazji, bo... brak okazji to też okazja

Proponuję taką zabawę, w której jedyną zasadą będzie to, by raz w miesiącu zrobić coś dla domu, czyli małą dekorację, a potem pochwalić się tym i zostawić mi informację pod galerią Waszych prac z poprzedniego miesiąca, którą będę sporządzać 5 każdego nowego miesiąca (nie stosuję żabki). 

Doprecyzowuję 
Niech to będzie dekoracja na dany miesiąc, dotycząca tego miesiąca (na styczeń, na luty, itd. i niech ozdabia pomieszczenie w danym miesiącu) albo wiążąca się jakoś z wydarzeniem danego miesiąca (kwiecień, grudzień - Święta, itp.) i jest ozdobą pomieszczenia.
Jak powstaje dekoracja na styczeń, to niech wiążę się ze styczniem, jak na luty, to wiąże się z lutym, itd.

Mogą to być dekoracje, które da się postawić, powiesić lub położyć, tylko nie mogą to być typowe kwiaty w wazonie ani w doniczce.
Uściślam - kwiaty wykonane własnoręcznie z dowolnych materiałów mogą być.
To ma być coś zrobione własnoręcznie przez Was i nie publikowane, przy czym można te prace połączyć z innymi zabawami.
Technika oczywiście dowolna - szydełko, druty, frywolitka, makrama, haft wszelaki, szycie, papier, decoupage, scrapbooking i co tam jeszcze potraficie wyczarować. 

Co prawda, zostało pół miesiąca, ale jeśli do końca stycznia uda Wam się coś wykonać na ten miesiąc, to proszę, zostawicie wiadomość pod tym wpisem, a u siebie notkę opiszcie etykietą - Małe Dekoracje 2023.

Odwiedzajcie się wzajemnie i zostawiajcie komentarze, bo one są dla każdej z nas bardzo ważne, bo dają nam siłę do działania, tworzenia i pisania.

Jeśli przekonałam Was do tej zabawy, to częstujcie się banerkiem, umieszczając go w bocznej szpalcie z linkiem do tego wpisu.

Życzę przyjemnej zabawy. :)

Motto zabawy:
"Kreatywność jest zaraźliwa. Zarażaj nią." - Albert Einstein

TUTAJ jest podsumowanie zabawy w 2023 r.

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

62 komentarze:

  1. Kolejna zabawa, podejmę się ale co m c chyba nie dam rady .Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - cieszę się, że włączasz się do zabawy. :)
      Podałam, że co miesiąc, ale nic na siłę.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Ciekawy pomysł ! Ja na razie odpuszczam sobie wszelkie zabawy, które są jednak zobowiązaniem. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulo - termin "miesiąc" nie jest zobowiązujący ale umowny i nie muszą być wykonane wszystkie zadania - to jest taka luźna zabawa.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Splociku skoro może to być nawet bukiet kwiatów to wchodzę w to. Zaraz banerek dodaję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marcepanowy Kąciku - chyba cos przeoczyłaś.
      Właśnie nie mogą to być kwiaty z kwiaciarni, ogrodu, łąki ułożone w wazonie i nie mogą być to być kwiaty doniczkowe.
      Mogą za to być kwiaty, ale wykonane przez Ciebie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Marcepanowy Kąciku - rozumiem, że nie rezygnujesz z zabawy?
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Uwielbiam robić różne drobiazgi "dla domu" i do ogrodu. Jakoś ostatnio lepiej mi to wychodzi, aniżeli duże formy. Wymyślam różne "pierdółki" z różnych materiałów. Zmieniam dekoracje w zależności od pory roku. Bawi mnie to, a więc nie mam wyjścia i muszę zgłosić się do tej zabawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonino - fajnie, że dołączasz do zabawy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Fajny pomysł. Jak tylko uda mi się zrobić coś dla siebie to na pewno się pochwalę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo - Ty zawsze robisz coś fajnego i na pewno podrzucisz coś do zabawy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Ciekawy pomysł. Zastanowie się nad udziałem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro - myślę, że dodasz jakieś fajne dekoracje do zabawy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Moje prace wykonane w tym miesiacu:
      https://serwetki-quillinq.blogspot.com/2023/01/mae-dekoracje-small-decoration.html?showComment=1674919571837#c4408763057019940862
      Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Barbaro - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotka znajdzie się w podsumowaniu stycznia
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. W tym miesiącu już chyba nie zdążę ale na przyszły może uda mi się coś przygotować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - nic się nie stanie, ale może wpadnie coś znienacka. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. wczoraj poczytałam i biję się z myślami czy przystąpić do zabawy. W sumie to taka niezobowiująca zabawa. No cóż Baner se powieszę a co, ale nie obiecuje że będę co miesiąc . Będzie coś z dekoracji w danym miesiącu to zalinkuję nic na siłę :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - wiesz, że u mnie termin jest orientacyjny, ale nic na siłę. Jeśli zrobisz coś w danym miesiącu, to zgłosisz i fajnie, jeśli nie zrobisz, to nic się nie stanie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Jak byś chciała to tu jest moja praca https://iwanna59.blogspot.com/2023/01/wielkanocny-zajaczek-na-szydeku-i-mae.html

      Usuń
    3. Aniu - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotka znajdzie się w podsumowaniu stycznia
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Moja praca do zabawy https://niesfornedruty.blogspot.com/2023/01/201blogowe-zabawy.html , pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotka znajdzie się w podsumowaniu stycznia
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Bardzo dziękuję za odwiedziny u mnie. Jeśli chodzi o zabawę w motywy, to oczywiście możesz jeszcze dołączyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu - dziękuję za możliwość dołączenia po terminie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Ojj...kusisz Splociku, kusisz i mnie skusiłaś😉😁 Wchodzę w to i postaram się regularnie coś podrzucać do galerii.
    Zabawa fajnie się zapowiada bez żadnych ramowych ograniczeń;)
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - kuszę, bo ta zabawa ma swoje odbicie we wprowadzaniu malutkich zmian w każdym domu, a chyba każda z nasz lubi dodać jakiś mały akcencik, by dodać pomieszczeniu tej kropki nad...
      Myślę, że będziesz bawić się z przyjemnością. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. W pełni się z Tobą zgadzam Splociku :) Osobiście bardzo lubię domowe dekoracje wszelkiego rodzaju, dom wydaje się wtedy bardziej przytulny.
      Ja już gotowa z pracą do nowej zabawy:)))

      Usuń
    3. Anno - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotka znajdzie się w podsumowaniu stycznia
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. No to prezentuję pierwszą realizację w ramach powyższej zabawy. Chociaż dekoracje powstały w okolicach Bożego Narodzenia, myślę że doskonale wpasują się styczeń, gdyż zima ciągle trwa. https://uantoniny.blogspot.com/2023/01/kolejna-zabawa-blogowa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonino - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotka znajdzie się w podsumowaniu stycznia.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. He, zapisuję się. W praktyce się okaże czy podołam. Na szczęście zasady nie zmuszają to mi odpowiada. Czasami coś robię. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paniuśko - cieszę się, że dołączasz do zabawy. :)
      W domu zawsze wprowadza się jakiś drobiazg dekoracyjny, a przy tym można się też trochę pobawić. :) Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Sama nie wiem, myślałam żeby ograniczyć zabawy w tym roku, ale pomysł mi się podoba. Spróbuję, najwyżej opuszczę któryś miesiąc jak zabraknie czasu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - ha, ja tez myślałam by nieco ograniczyć zabawy, ale przecież one dają nam radość w tej szarej codzienności.
      Cieszę się, że dołączasz do nas. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Moja styczniowa mała dekoracja: https://haftipatchwork.blogspot.com/2023/01/dwie-nowe-zabawy.html
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    3. Haft i Patchwork - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotka znajdzie się w podsumowaniu stycznia
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. piszę się , a co mi szkoda. nie trzeba co miesiąc , a może sie i uda to jeszcze lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdusiu - fajnie, że dołączasz do nas i życzę przyjemnej zabawy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. Fajny pomysł! Podoba mi się. Pomysł na jeden taki projekt chodzi mi po głowi od kilku dni ale nie wiem czy zdążę w styczniu. Jak nie, to będzie w lutym. 🦋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - tak dawno nie bawiłaś się u mnie, że sprawiłaś mi wielką radość, przyłączając się do zabawy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  17. 😉 I ja Splociku będę mieć Ciebie na uwadze 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato - cieszę się, że bawisz się z nami. :)
      Już Cię mam na uwadze. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  18. Super motto, super zabawy . Drobiazgi , dekoracje ocieplają świat wokół. To dobry pomysł. Jak nie trzeba co miesiąc :-) to się zapisuję .Banerek i tak umieszczę. Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożeno - dziękuję. :)
      Cieszę się, że dołączasz do zabawy i życzę przyjemnej zabawy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  19. Zaciekawiłaś mnie, pomysłowa zabawa. Chętnie wezmę udział. Już mam pomysł na dwa pierwsze miesiące. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzato - cieszę się, że dołączasz do zabawy. :)
      Życzę dobrej zabawy i przyjemności w dekorowaniu swojego domu. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  20. Trochę późno zajrzałam, ale zaczęłam coś wcześniej..może zdążę. Za to banerek wstawię z linkiem na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - cieszę się, że dołączasz do zabawy i baw się dobrze. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  21. Moja praca do zabawy - styczeń 2023 - serweta śr. 48 cm https://handmadeboni.blogspot.com/2023/01/serweta-48-cm-srednicy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożeno - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotka znajdzie się w podsumowaniu stycznia
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  22. Moja praca na zabawę https://gosiazoltek.blogspot.com/2023/01/nowa-zabawa-mae-dekoracje-u-splocika.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzato - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotka znajdzie się w podsumowaniu stycznia
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  23. tutaj moja praca na styczeń :)
    https://magdusiaa.blogspot.com/2023/01/ozdoba-walentynkowa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdusiu - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotka znajdzie się w podsumowaniu stycznia
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  24. Kurczę przeoczyłam ją ale chce dołączyć 😏 normalna chyba nie jestem..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - czekam na Twoje dekoracje. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  25. Bardzo fajny pomysł na zabawę ale niestety doba jest za krótka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raeszko - dziękuję :)
      Masz rację, ale gdybyś wykonała jakąś fajną dekorację, która wpisze się w dany miesiąc, to możesz ją zgłosić, nawet gdyby była to jedna praca w roku.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  26. Zgłaszam zawieszkę na okno - luty 2023 https://handmadeboni.blogspot.com/2023/02/zawieszka-30-cm_15.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożeno - dziękuję za informację :)
      W zasadzie Twoja informacja o lutowej dekoracji powinna pojawić się pod galerią styczniową, gdzie na czerwono napisałam i pozostawianiu informacji dotyczącej lutego, ale to na przyszłość.
      Twój link i fotka znajdzie się w podsumowaniu lutego.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń