piątek, 15 września 2023

18 lat minęło... ach...

Uprzedzam, będzie trochę długo. :) 

Czy mieszkamy w jednym miejscu, czy przeprowadzamy się, czas nie stoi w miejscu, on leci i lat przybywa.
Przeprowadzałam się w moim życiu 9 razy i już więcej nie zamierzam.
W życiu blogowym przeprowadziłam się raz i też już nie zamierzam więcej.

Mojemu blogowi właśnie "stuknęło" 18 lat.

Było to w innym miejscu (na bloxie), gdy on "urodził się", a ja zaczynałam blogowe raczkowanie.
Chciałoby się powiedzieć tyle lat, a jakby to było wczoraj.


Opisywanie tych lat..., nie ma sensu, ponieważ wystarczy przejrzeć cały blog, a właściwie dwa - TEN DRUGI TEŻ i widać jak przebiegły te lata, jakie były kłopoty w międzyczasie, co tworzyłam, czym się dzieliłam, jakie zagadki dziewiarskie rozwiązywałam i dlaczego zaniechałam tych działań, w jakich zabawach bawiłam się, jakie sama organizowałam... uzbierało się tego sporo, a wszystko zawarte jest w etykietach.

W tym miejscu składam serdeczne podziękowania Organizatorkom wszelkich zabaw, bo dzięki tym zabawom blogi stały się radośniejsze, pełniejsze, rodzina blogowa powiększyła się i nadal powiększa mimo, że różne fora społecznościowe kuszą łatwością i szybkością prezentowania swoich prac.
Dziękuję Wszystkim czynnie biorącym udział w moich zabawach oraz Wszystkim komentującym i kibicującym.

Wrócę wspomnieniem do początków - rok 2005.
Robótkowych blogów było niewiele; wyszukiwarka pokazywała zaledwie kilka, gdy chciałam zobaczyć czy są takie blogi i jak taki blog prowadzić.
Wówczas trafiłam na blog Pikselki, która pomogła mi w tym raczkowaniu, a po krótkim czasie ja zaczęłam pomagać innym stawiać pierwsze blogowe kroki.
Później pomagałam w zakładaniu blogów grupowych - tematycznych, których już nie ma, bo blox zniknął z blogowego świata, a z nim wiele fantastycznych blogów.
Przy okazji wspomnę blogerki, które jako jedne z pierwszych zagościły w moich blogowych progach.
Były to: Srebrzysty_zmierzch, Airy85, Ewa777, Iksinska, Lucznik16.

Później już rozkręcało się robótkowanie. przybywało Gości i linków do blogów w szpalcie z zakładkami, zawsze z informacją o wzajemnym dodaniu do zakładek. 

Z rozrzewnieniem wspominam tamte czasy...; żal, że niektóre blogi zniknęły bezpowrotnie, a blogerki nie pojawiły się w innych miejscach albo nie dały znać, gdzie są.
Niektóre pewnie blogują gdzieś, ale nie trafiłam na Ich ślad.
Było, minęło... idziemy dalej.

Jeśli ktoś ma ochotę zerknąć, co działo się w poszczególne rocznice, to może bez szukania pójść na skróty :
- 1 roczek - TUTAJ
- 2 roczek - TUTAJ
- 3 roczek - TUTAJ
- 4 roczek - TUTAJ
- 5 roczek - TUTAJ
- 10 roczek - TUTAJ
- 13 roczek - TUTAJ

W 13 roku blogowania na bloxie przeprowadziłam się tutaj na blogspot - do wpisów o przeprowadzce przenosi żabka Splocik - u góry w zakładkach.
Przeniosłam prawie wszystkie wpisy, ale nie było możliwości przeniesienia komentarzy.
Dlatego postanowiłam, że będę skopiowane Wasze komentarze dodawać w swoich komentarzach w tym nowym miejscu.
Trochę to trwało, a w ostatnim czasie mocno się sprężyłam, bo zaplanowałam, by do skończenia osiemnastki wszystkie komentarze z poprzedniego miejsca mojego blogowania znalazły się pod wpisami.
Zatem niech Was nie zdziwi to, że pod wpisami z lat 2005-2018 może być jeden komentarz.
To nic bardziej mylnego, bo w pojedynczym komentarzu kryje się komentarzy wiele, a czasami było ich tyle, że musiałam podzielić je na moje dwa albo trzy komentarze.
Gdy tam zajrzycie, napotkacie własne komentarze.

Niektóre z Was są ze mną prawie od początku (to widać po dodanych komentarzach z poprzedniego miejsca mojego blogowania) i po przeprowadzce odwiedzają mnie nadal.
Cieszę się, gdy mnie odnajdują i wpadają z odwiedzinami osoby z tamtych lat. 

Bardzo dziękuję za Wasze odwiedziny i słowa zostawiane w komentarzach, tak ważne dla mnie.

Do czasu przeprowadzki poznałam sporo osób tutaj blogujących, a po przeprowadzce poznałam jeszcze wiele nowych, radośnie i pozytywnie zakręconych, i jest mi niezmiernie miło być w tej blogowej rodzinie.

Fajnie, że niektóre osoby po latach wracają do blogowania i piszą, że jednak tu czują się lepiej.  
Teraz blogów robótkowych jest tyle, że nie sposób wszystkich ogarnąć, odwiedzić, skomentować, ale przynajmniej z częścią utrzymujemy stały kontakt, niektóre odwiedzamy lub poznajemy przy różnych okazjach i to jest super. 

No tak, jak nie piszę to nie piszę, a jak już zacznę, to nie mogę skończyć, ale to jednak 18 lat z Wami,
więc jak w krótkim tekście pomieścić te lata...?
Jednak żeby już nie przedłużać...

Przez te lata poznałam mnóstwo osób, czego dowodem jest skrzynka mailowa pełna osób, z którymi wymieniałam zdania, myśli, uwagi i spostrzeżenia, dzieliłam się wiedzą robótkową, pisaliśmy także o wszystkim i o niczym, ot takie zwykłe listy o codzienności.
Dziękuję Wam za te mailowe kontakty.

Dużo wydarzyło się na robótkowym polu... za dużo, by wymieniać, ale wszystko jest w blogach - obu. 
Ogromną dozę radości sprawiało mi przygotowanie i prowadzenie zabaw... dla Was, jak również udział w zabawach, przez Was prowadzonych.

Dziękuję Wam, że jesteście, 
że tworzycie, że blogujecie, 
że pozwalacie cieszyć moje oczy Waszymi wspaniałymi wytworami, 
że macie ochotę na zabawy, 
że zaglądacie do mnie, 
że zostawiacie komentarze motywujące do działania.
Dziękuję, dziękuję, dziękuję.


Osiemnastka nie może odbyć się bez tortu, a że za tortami nie przepadam, to zamiast niego jest serniczek z borówkami.


Częstujcie się wirtualnie (niestety) i bawcie się dobrze. :)
To ciemne na dole, to galaretka borówkowa.


Z okazji blogowej osiemnastki, przygotuję upominek.

Będzie miło, gdy wspomnicie u siebie o mojej blogowej osiemnastce i dodacie do zakładek banerek  podlinkowany do tego wpisu.

Aby zgarnąć upominek, wystarczy tylko:
- do 29 września w komentarzu podać min... 3, a max... 9 powodów, dla których odwiedzacie moje blogi (https://splocik2.blogspot.com/ oraz https://oczka2.blogspot.com/). 

Ponieważ komentarze są moderowane, to te z podanymi powodami odwiedzin ujrzą światło dzienne 30 września, po czym zostaną one komisyjnie przeanalizowane i wyłoniona zostanie osoba, do której upominek poleci.
Warunkiem oczywistym jest, że po upominek mogą sięgnąć osoby aktywnie blogujące.

Proszę Magiczny Świat Krzyżyków oraz Leacathy o kontakt mailowy.

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

46 komentarzy:

  1. Splociku, z okazji tej osiemnastki życzę Ci jeszcze wielu lat radosnego blogowania i nieustannej weny do Tworzenia Twojego pięknego rękodzieła.
    Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Tak sobie założyłam, że póki sił i chęci, póty będę tu i u Was. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Splociku, z całego serca gratuluję osiągnięcia pełnoletniości :) i życzę Ci jeszcze wielu owocnych lat w blogosferze, mnóstwa ciekawych pomysłów robótkowych oraz czasu na ich spełnianie.
    Serniczek wygląda smakowicie więc się częstuję - dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu - dziękuję :)
      Pomysłów trochę mam, tylko nie wszystkie pasują blogowym koleżankom, ale może wymyślę coś.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Bardzo piękna rocznica. Serdeczne gratulacje. Życzę Ci Splociku no najmniej kolejnych osiemnastu lat blogowania i aktywności blogowej w sieci. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przede Wszystkim gratuluję wejścia w dorosłość i życzę Ci jeszcze wielu lat blogowania. Ja też znam wiele dziewczyn i wiele blogów które odeszły w zapomnienie. Ale to nic ważne że my Stare Wygi pozostajemy wierne swoim blogom ja się tam nigdzie nie wybieram na łatwiejsze media społecznościowe. Z Twojej rozdawajki rezygnuję , są pewnie inni bardziej potrzebujący niż ja. Poza tym nie spełniłabym Twojego 1 punktu regulaminu bo nigdy nie piszę na swoim blogu takich postów. Raz jeszcze składam serdeczne życzenia z okazji wejścia w dorosłość. Tortem się oczywiście częstuję, choć tak po prawdzie mi nie wolno, ale co tam od jednego małego kawałka chyba nie umrę :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Mam spisane blogi, które w poprzednim miejscu miałam w zakładkach i w niektórych przypadkach tylko komentarze pozostały na pamiątkę.
      Nie pomyślałam o puncie 1 w taki sposób, zatem zmieniłam to jako dowolność.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Gratuluję 18 lat w prowadzeniu bloga i życzę kolejnych udanych lat blogowania. Powodzenie 🍰🎈🎁

    OdpowiedzUsuń
  6. 18 lat to piękny wiek. Można powiedzieć, że Twój blog jest pełnoletni. Życzę kolejnych wspaniałych jubileuszy i nieustającej weny twórczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Splociku kochany, życzę Ci kolejnych pięknych rocznic. Abyś zawsze miała możliwości i chęci do robótkowania oraz blogowania. Życzę Ci też kolejnych pomysłów na zabawy oraz czasu na ich realizację.

    A dlaczego Cię obserwuję? Wynikło to dość prozaicznie, bo z ciekawości zajrzałam o jakich zabawach co chwilę piszą blogowiczki. Jak zajrzałam do Ciebie to zostałam, bo masz ciekawe zabawy, które prowadzisz. Bo lubisz wyszywać xxx jak ja, a masz duże doświadczenie, więc Cię podpatruję. Po trzecie zaglądam, bo szydełkujesz, czego ja nie potrafię, a lubię cieszyć oczy ładnymi rzeczami. Po czwarte jest u Ciebie wszystko usystematyzowane jak lubię, więc łatwo wszystko znaleźć i wrócić do pewnych prac, zabaw czy blogów. A po piąte, bo jesteś sympatyczna i nie obcesowa w tym co robisz, więc dobrze się Ciebie czyta.

    Buziaki i uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - dziękuję :)
      Cieszę się, że trafiłaś do mnie i nadal zaglądasz. :)
      Zapraszam Cię również do drugiego blogu, w którym piszę o pracach na drutach oraz o frywolitkach wykonywanych czółenkami. Jeśli będziesz potrzebowała pomocy w działaniach na blogu, to w miarę możliwości mogę pomóc.
      Napisz do mnie maila.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Dziękuję za wygraną, właśnie nadrabiam zaległości w odwiedzaniu blogów :) Bo u mnie ostatnio naprawdę sporo się działo i mnóstwo gości przewinęło się przez nasz dom. Wrzucam sobie już do obserwowanych Twój drugi blog :) Buziaki

      Usuń
    3. Leacathy - umknął mi Twój komentarz, ale odnalazłam go. :)
      W odpowiednim momencie coś do Ciebie przyleci. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. To blog już pełnoletni, gratuluję i życzę jeszcze wielu cudownych lat blogowania.Weszlam w te wpisy, ile fantastycznych blogów zniknęło,szkoda.Miło czyta się komentarze I moje znalazłam.Kawał pięknego czasu, kursy ,zabawy ,porady, za to wszystko Ci dziękuję Splociku.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Masz rację, kawał pięknego czasu i dziękuję Tobie, że tak długo (prawie od początku) odwiedzasz mnie i komentujesz.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Wszystkiego najlepszego z okazji uzyskania pełnoletności ...bloga :) :*
    Napiszę u siebie jak nie zapomnę ; )
    Nie będę wymieniać dlaczego zaglądam na twoje blogi, bo nie potrafię tak w punktach. Mam kilka cudnych prezentów od Ciebie, to teraz dla innych jest szansa . Bardzo lubię zabawy, które organizujesz od lat i wielkie dzięki za nie :) Mimo, że nigdy nie jestem pewna czy nie utknę przy nich gdzieś w połowie.
    Ostatnio pewne jest tylko to, że mój zapał jest słomiany i sinusoidalny. I, że czas przecieka nieubłaganie między palcami.
    Jeszcze raz wszystkiego najlepszego i kolejnych takich lat :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Z sentymentem wspominam początki i zabawy, w których brałaś udział i dziękuję, że miałaś i masz ochotę bawić się u mnie, i że od dawna mnie odwiedzasz. :)
      Mi także czas przecieka między palcami, ale póki palce pozwalają, to zawsze coś powstaje. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Wielu dalszych lat udanego blogowania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze wielu lat w blogowaniu 👍 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Na 18-tkę, oprócz życzeń, jakie zwykle składają ludzie – zdrowia, szczęścia, pomyślności – życzę Ci, abyś miała jak najwięcej dni w życiu, w których powiesz: jestem szczęśliwa! Dziękuje Splociku za to że jesteś i bądź z nami jak najdłużej. W kolejce nie stoję bo na co dzień dostaje od Ciebie wiele dobrego, nie tylko materialnego, ale i wsparcia duchowego, a to jest dla mnie najważniejsze.
    Ps. I tak przypomniałaś mi o mojej, zapomnianej rocznicy i co ja mam teraz z tym fantem zrobić? Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Postaram się, być z Wami i bawić się jak najdłużej, a jak nie będę mogła robótkować, to chociaż będę podglądać Wasze wyczyny. :)
      Zawsze jestem myślami z Wami, w dobrych i gorszych chwilach i tak pozostanie.
      A z tym, o czym Ci przypomniałam, zrób co zechcesz. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. To piękny jubileusz... z jego okazji życzę Ci Splociku jeszcze wielu, wielu lat owocnego i radosnego blogowania. Pozdrawiam cieplutko❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tricolori - dziękuję :)
      Miło mi, że mnie odwiedziłaś i mam nadzieję, że wpadniesz tu od czasu do czasu.
      Ze swojej strony obiecuje zrewanżować się odwiedzinami i pospacerować po Twoich blogowych włościach. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Splociku gratuluję 18lat w blogowaniu! Dlaczego lubię do Ciebie zaglądać? Po pierwsze lubię czytać Twoje posty, bo sama piszę mało, nie mam polotu do pisania. Po drugie lubię Twoje zabawy i chętnie biorę w nich udział. Po trzecie lubię oglądać to co tworzysz, Twoje pomysły.
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego na kolejne lata:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję :)
      Miło mi, że moje pisanie jest ciekawe, bo zawsze uważałam, że nie potrafię pisać interesująco. :)
      Cieszę się, że lubisz moje zabawy i podobają się Tobie moje prace. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. No proszę, człowiek się nie obejrzał, a tu niedawne Dziecko już w dorosłość weszło ...
    Gratuluję tak zacnego Jubileuszu.
    Życzę radości z dalszego blogowania.
    Pozdrawiam cieplutko
    P.S. Splociku zazdroszczę Ci (po cichu i pozytywnie) tej upartości w dążeniu do celu; niby jest to cecha Koziorożców, ale jak widać nie każdemu jest ona dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moteczku - dziękuję :)
      Jakże miło, że odwiedziłaś mnie i przywołałaś wspomnienia z tamtych lat. :)
      Upartość zależy chyba od tego, w którym momencie okresu zodiakalnego Koziorożca urodzi się człowiek.
      Może ci, którzy są mniej uparci, mają inne cechy mocniejsze.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. Cha cha ,stałaś się pelnoletnia w blogowej sferze!Kolejnych owocnych lat życzę 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato-Beciu - dziękuję :)
      Sama nie wiem, jak ten czas szybko przeleciał.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  17. No nareszcie smarkulo dojrzalaś do pełnoletności. Po wpisach,postach,pracach pokazywanych na blogach, tych wykonanych z potrzeby serca i tych wymuszonych na Tobie przez udział w zabawach, widać że pracowita ,sumienna i pełna weny była z Ciebie dziewczynka😄I tak trzymaj w pełnoletności, jak długo się da, dla Twojej satysfakcji i naszej przyjemności jaką mamy z podziwiania Twoich prac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - dziękuję :)
      No popatrz, jak ten czas szybko przeleciał. :)))
      Tak właśnie postanowiłam, że pozostanę w blogowym świecie tak długo, jak długo ręce i oczy pozwolą mi cokolwiek wykonywać, bo trudno byłoby mi się z Wami rozstać bez powodu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  18. Kiedy zaczynałyśmy, chyba żadna z nas nie przypuszczała, że ta zabawa w blogowanie rozciągnie się na dekady. A tu zrobił się taki miły zaciszny światek wirtualny. . . Gratulacje! Mam nadzieję, że będzie okazja świętować kolejne jubileusze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Masz rację, chyba nikt się tego nie spodziewał.
      Chociaż po informacji, że blox zostanie zamknięty, przeszło mi przez myśl, by skończyć blogowanie.
      Jednak byłam w trakcie zabaw u Dziewczyn blogujących tutaj, a poza tym sama prowadziłam zabawę z przysłowiami.
      Dlatego postanowiłam przenieść się i blogować dalej.
      Nie chciałam się z Wami rozstawać.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  19. Gratuluję aż 18 lat blogowania! To naprawdę kawał czasu. Życzę Ci wiecznej weny oraz chęci i sił do dalszego robótkowania :) I oczywiście do prowadzenia bloga :) Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratuluję pełnoletności :) Życzę jeszcze wielu lat w blogowym świecie na przekór nowym trendom. Post i link u mnie na blogu. Lubię odwiedzać Twojego bloga ze względu na różnorodność prac nie tylko tych krzyżykowych. Niebanalne podejście do interpretacji wielu zabaw w których uczestniczysz. Możliwości poznania nowych technik rękodzielniczych. No i oczywiście za organizację własnych ciekawych zabaw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczny Świat Krzyżyków - dziękuję :)
      Miło mi, że lubisz odwiedzać mój blog.
      Miło również ze względu na powody dla których odwiedzasz mój blog.
      Zapraszam do odwiedzania mojego drugiego blogu, w którym piszę o pracach na drutach oraz o frywolitce wykonywanej przy użyciu czółenek.
      Napisz do mnie maila.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  21. Hej splociku, gratuluję Ci tylu lat wytrwałości. Jesteś niesamowita w tym co robisz. Składam Ci życzenia przede wszystkim zdrowia, spełnienia marzeń i w dalszym ciągu wytrwałości w blogowaniu ale i w dążeniu do celu. Twój blog obserwuję stosunkowo krótko, ale nawet ja przez chwilę zdążyłam się z Tobą pobawić. Uwielbiam do Ciebie zaglądać, czytać i podziwiać. Ostatnio niestety los jest przewrotny i Może zalegam z komentarzami i zabawą do której się u Ciebie zapisałam, ale wiedz że zaglądam i czytam to co piszesz.
    Upominki od Ciebie posiadam i w kolejce po następne się nie ustawiam. Oddaję swoją szansę dla tych co jeszcze nic nie mają od Ciebie. Pozdrawiam gorąco i życzę jeszcze raz Wszystkiego co Najlepsze. Papa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paniuśko - dziękuję :)
      Szkoda, że przewrotny los nie pozwala Ci kontynuować zabawy, ale i tak miło mi, że miałaś duże chęci.
      Może za jakiś czas będzie lepiej i jak będzie u mnie zabawa, to dołączysz bez przeszkód.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  22. Splociku :) Szczerze gratuluję Ci tej osiemnastki - to naprawdę wspaniałe osiągnięcie. Szczególnie w ostatnich latach, gdy internet przejęły inne formy. Twój blog jest jedynym, do którego zaglądam prawie od początku. Cieszę się, że jesteś, organizujesz zabawy, dzielisz się swoim rękodziełem na blogu i w realu. Życzę Ci przede zdrowia, ale także chęci do dalszego blogowania i organizowania kolejnych zabaw. Mam nadzieję, że jeszcze znajdę siły, żeby w nich brać udział. Ściskam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - dziękuję :)
      Cieszę się, że tak długo zaglądasz do mnie i to doceniam.
      Mam nadzieję, że jeszcze poprowadzę jakąś zabawę, w której weźmiesz udział bez przeszkód losowych.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń