niedziela, 30 kwietnia 2023

Dzieje się coś dziwnego

Nie mam pojęcia co się dzieje, ale to dziwne jest.


Od kilku dni obserwuję, że w moich blogach, moje odpowiedzi na komentarze w dużej ilości trafiają do spamu, gdzie trafiają też komentarze osób odwiedzających.
Co najdziwniejsze, dotyczą wpisów nie tylko ostatnich, ale także z ubiegłych lat.
Potem dziwimy się, że komentarze były i zniknęły.
Komentarze, które znalazły się w spamie zniknęły z miejsc, w których były dodane, a po zatwierdzeniu ich publikacji ze spamu ponownie pojawiły się w swoich miejscach.

Jak to zrobić?
Trzeba wejść w edycji, w komentarze, rozwinąć listę "wszystkie" i tam wybrać "spam".
Wtedy pojawią się komentarze wyrzucone z miejsc, w których były wpisane.
Teraz trzeba z prawej strony wybrać "Zarządzaj" i kliknąć w kwadracik, który pojawi się z lewej strony, a następnie kliknąć na znaczek zatwierdzający "V" i ostatecznie potwierdzić "Publikuj".

Może blogger coś poprawia... naprawia...? 
Ciekawe?????

Zajrzyjcie u siebie w edycji blogu w komentarzach, do listy spamów, bo być może macie sytuację podobną.
Jeśli tak, to piszcie o tym w swoich blogach, bo kontakt z bloggerem jest trudny, a czasem niemożliwy, więc może gdy ktoś z adminów kontrolujących blogi trafi na nasze posty, to coś się poprawi.

Wiosenny kwiatek z mojego ogródka, żeby nie było tak poważnie.


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

30 komentarzy:

  1. Splociku, ja miałam spamy z wielu ostatnich lat. Też sie zastanawiałam o co chodzi:) pozdrawiam majowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - mam ten problem od kilku dni i zastanawiam się, kiedy się skończy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Tak, też mi się zdarzyło wydobywać ze spamu stare komentarze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agaja - wszystkie właściwe komentarze przywracam, oprócz faktycznych spamów, które pojawiły się w ostatnich dniach.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Pisałam już jakiś czas temu o tym , ale nie mam moderowania komentarzy, ale starsze komentarze i u mnie trafiły do Spamu. Oczywiście je przewróciłam, i przestałam się tym przejmować, Nauczyłam się już w pracy że jedno poprawią a przy okazji spieprzę trzy inne tematy.
    Kwiatek ładnie Ci zakwitł.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - pamiętam, wtedy u mnie nic takiego się nie działo.
      Jedynie to co było spamem usuwałam.
      Więcej kwiatków będzie za kilka dni. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Jeszcze nic nie zauważyłam, czasami komentuje mnie jako anonimowy.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - bo to trzeba wejść w edycji w komentarze, rozwinąć listę "wszystkie" i tam wybrać "spam", to wtedy pojawią się komentarze wyrzucone z miejsc, w których były dodane.
      Trzeba je na nowo opublikować.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Też pojawiają się u mnie komentarze do starych wpisów i różne spamy ale usuwam je :).

    A "skrzynkę" spam już od dawna sprawdzam, bo pojawiają się tam komentarze.

    Kwiatki śliczne :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raeszko - jeśli usuniesz ze spamu komentarze, które były właściwe i dodane do Twoich postów, to usuniesz je z tamtych miejsc.
      Ja sprawdzam w spamie za każdym wejściem do edycji, tym bardziej, że mam włączone moderowanie komentarzy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Ja regularnie sprawdzam spam, już mi to weszło w nawyk.
    Pozdrawiam wiosennie, Splociku.
    Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - mnie też to weszło w nawyk :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. O faktycznie i nawet Twój komentarz tam trafił. Nawet nie wiedziałam,że jest taka opcja w komentarzach bo nie mam moderowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczny Świat Krzyżyków - nawet jak nie masz moderowania, warto tam zaglądać, bo widzisz sama, że wpadają tam komentarze nawet te bieżące.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Kochana ! Cieszę się, że o tym napisałaś, gdyż zaraz po przeczytaniu zajrzałam do moich komentarzy i co się okazało ? Rzeczywiście ! Mnóstwo komentarzy trafiło do spamu zupełnie niepotrzebnie, a ponadto moje odpowiedzi na komentarze również tam trafiły i to w ogromnej ilości. Dlaczego ?! Zupełnie nie wiem. Od dawna to ja zatwierdzam gdzie ma trafić komentarz, więc zupełnie się tego nie spodziewałam. Dziękuję za tę informację. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulo - za każdym razem, gdy jestem w edycji, zaglądam do spamów i znajduję tam kilkanaście komentarzy nie będących spamami, więc je przywracam wybierając "Zarządzaj", potem klikam w kwadracik i ostatecznie zatwierdzam, że to nie spam i potwierdzam publikację.
      Jak będziemy o tym pisać, to inne blogerki będą świadome, że to się dzieje i będą wiedziały co zrobić.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. U mnie też tak było. Moje własne odpowiedzi na wiele komentarzy były nagle w spamie. Zauważyłam, że były to takie same słowa.Np :" Dziękuję bardzo,pozdrawiam" Może Bloger ma jakieś nowe logarytmy, które identyczne komentarze bierze za spam ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - tylko, że te komentarze, które trafiły do spamu, a dotyczyły wpisów z poprzednich lat (z ostatniego czasu też), z tamtych miejsc zniknęły (bo są w spamie) i by wróciły na swoje miejsce, to trzeba te ze spamu przywrócić opcją publikuj - opisałam we wpisie wyżej.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Zaraz po przeczytaniu Twojego wpisu sprawdziłam i okazało się że tylko 2 wpisy i to tylko Twoje trafiły do spamu. Byly to życzenia wielkanocne i życzenia noworoczne. Poza tym mam kilka krzaczków i kilka w języku angielskim. Te ostatnie przetłumaczyłam. Są raczej neutralne, nie zawierają żadnych linków. Niektóre anonimowe inne nie. Na razie zostawiłam w spamie i sprawdzę przynajmniej te nie anonimowe czy to normalne blogi robotkowe czy coś innego. Ja nie moderuje, ale mam włączone powiadomienia w poczcie o wszystkich wpisach. W takim wpisie jest też treść więc wiem co wrzucić do spamu na bieżąco. Natomiast nie mialam pojęcia, że bloger sam się rządzi i wyrzuca coś bez mojej wiedzy i sugestii do spamu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - no właśnie bloger chyba coś tworzy nowego i to nie działa jak powinno. :)
      Nie trzeba moderować, by zaglądać do spamu.
      Ja już jestem wyczulona, bo codziennie mam w spamie kilka bądź kilkanaście komentarzy.
      W tych obcojęzycznych często podpis jest linkiem do dziwnej strony albo do strony reklamującej coś.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Splociku do tej pory usuwałam spamowe wpisy z poziomu gmaila. Teraz bedę - widząc taką wiadomość w poczcie- zaglądala do spamu. Ma to ten plus ze jak przerzucam do spamu w blogu to bloger być może będzie pamiętał że te wpisy trzeba umieścić od razu w spamie.i nie będzie ich publikował.

      Usuń
    3. Ninko - blog nie pamięta i robi co chce.
      Raz taki sam wpis umieszcza w komentarzu jako właściwy komentarz, a innym razem wrzuca go do spamu.
      Już to przerabiałam.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Masz rację u mnie też tak jest, dlatego sprawdzam regularnie spam bo i tak moderuje komentarze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - najgorsze jest to, że nie mamy na to wpływu i pozostaje nam jedynie z powrotem odzyskać publikując komentarze niesłusznie wrzucone do spamu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Wydaje m i się, że coś takiego miało miejsce i u mnie, ale tylko raz. Tak mi się wydaje . . .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - mam nadzieję, że zaglądasz dość często do spamu w komentarzach, bo niefajnie jest widzieć, że coś skomentujesz, a komentarza nie ma. Niektóre osoby, jak ja, wracają czasami do skomentowanych wpisów.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Ostatnio do spamu wrzuciło mi wszystkie moje komentarze, które zawierały mniej niż 2 słowa, czyli jakiś uśmiech i potwierdzenie. Podejrzewam, że to hakerzy dobrze się bawią. Mogliby się zająć czymś bardziej ambitnym i dobrym dla społeczeństwa a nie wredną złośliwością. Ściskam Cię bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatek - właśnie tak miałam przed napisaniem tego wpisu.
      Teraz zdarza się, że w spamie znajduję komentarze odwiedzających, ale są to komentarze bieżące.
      Coraz rzadziej zdarzają się w spamie komentarze z poprzednich lat.
      Pewnie idzie ku lepszemu. Oby...
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. O widzisz, to była piewsza rzecz jaką zauważyłam wchodząć ponownie na edycje mojego bloga. Spora ilość komentarzy znajdowała się w spamie, a co ciekawsze to nie te wypowiedzi dłuższe.. tylko takie jedno czy dwu słowne! np.: "Cudne" "Piękne" "Ale super"... itp..
    Dziwna sprawa.. może faktycznie coś kombinują. Ostatnio sporo zmian było na FB, to teraz może własnie tutaj zaczynają jakieś innowacje.
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam już wkrótce do siebie i moich dzierganek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majaleno - dziękuję za odwiedziny :)
      Nieco poprawiło się, ale jeszcze zdarzają się pojedyncze komentarze wpadające na bieżąco do spamu.
      Wyczuliłam się i często tam zaglądam.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń