sobota, 25 grudnia 2021

Rękodzieło i przysłowia 3 - zasady

Edycja zabawy Rękodzieło i przysłowia 2 kończy się z dniem 31 grudnia, zatem podsumowanie pojawi się na początku stycznia 2022r.

Zaczynamy trzecią edycję tej zabawy, ponieważ kilka osób ma ochotę na ciąg dalszy - proszę o potwierdzenie w komentarzu.
A może dołączy do nas ktoś, kto jeszcze nie bawił się z nami?.

Co prawda, jest to trzecia edycja zabawy z rękodziełem wszelakim i przysłowiami, ale łącznie piąta z przysłowiami, zatem bawimy się jubileuszowo.  :)
 
Zdaję sobie sprawę, że moje zabawy nie należą do popularnych, niemniej jednak zapraszam do udziału w zabawie i czerpanie przyjemności z łączenia swojego rękodzieła z poznawaniem mało znanych przysłów.
 
Rękodzieło i przysłowia 3

Dla przypomnienia - zabawa polega na tym, że podaję 2 przysłowia, z których należy wybrać jedno i do niego wykonać pracę.
Jednak w tej edycji wprowadzam małą zmianę, mianowicie, w wybranym przysłowiu należy ustalić jedno słowo, do którego ta praca się odnosi.

Po prostu poznajemy nowe przysłowia, interpretujemy jedno słowo wybrane z danego przysłowia i dobrze bawimy się, przy wzajemnym wsparciu poprzez komentowanie.
Zakres prac i techniki są dowolne, takie jakie nam najbardziej odpowiadają.
 
Może to być dowolny haft - krzyżykowy, liniowy, płaski, matematyczny, czy jeszcze inny...
Równie dobrze może to być - scrapbooking, decoupage, rysunek, qulling, origami, pregamo, frywolitka, szydełko, druty, szycie - po prostu wszelkie techniki robótek ręcznych, które pozwolą w ciekawy sposób zinterpretować wybrane słowo.
 
W zabawie mogą wziąć udział osoby posiadające aktywny blog robótkowy.
Do zabawy można przyłączyć się w każdej chwili i zrezygnować w dowolnym momencie.
Nie jest wymagane wykonanie prac do wszystkich zadań, można robić to wybiórczo.
Jeśli jednak ktoś zechce uzupełnić prace, które pominięte zostały ze względu na zdarzenia losowe, to może zrobić to w każdej chwili.
Dopuszczalny jest także mały poślizg w publikacji wykonanego zadania, ale proszę o informację w komentarzu.
 
Osoby biorące udział w zabawie i wykonujące kolejne zadania, pokazują efekty swojej pracy w swoich blogach, podają nazwę zabawy i baner oraz link do mojego wpisu z zadaniem miesiąca, a mnie informują w komentarzu o swojej publikacji.
 
Uczestnicy zabawy wyrażają zgodę na skopiowanie przeze mnie fotki końcowego efektu Ich pracy, celem opublikowania jej w moim blogu, w notce podsumowującej etap bądź finał zabawy. 
 
Zasady zabawy
1. Udział w zabawie wystarczy zgłosić w komentarzach pod tym postem.
2. Banerek zabawy proszę umieścić u siebie w blogu w bocznej szpalcie z linkiem do tego wpisu oraz dodawać go do postów o wykonanych zadaniach z linkiem do mojego wpisu z zadaniem miesiąca.
3. Zabawa trwa od 01.01.2022r. do 31.12.2022r. i ma charakter cykliczny - co miesiąc przewidziane jest nowe zadanie.
4. Technika wykonania pracy - dowolne rękodzieło.
5. Czas na wykonanie każdego zadania i publikacji efektu pracy przewidziany jest od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca.
6. Osoby biorące udział w zabawie, w miarę możliwości, komentują prace u innych uczestników zabawy. Wiadomym jest, że komentarze potrafią bardzo zmotywować, a poza tym przyjemnie jest czytać miłe słowa. Zatem wspierajmy się i nie szczędźmy miłych słów, ale unikajmy komentarzy mogących kogokolwiek urazić.
7. Podczas prezentacji poszczególnych prac, mile widziane uzasadnienie wyboru danej pracy i słowna interpretacja oraz ewentualnie podzielenie się wrażeniami związanymi z wykonywaniem tegoż zadania.
8. Dobór materiałów oraz zagospodarowanie pracy zależą od danej techniki i są dowolne dla każdego zadania.
9. Wykonane prace można zgłaszać także do innych zabaw.
Baner zabawy
 

Motto zabawy, to: 
"Nikt nie rodzi się artystą. "

Zatem przyłącz się do zabawy, 
bo nie każdy musi być artystą, 
ale każde rękodzieło jest bezcenne 
i każdy je wykonuje tak, jak potrafi najlepiej.
 
Zapraszam do wspólnej zabawy. 
01.01.2022r. podam pierwsze dwa przysłowia do pierwszego zadania jubileuszowej edycji zabawy.
 
Lista poniższa jest dla mnie, tak dla orientacji, by nie przeoczyć Waszych wpisów.
 
Bawią się:
1. Ja Splocik 
3. Renata 
4. Mięta 
10. Barbara H 
11. El 
15. Nina 

Edycja 10 stycznia 2023 r.



Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)

24 komentarze:

  1. Super, ja się bawię. Pozdrawiam świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - cieszę się, że bawisz się nadal. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Mówiłam co prawda ze mnie nie będzie, ale co mi tam jak się trzeba zgłosić to się zgłaszam , najwyżej nie wykonam jakiego zadania :-). Pozdrawiam Wszystkie uczestniczki i życzę zdrówka na Nowy Rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Bardzo mi miło, że jednak postanowiłaś dołączyć i nie będę Cię ścigać za pominięcie jakiegoś zadania. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Oczywiście, ze się zgłaszam:) deklaruję się w dwóch zabawach i mam nadzieję, że uda mi się wywiązać z zobowiązań przez cały rok:)
    Pozdrawiam serdecznie i wciąż WESOŁYCH ŚWIĄT życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Cieszę się, że bawisz się z nami. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Ja chyba powinnam wpisać się na listę dopiero z pierwszą wykonaną pracą... bo kto to wie, kiedy ona powstanie.
    Trudno mi deklarować cokolwiek po tegorocznych problemach.
    Pozdrawiam świątecznie i życzę szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - dziękuję :)
      Jak napisałam, nie jest wymagany pełny udział, wykonać można dowolną ilość prac - wszystko zależy od Was.
      Daj znać, kiedy dopisać Cię do listy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Splociku - po przemyśleniu doszłam do wniosku, że zapiszę się już teraz. Nie wyobrażam sobie odpuścić Twoją zabawę, więc w pewnym momencie i tak prosiłabym o dopisanie do listy. A tak już będę "w grupie". Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    3. El - cieszę się, że masz chęć pobawić się z nami.
      Dopisałam Cię, a czas pokaże ile zdołasz zrobić, może uda się wykonać wszystkie zadania. :)
      Życzę zdrówka i pogody ducha. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Z przyjemnością po roku nieobecności wracam do tej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - a ja z przyjemnością witam Cię po przerwie i dopisuje do listy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Chętnie wezmę udział w zabawie. Nie wiem, czy uda mi się co miesiąc coś stworzyć, ale mam nadzieję, że się uda. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro - cieszę się, że zdecydowałaś się przyłączyć do grona bawiących się z przysłowiami. :)
      Wiesz, jakie są zasady i wiesz, że nie musisz wykonać wszystkich zadań i nie musisz zdążać na czas. Ważne, abyś zgłosiła w komentarzu, że opublikowałaś wpis o wykonanej pracy.
      Z przyjemnością dopisałam Cię do listy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Splociku niczego nie chce obiecywać,ale gdy uda mi się coś zrobić, to też na pewno dołączę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - mogę Cię dopisać, a czy zrobisz jedną rzecz czy więcej, to się okaże, oby udało się więcej niż mniej. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Oj tak by się chciało znów wszędzie z wszystkimi pobawić, ale nie mam na to kompletnie czasu. Jednak kiedy teraz u Ciebie można wyłuskać sobie jedno słowo, to jest łatwiej i może jakimś cudem uda się coś stworzyć? zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo - znam to uczucie i cieszę się, że zdecydowałaś się dołączyć do zabawy. :)
      Zatem z przyjemnością dopisuję Cię do listy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Skusiłam się jednak na Twoją zabawę Splociku! Mam nadzieję , że wytrwam do końca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - cieszę się, że jednak dołączyłaś do zabawy. :)
      Życzę, by udało Ci się wytrwać. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Bardzo lubię tą zabawę ale nie wiem co przyniesie ten rok...Ale zapisać się mogę? Może uda mi się co jakiś czas coś pokazać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon = cieszę się z Twojej decyzji i trzymam kciuki, by rok był dla Ciebie łaskawy i nie namieszał Ci w planach. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Bardzo podoba mi się ta zabawa ! Jednak na razie nie zapisuję się - z żalem wielkim. Wiem, że nie dam rady, ale zajrzę tu na pewno. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ula - Cieszę się, że Ci się podoba i zapraszam. :)
      Nie musisz w każdym miesiącu wykonać pracy, nie ma takiego wymogu.
      Jak tylko będziesz miała ochotę dołączyć swoją pracę, to daj znać, a ja ją przygarnę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń