czwartek, 12 stycznia 2023

Anagramy i rękodzieło w styczniu

Zabawa Anagramy i rękodzieło (tu są zasady)  zorganizowana przez Renatę tak mnie zainteresowała, że bez wahania zgłosiłam się. 
Od zawsze lubię krzyżówki, łamigłówki, anagramy - często gramy w Scrabble, a tam właśnie trzeba główkować, by z posiadanych liter układać wyrazy. 

Wpis miałam przygotowany wcześniej, ale z pewnego względu wstrzymywałam się z jego publikacją, co wyjaśni się w dalszej części notki.

W zabawie, do wyboru są też inne opcje dla tych, co nie lubią anagramów, ale lubią robótki wszelakie.

Na początek Renia zaproponowała rozsypankę, która powstała z tytułu książki Barbary Wysoczańskiej: 

ZRNEAYTSCAZZANONI

Z tej rozsypanki należy utworzyć jak najwięcej wyrazów, w których litery mogą się powtarzać, ale tylko tyle razy ile występuje ich w rozsypance, a do jednego z utworzonych wyrazów należy wykonać robótkę.

Dla robótkujących zaproponowała - do wyboru lub w połączeniu:
- gwiazdka - dowolna interpretacja wykonania, 
- litera R
- litera Z
- kolor czarny.

Jak widać, zabawa daje dużo możliwości, przez co zapowiada się interesująco.

Pobawiłam się z tą rozsypanką i już w pierwszym dniu po podaniu przez Renatę wytycznych i wyszło, że tytuł książki, to "Narzeczona nazisty".
Wyrazów utworzyłam (z głowy) mnóstwo, ale tutaj nie podaję wszystkich, bo wpis zrobiłby się bardzo długaśny.

A
acan, aceton, Aneta, anion, antena, Antoni, arena, Arizona, arsen, asceta, asceza, aster, Atena, Ateny, Azor, Azory, azot, 
C
cena, cent, cenzor, cera, cerata, cez, ciasny, ciasto, cynia, Cyrano, cysterna, cytra, czar, czara, czarny, czas, czysto, czytanie, 
E
era, Erato, Erna, Eros, etan, etos, etniczna, etyczna, 
I
inna, interna, Irena, irezyna, irys, 
N
naczynie, narcyz, narty, narzeczona, nasiona, naszycie, nazista, neon, Neron, nestor, niacyna, nic, nici, niecny, nisza, nitro, noc, nornica, nos, nosze, nota, notes, 
O
Ocean, ocet, oczar, oczy, Orion, oset, ostry, 
R
raca, rana, ranny, rant, rata, raz, razi, Renata, rencista, renta, rezon, rzecz
S
sanie, sanna, sarna, scena, sen, ser, set, sezon, siano, stan, stanica, Star, staranny, stary, starzec, strona, stronica, synteza, syrena, szanty, szary, szata, szatyn, sznyt, szorty, szron, szrot, 
T
tancerz, tanie, taniec, tarcza, Tarzan, tnie, ton, tona, tonie, tor, tren, trencz, tron, trzon, 
Z
zaraz, zaraza, zaorane, zator, zero, zez, ziarno, znane, zrani, zraz, Zyta, zszyta.

Wyrazy, które pasują do wykonanej robótki, to - czarny (na tym się oparłam), nota, rzecz oraz nici.
Robótka łączy również pozostałe wytyczne, bo robótka jest na literę Z (zakładka), a do haftu użyłam czarnych cieniowanych nici.


Za mało koloru czarnego?
No to mamy drugą stronę.


Zakładka jest rzeczą, czyli litera R tu pasuje.
Wyraz nota, kojarzy się z tekstem, a tekst zawiera słowa, a tu są słowa w postaci rozsypanki, którą rozpoczyna litera R i są też gwiazdki.
Rozsypanka powinna być w jednym rzędzie, ale jak widać liter jest za dużo jak na jeden rząd, stąd podział na dwa rzędy.


Zakładkę wykonałam dla Renaty, a rozsypane literki - to zagadka dla Niej. :)

Ależ powiązań mi się nazbierało! :)))
Z publikacją wpisu wstrzymałam się do momentu, gdy otrzymam potwierdzenie, że przesyłka dotarła na miejsce.


Jak widać udało mi się połączyć chyba wszystkie wytyczne, ale w dalszej części zabawy może mi się to nie uda, a może...(?).

Zakładkę zgłaszam do zabawy u Reni, a zakładka realnie jest już w Jej rękach. :)))


A przy okazji dodam, że zakładek z takim piórem, wykonałam kilkanaście w różnych kolorach, w ubiegłym roku i wszystkie poleciały do fajnych ludzi, ale zakładek dotychczas nie pokazywałam.
Tamte zakładki drugiej strony mają zupełnie inne, wyjątkowe napisy dla obdarowanych.
Wzór nieco przerobiłam, by pasował mi do zaplanowanej wielkości zakładek.
 

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

27 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na zakładkę. Podoba mi się to piórko.
    A uzasadnienie i wyszczególnienie powiązań → petarda :)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agaja - dziękuję :)
      Gdy zaczęłam pisać o powiązaniach, to mi się samo tak poukładało. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Naprawdę rozwinęłaś zabawę maksymalnie, słówek masz multum, ja akurat nie lubię ale bawię się inaczej.Zabawa daje wiele możliwości, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Słówek było więcej, ale nie będę tu robić słownika.
      Spróbuj pobawić się słówkami, a zobaczysz, jaka to frajda. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Fakt pióra bardzo lubię, na punkcie zakładek mam lekkiego świra. Ale chyba jestem ograniczona bo zasad zabawy u Reni nadal nie ogarniam , więc nie biorę w niej udziału, ale poobserwuję Was w tym roku. Tym bardziej że z polaka zawsze byłam cienka więc nie ogarniam tych Anagramów., Podziwiam Cię że tak fajnie udało Ci się ogarnąć tą zabawę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Nie każdy lubi łamigłówki, do których anagramy należą, ale jak lubisz rozwiązywać krzyżówki, to możesz spróbować z anagramami.
      Poza tym jest druga część zabawy dla robótkujących.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Splociku, brawo - tyle wyrazów udało Ci się ułożyć. A zakładka bardzo ładna.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Lubię łamigłówki, więc dla mnie to przednia zabawa. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Wow ale rewelacyjnie się spisałaś Splociku !!! Ja miałam problem żeby zrozumieć zasady zabawy i musiałam dopytać Renię a Ty odtazu wszystko za jednym zamachem, rewelacja naprawdę! I chyba dałaś mi pewien pomysł:) a wzorek piórka możesz mi powiedzieć gdzie kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato - dziękuję :)
      Ciekawa jestem, jakiż to pomysł Ci podsunęłam, ale poczekam na Twój wpis.
      Wzorek znalazłam kilka lat temu w Pinterest, gdy szukałam wzorów na zakładki. To pióro wpadło mi w oko, bo wzór był prosty i nie narzucał kolorów.
      Wydrukowałam go i czekał na swój czas.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Raz jeszcze dziękuje za niespodziankę- zakładka jest fantastyczna i będę miała pamiątkę na lata:) Świetnie dałaś sobie też radę ze słówkami i widać, ze lubisz tego typu zgadywanki- Brawo:) dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Bardzo cieszę się, że niespodzianka spodobała się Tobie i dałaś radę odszyfrować napis. Brawo! :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Śliczna zakładka i cały komplet. Ten wzór pióra bardzo mi się podoba. Bardzo też lubię Scrabble . Serdecznie pozdrawiam. Bożena z handmadeboni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożeno - dziękuję :)
      Wzór oryginalny pióra jest gdzieś w Pinterest, a mój jest minimalnie przerobiony.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Śliczna zakładeczka! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Bardzo ciekawa zabawa. A to piórko jest prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatek - dziękuję :)
      Może pobawisz się z nami?
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. REwelacyjnie poradziłaś sobie. Piękne zakładki wszystkie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zakładki Splociku, piórka w niebieskościach szczególnie przypadły mi do gustu bo lubię kolor niebieski:)
    Zabawa fajna i bardzo ciekawa, dla miłośniczki skrabli i krzyżówek wręcz idealna.
    Pozdrawiam słonecznie:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - dziękuję :)
      W zabawie jest też część dla rękodzielniczek.
      Kolor niebieski też bardzo lubię, bo pasuje mi do oczu:)))
      Ale są też inne kolory, które lubię. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Super zakładka :) I wyszukałaś słowa, które mi się nie pokazały i to jest fajne :) Ja zupełnie imion nie widziałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Słowa wyszukałam w swojej głowie, nie korzystałam z żadnych źródeł.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. ➳🔖świetne piórkowe zakładki! Tyle wyrazów nazbierałaś - imponujące!
    🦋 Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      W głowie było więcej wyrazów, ale uznałam, że i tak dużo wpisałam.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Świetna zakładka, też lubię główkować (byle nie nad sudoku) i uwielbiam haftować zakładki z piórkami. Chociaż w tamtym roku wykonałam ich tyle, że teraz od nich odpoczywam :)

    OdpowiedzUsuń