wtorek, 27 grudnia 2022

Rękodzieło i przysłowia albo... - zasady

Edycja zabawy Rękodzieło i przysłowia 3 kończy się z dniem 31 grudnia, zatem podsumowanie pojawi się w styczniu 2023r.

Zaczynamy 4 edycję tej formy zabawy, ponieważ są osoby chętne na ciąg dalszy - proszę o potwierdzenie w komentarzu.
A może dołączy do nas ktoś, kto jeszcze nie bawił się z nami, gdy w swoich blogach również zaprosicie do wspólnej zabawy...

To jest czwarta edycja zabawy z Rękodziełem wszelakim i przysłowiami, ale łącznie Rękodziełem hafciarskim, to szósta zabawa z przysłowiami i jest mi niezmiernie miło, że nadal, mimo trudnych niekiedy przysłów, macie ochotę na ciąg dalszy wspólnego bawienia się.
 
Zdaję sobie sprawę, że moje zabawy nie należą do popularnych, niemniej jednak zapraszam do udziału w zabawie i czerpanie przyjemności z łączenia swojego rękodzieła z poznawaniem mało znanych przysłów ze świata.
 
Rękodzieło i przysłowia albo...

Dla przypomnienia - zabawa polega na tym, że podaję 2 przysłowia, z których należy wybrać jedno słowo i wykonać pracę z nim skojarzoną.  

Po prostu poznajemy nowe przysłowia, interpretujemy jedno słowo wybrane z danego przysłowia i dobrze bawimy się, przy wzajemnym wspieraniu poprzez komentowanie.
Zakres prac i techniki są dowolne, takie jakie nam najbardziej odpowiadają.
 
Może to być dowolny haft - krzyżykowy, liniowy, płaski, matematyczny, czy jeszcze inny...
Równie dobrze może to być - scrapbooking, decoupage, rysunek, qulling, origami, pregamo, frywolitka, szydełko, druty, szycie, kucharzenie, majsterkowanie...
Po prostu stosujemy wszelkie techniki robótek ręcznych, które pozwolą w ciekawy sposób zinterpretować wybrane słowo.

Czy zauważona została mała zmiana w nazwie zabawy? 
Po głównym tytule zostały dodane: "albo" i wielokropek.
Oznacza to, że czasami zamiast jednego przysłowia może pojawić się cytat.

W zabawie mogą wziąć udział osoby posiadające aktywny blog robótkowy.
Do zabawy można przyłączyć się w każdej chwili i zrezygnować w dowolnym momencie.
Nie jest wymagane wykonanie prac do wszystkich zadań, można robić to wybiórczo, bo to ma być zabawa połączona z przyjemnością.
Jeśli jednak ktoś zechce uzupełnić prace, które pominięte zostały ze względu na zdarzenia losowe, to może zrobić to w każdej chwili.
Dopuszczalny jest także mały poślizg w publikacji wykonanego zadania, ale proszę o informację w komentarzu.
 
Osoby biorące udział w zabawie i wykonujące kolejne zadania, pokazują efekty swojej pracy w swoich blogach, podają nazwę zabawy i baner oraz link do mojego wpisu z zadaniem miesiąca, a mnie informują w komentarzu o swojej publikacji.
 
Uczestnicy zabawy wyrażają zgodę na skopiowanie przeze mnie fotki końcowego efektu Ich pracy, celem opublikowania jej w moim blogu, w notce z zadaniem miesiąca bądź podsumowującej finał zabawy. 

Zasady zabawy, chociaż są już znane i niewiele się zmieniły, to podaję je dla przypomnienia wcześniej bawiącym się oraz jako informację dla nowych uczestników zabawy. 

1. Udział w zabawie wystarczy zgłosić w komentarzach pod tym postem.
2. Banerek zabawy proszę umieścić u siebie w blogu w bocznej szpalcie z linkiem do wpisu z zasadami zabawy oraz dodawać go do postów o wykonanych zadaniach z linkiem do mojego wpisu z zadaniem miesiąca.
3. Zabawa trwa od 01.01.2023r. do 31.12.2023r. i ma charakter cykliczny - co miesiąc przewidziane jest nowe zadanie.
4. Technika wykonania pracy - dowolne rękodzieło.
5. Czas na wykonanie każdego zadania i publikacji efektu pracy przewidziany jest od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca.
6. Osoby biorące udział w zabawie, w miarę możliwości, komentują prace u innych uczestników zabawy. Wiadomym jest, że komentarze potrafią bardzo zmotywować, a poza tym przyjemnie jest czytać miłe słowa. Zatem wspierajmy się i nie szczędźmy miłych słów, ale unikajmy komentarzy mogących kogokolwiek urazić.
7. Podczas prezentacji poszczególnych prac, mile widziane uzasadnienie wyboru danej pracy i słowna interpretacja oraz ewentualnie podzielenie się wrażeniami związanymi z wykonywaniem tegoż zadania.
8. Dobór materiałów oraz zagospodarowanie pracy zależą od danej techniki i są dowolne dla każdego zadania.
9. Wykonane prace można zgłaszać także do innych zabaw.
Baner zabawy 

Motto zabawy, to: 

Człowiek, który mówi: "tego nie da się zrobić",
nie powinien przeszkadzać temu, który to robi.


Zatem przyłącz się do zabawy 
i rób to, co dla innych wydaje się niemożliwe, 
bo każde rękodzieło jest bezcenne 
a każdy je wykonuje tak, jak potrafi najlepiej.

TUTAJ jest podsumowanie zabawy w 2023 r.

Zapraszam do wspólnej zabawy. 
 
Lista poniższa jest dla mnie, tak dla orientacji, by nie przeoczyć Waszych wpisów.

1. Ja Splocik
8. Mięta 
10. Tina J 
12. Renata 
13. El 
14. Antonina 
15. Magdusiaa 
16. Jeanette  

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)

39 komentarzy:

  1. Witam poświątecznie, biorę udział. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - fajnie, że bawisz się dalej :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Jak się kiedyś powiedziało A trzeba i teraz powiedzieć B. Zapisuję się , a czy będę każdy miesiąc czas pokaże.
    Pozdrawiam po Świętach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - cieszę się, że bawisz się dalej :)
      Chociaż zawsze wykonywałaś wszystkie zadania, to wiesz, że nie musisz robić wszystkich.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Splociku...i ja z radością dołączam do tej niezwykłej zabawy!
    Mam nadzieję,że mimo przeciwności losu będę mogła razem z Wami tworzyć kolejne piękne rzeczy.
    Pozdrawiam serdecznie życząc cudownego Nowego Roku :*
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xgalaktyko - cieszę się, że bawisz się dalej :)
      Przeciwności losu czasami są też dobrym dopingiem, ale życzę Ci by tych przeciwności już nie było.
      Dziękuję za życzenia. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Ja jestem z Wami sercem, a ciałem to się okaże :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatek - o ile pamiętam, to zastanawiałaś się nad dołączeniem do zabawy :)
      Namów ciało do działania. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. To ja zgłaszam się na sekundanta dla każdej z Was, które będą w Splocikowej zabawie uczestniczyć!!!
    Mogę?
    🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilko, nie sekundat ale uczestnik masz być.Buziaki.

      Usuń
    2. Fuscilo - sekundanci są mile widziani, ale Urszula już przekazała moje myśli - miałam napisać dokładnie to samo. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Jaaa!!! 😁
    Splociku, będzie mi bardzo miło bawić się z Tobą kolejny roczek.
    Nie mogę opuścić tak fajnej kreatywnej zabawy 😍
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - fajnie, że bawisz się dalej :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Potwierdzam wcześniejsze zgłoszenie, chętnie będę się bawić kolejny rok. Pozdrawiam 🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - cieszę się, że bawisz się dalej :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Sprawdzałam w starych zdjęciach. Bawię się u Ciebie od 2017 i mimo,że notorycznie się spóźniam(nad czym strasznie ubolewam) to na przyszły rok też się zapisuję :) Może będzie lepszy niż obecny .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - cieszę się, że potwierdzasz swoje uczestnictwo. :)
      Spóźnianie się to Twoja cecha, która jednak da się lubić. :)))
      Z bawieniem się u mnie trochę się pomyliłaś, ponieważ bawiłaś się w projektowanie wzorów, a wyszywałaś wzór innej bawiącej się osoby - to było w 2009 roku. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Super, że będzie kolejne edycja, bo chętnie oglądam Wasze poczynania z interpretacją przysłów :).

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raeszko- może zamiast oglądać, przyłącz się do nas. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Oczywiście, że bawię się dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - cieszę się, że ponownie bawisz się u mnie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Podtrzymuję oczywiście chęć udziału w zabawie w przyszłym roku. Mam nadzieję, że wytrwam cały rok. Pozdrawiam oraz życzę dużo zdrowia i samych dobrych chwil w nadchodzącym Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro - cieszę się, że masz ochotę na dalszą zabawę z przysłowiami. :)
      Dziękuję za życzenia i je odwzajemniam. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. ok, widzę, że mnie juz wpisałaś, wiec nie mam wyjścia, bawię sie dalej i postaram się w każdym miesiącu coś pokazać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - wyjście masz zawsze. :)))
      A wpisałam Cię, bo miałaś chęć bawić się dalej, ale zastrzegałaś, że może nie udać się zrobić coś w każdym miesiącu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Hmm... nabrałam ochoty. Dołączę do zabawy. Po pierwsze podoba mi się zabawa, aczkolwiek trudno liczyć, z mojej strony, na prace typu haft (nie te oczy), ale w innych technikach może się odnajdę. Po drugie będzie to pretekst do reaktywacji "martwego" bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonino - niezmiernie cieszę się, że dołączasz do zabawy. :)
      Znamy się jeszcze z mojego blogowanie na bloxie i pewnie masz jeszcze mój adres nie zmieniony w Twoich odwiedzanych blogach.
      Życzę przyjemnej zabawy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Ponieważ w tym roku mam w planach babeczki świąteczne to może być ciężko, ale jeśli mi coś podpasuje to się zgłoszę 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeanette - może i babeczki wpiszą się w jakieś słowa z przysłów. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Liczę,że się uda 😍😊 Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. Jeanette - no to czekam na pierwsze zgłoszenie pracy i wówczas dopiszę Cię do listy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    4. Jeanette - no to jesteśmy umówione. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. Spróbuję i ja , może uda mi się znaleźć pasujące hafty. W sumie interpretacja jest dowolna , więc zawsze się powinno coś znaleźć , gorzej z wykonaniem , czas to jedyna rzecz co brakuje 😅
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdusiu - cieszę się, że masz ochotę bawić się z nami. :)
      Jeśli chodzi o czas, to nie ma problemu, bo wiadomo, że u mnie poślizgi są dozwolone. :)
      Dopisałam Cię do listy i dodałam do zakładki z odwiedzanym blogami, dzięki czemu będę widziała nowe Twoje wpisy, a to pozwoli częściej do Ciebie zaglądać.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. Widzę bardzo fajna zabawa. W tamtym roku chciałam dołączyć ale zabrakło mi odwagi ☺️☺️
    W tym roku również nie jestem pewna☺️😂☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anilino - jak nie teraz to kiedy?
      Nie bój się, nikt głowy nie urywa. :)))
      Jeśli nie wykonasz albo spóźnisz się z publikacją, to żadnych przykrych konsekwencji nie będzie.
      To jest zabawa i ma sprawiać przyjemność, a wszystkie terminy są umowne, by orientować się w czasie.
      Decyduj, a ja dopiszę Cię do listy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  17. Jestem pełna podziwu dla biorących udział i dla Ciebie, TYle pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewko - dziękuję :)
      Może spróbujesz swoich sił w zabawie?
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń