środa, 12 grudnia 2018

Hafty i przysłowia 2 seria - zasady zabawy

Podając ostatnie zadanie w zabawie Hafty i przysłowia, zadałam pytanie, "czy macie ochotę interpretować haftem teksty, ale tym razem nie będą to przysłowia, a cytaty?".
Były odpowiedzi, że chętnie pobawicie się dalej, były też zapowiedzi o udziale uzależnionym od różnych spraw.
Mam nadzieję, że jednak nic Wam nie przeszkodzi i będzie bawić się tyle osób, co w poprzedniej serii zabawy, a może dołączą jeszcze inne osoby. :)  Zapraszam :)))

Przyjrzałam się bliżej różnym cytatom i stwierdziłam, że interpretacja ich byłaby trudniejsza niż ściegi dodatkowe. Podjęłam więc decyzję, że jednak nadal będą to przysłowia. Wnioskowałam z waszych komentarzy i maili, że podobała się Wam ta forma, a jedynie były różne zdania odnośnie dodatkowych ściegów hafciarskich. Sugerowałyście też, by motywy mogły być większe.
Rezygnuję więc z dodatkowych ściegów na rzecz przyjemnej zabawy, a górną granicę wielkości motywu znoszę, zachowując minimalny wymiar motywu.
Zatem rozkręcam zabawę i zapraszam do udziału, a tytuł zabawy to:
Hafty i przysłowia 2 seria
O zabawie

Zabawa będzie polegać na tym, że na początku każdego miesiąca, będę podawać 2 przysłowia, z których należy (jak w pierwszej serii) wybrać jedno i do niego lub do jego fragmentu wyszyć krzyżykami motyw samodzielnie znaleziony lub zaprojektowany.
Mile widziane zagospodarowanie wyszytego wzorku, ale jeśli się nie uda w danym miesiącu, to i tak będzie fajnie zobaczyć efekt Waszych krzyżykowych interpretacji przysłów.

*****
Przykład zadania:
1. Nie chwal dnia przed zachodem słońca.
2. Apetyt rośnie w miarę jedzenia..

Wybrałam przysłowie nr 2 i dla zobrazowania użyłam babeczki wyszyte według wzorów z ubiegłorocznej zabawy u Raeszki "Bombkujemy przez rok cały".
Korzystając z fotek tych haftów wykonałam banerek zabawy Hafty i przysłowia 2 seria.

*****
Zadań będzie 12 i tu panować będzie dowolność.
Motywy powinny być nie za duże i nie za małe...
Motyw minimalny niech da się zamknąć w kwadracie 40x40 krzyżyków, zaś górną granicę znoszę, ale maksymalny wymiar nie powinien być zbyt wielki - to ma być haftowanie przyjemne z pożytecznym.
Małe motywy mogą być wyszyte oddzielnie i różnie zagospodarowane, ale można wyszyć wszystkie na jednym kawałku kanwy w stylu samplera/próbnika bądź w innej formie, przy czym położenie motywów nie musi być w kolejności zadania, a powstałe luki można później dowolnie wypełnić np. literami lub cyframi, ewentualnie w jakiś inny sposób.
I to chyba wszystko o samej zabawie, a teraz reguły i zasady.

Ogólne reguły zabawy
W zabawie mogą wziąć udział osoby posiadające aktywny blog robótkowy.
Zabawa przebiega bez wybierania (ani przez głosowanie, ani w żaden inny sposób) najlepszej pracy i bez nagradzania.

Celem zabawy jest przede wszystkim dobra zabawa, wzajemne odwiedzanie się i komentowanie oraz wzmacnianie istniejących więzi koleżeńskich/przyjacielskich, a także możliwość nawiązania nowych znajomości/przyjaźni blogowych.

Do zabawy można przyłączyć się w każdej chwili i zrezygnować w dowolnym momencie.

Osoby biorące udział w zabawie i wykonujące kolejne zadania, pokazują efekty swojej pracy w swoich blogach.
Uczestnicy zabawy wyrażają zgodę na skopiowanie przeze mnie fotki końcowego efektu Ich pracy, celem opublikowania jej w moim blogu, w notce podsumowującej etap bądź finał zabawy.

Zasady zabawy
1. Udział w zabawie należy zgłosić (można już od dzisiaj) przez wpisanie się w komentarzach pod tym postem oraz wysłanie do mnie e-maila z potwierdzeniem udziału.
2. Banerek zabawy należy umieścić u siebie w blogu (w notce i na bocznym pasku) z linkiem do tego wpisu.
3. Zabawa trwa od 01.01.2019r. do 31.12.2019r. i ma charakter cykliczny - co miesiąc przewidziane jest nowe zadanie.
4. Technika wykonania pracy, to haft krzyżykowy.
5. Czas na wykonanie każdego zadania i publikacji efektu pracy przewidziany jest od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca, do godz. 23.55 czasu polskiego.
6. Osoby biorące udział w zabawie, w miarę możliwości, komentują prace u innych uczestników zabawy. Wiadomym jest, że komentarze potrafią bardzo zmotywować, a poza tym przyjemnie jest czytać miłe słowa. Zatem wspierajmy się i nie szczędźmy miłych słów, ale unikajmy komentarzy mogących kogokolwiek urazić.
7. Podczas prezentacji swoich poszczególnych prac, należy uzasadnić wybór danego motywu i podzielić się wrażeniami związanymi z wykonywaniem tegoż zadania.
8. Dobór materiałów, jak rodzaj i kolor kanwy, rodzaj i kolor nici, ewentualne dodatki typu koraliki, tasiemki itp. oraz zagospodarowanie haftu są dowolne dla każdego zadania.
Banerek zabawy:

Mimo, iż nie przewiduje się nagród, to jeśli jakaś praca wzruszy mnie i zaskoczy efektem, przygotuję upominek - niespodziankę.
Strach ma wielkie oczy..., ale TY nie bój się i dołącz do zabawy. :)))

Zapraszam do wspólnej zabawy.
01.01.2019. podam pierwsze dwa przysłowia i będzie to pierwsze zadanie 2 serii hafciarskiej zabawy.

Nie boją się i bawią się:
1. El 
2. Elżusia
3. Mięta
4. Ewa
5. Czarna dama
6. Nina
7. Carpediem30
8. Ja Splocik

*****
Edycja 23.01.2020r.
Podsumowanie zabawy - TUTAJ

26 komentarzy:

  1. Splociku :) - ja zgłaszam swój udział w zabawie, tylko teraz nie określam konkretnie kiedy dołączę.
    Świetne zaproszenie, a w moim przypadku na pewno będzie motywujące do szybszego hafciarskiego powrotu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - cieszę się, że podjęłaś wyzwanie. Zdecydujesz po Nowym Roku czy zaczniesz od początku, czy nieco później.
      Teraz Ty odpoczywaj, a ja wpisuję Cię na listę bawiących się.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Zgłaszam się i ja ,na pierwsze wyzwanie już mam wzorek.
    Banerek wieszam.
    Dobrej nocki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżusiu - miło widzieć Cię wśród bawiących się w 2 serii.
      A skąd wiesz, jakie będą przysłowia? :)))
      Ja sama jeszcze nie wiem co znajdę. :)))
      Już dopisuję Cię do listy.
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
    2. Ach, to ja żle zrozumiałam ,myślałam że do 1 zadania są przysłowia które podałaś ,a to przykład....No trudno a taki fajny wzorek znalazłam.

      Usuń
    3. Elżusiu - tak to bywa, gdy szybko czytamy, a wtedy zawsze coś umknie. :)))
      Nic straconego, możesz (w ramach przedstartowych) wyszyć wzorek do przykładowych przysłów. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Ja się też zapisuję, do drugiej edycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięta - cieszę się, że dołączasz do grupy. :)
      Już dopisuję Ciebie do listy, ale proszę uzupełnij banerek.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Super,będę znów podglądaczem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszula - baw się dobrze podglądaniem. Wiesz, że jesteś zawsze mile widziana, nawet, gdy tylko zaglądasz.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Oczywiście jeszcze ja :D Też zgłaszam się do drugiej edycji zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - cieszę się, że dołączasz do naszego grona.
      Już dopisuję Ciebie do listy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Ja bym się z ogromną chęcią zapisała pod warunkiem że nie musiałabym się trzymać wymiarów obrazków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo - wiesz, myślałam o tym, bo przypomniało mi się, że były podobne sugestie w mailach.
      Postanowiłam znieść górną granicę wielkości haftu, zachowując minimalny wymiar motywu - wszak to ma być przyjemne z pożytecznym. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. A mi właśnie o tą dolną granice chodziło, bo na duże projekty to w przyszłym roku raczej się "rzucać" nie będę.
      Zrobię tak, zapisuję się na Twoją zabawę Splociku, a najwyżej jak któryś wzór nie spełni Twoich wymogów to mi go nie zaliczysz i już.

      Usuń
    3. Czarna damo - fajnie, że zdecydowałaś się na udział w zabawie, a co będzie z granicami dolnymi, czas pokaże. :)))
      Dopisuję Ciebie do listy bawiących się w drugiej serii. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Jako niehaftująca, pzostaję w podziwie dla Waszych talentów i kibicuję z całego serducha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscila - kibice mile widziani :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Urszula - cieszę się, że sprawiłam Ci odrobinę radości. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Wstępnie dołączam i ja, ale nie wiem jak to będzie z udziałem choćby z tego względu,że w maju czeka mnie zabieg na oku, a potem lato i prace na działce. Ale jeśli nie ma rygoru bezwzględnego wykonania w każdym miesiącu, to może coś tam uda mi się wyhaftować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - oczywiście, nie ma rygoru i możesz bawić się w tym czasie, który odpowiada Tobie. Nawet jeśli zaczniesz haftować w jednym miesiącu, a skończysz w drugim, to też nie będzie żadnych konsekwencji z tego powodu.
      A po zabiegu oka, prace działowe pewnie nie będą wskazane.
      Miło mi dodać Cię do listy bawiących się i życzę przyjemnej zabawy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Oj splociku,obawiam się, że już bardziej grzebać w ziemi z jednym okiem będę mogła niz haftować :)Czas pokaże jak to będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - myślę, że grzebanie w ziemi też będziesz miała ograniczone, ale jak sama mówisz, czas pokaże, a doktor zabroni. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Banerek umieszczam na swoim blogu i będę dzielnie kibicować. Może jeszcze kiedyś wrócę do xxxx, ale na razie nie zanosi się na to 🙂
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A-lenko - dziękuję :)
      Byłoby milej, gdybyś dołączyła do grona bawiących się, ale miło widzieć Cię w gronie kibicujących. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń