poniedziałek, 24 kwietnia 2023

Anagramy i rękodzieło - kwiecień

W zabawie Anagramy i rękodzieło wykonuję zakładki dostosowując je do wytycznych.

W kwietniu Renia zadała dość trudne zadanie w postaci rozsypanki i innych wytycznych.
Trochę czasu zajęło mi przemyślenie motywu, by wszystkie wytyczne zmieścić w jednej zakładce. 

A oto wytyczne:
- rozsypanka powstała z tytułu książki, które autorem jest Andrzej Dziurawiec.

PAYŁNOCONEBĄM

- litery O i/lub A
- kolor fioletowy
- motyw kura lub inny drób

Po ułożeniu rozsypanki w odpowiedniej kolejności, pojawił się tytuł książki - Płonące ambony

Głowa musiała mocno napracować się, by ułożyć wyrazy z tak małej liczby liter, ale coś mi się udało.

A oto wyrazy, które znalazłam w mojej głowie i pasują do liter rozsypanki.

A
aby, ambony, ameby, amen, anemon, Anny, 
B
baca, bałem, Ben, Bona, bony, był, byłą, byłem, bym, 
C
całą, cały, capy, cena, cenny, cepy, cło, cymbał, cyna, cynamon, 
Ł
łacno, łam, łan, łapy, łeb, Łeba, łom, łopoce, 
M
małpy, mały, manną, mapy, mat, młyn, moc, mocny, mopy, mył, 
N
napy, noc, nocny, nona, 
O
ocean, ocena, ona, opał, opłacony, opony, 
P
pace, pały, pan, panny, panom, pełny, płacą, płace, płoną, płonące, płonne, płyn, płyną, płynąc, płynące, płynne, pną, pnące, pocą, połam, poły, pomoc, pomocą, pomocna, pył.

Spróbowałam kolejny raz wykorzystać wszystkie wytyczne i chyba znów mi się udało.

Wyszło tak:
- z anagramów wybrałam słowa ona oraz pełny, bo ona, to pani Kurczaczkowa, a pełny kwiatów jest koszyczek, który ona niesie,
- kolor fioletowy ma kapelusik pani Kurczaczkowej i niektóre kwiatki, 
- kura lub inny drób - pani kurczaczkowa,


- litery O i/lub A - są w tekście z drugiej strony zakładki i dodałam też obłoczki, których nie było we wzorze.

Tekst zgrałam z główną stroną zakładki, na której pani Kurczaczkowa wybrała się na spacer, by nazrywać kwiatów do wazonu.

 
Zakładkę posyłam do zabawy u Reni.


 Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

28 komentarzy:

  1. Nie potrafię rozszyfrować tej zabawy 😛🤣ale zakładkę zrobiłaś prześliczną, bardzo mi się podoba 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - dziękuję :)
      Ależ to jest prosta zabawa, nie musisz bawić się w układanie słów, a jedynie wykonanie jakiejś pracy z jedną z pozostałych wytycznych.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Kaczuszka bardzo milusia, kolorowa i wiosenna.Podziwiam za znalezione słówka. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      To jest kurczaczka, na kaczuszkę ma za krótki dzióbek.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Śliczna pani kurczaczkowa.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie sobie poradziłaś z anagramami a zakładeczka z panią Kurczaczkową w fioletym kapelutku jest fantastyczna :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze miałam takie uczucie, ze moje wytyczne były dla Ciebie fraszką:) Zakładka urocza, podziwiam pomysłowość;), ilość słów wcale nie taka mała, ale zawsze mnie zaskakuje to że starasz się wykorzystać wszystkie moje wytyczne:) Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Wytyczne nie są dla mnie fraszką, czasami muszę się nagłowić by je wszystkie użyć w pracy.
      Takie szukanie możliwości wykorzystania wszystkich wytycznych w danej pracy, to dla mnie dodatkowa zabawa i mam niezłą uciechę, gdy to się uda. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Jaka śliczna kaczuszka :) Fantastyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowna zakładka! Obiecuję, że jak wygrzebie się z 1 lub 2 dużych wzorów to też (oby!) chwycę się za wielkanoc i zakładki 🙈 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeanette - dziękuję :)
      Podziwiam Twoje duże projekty, ale od teraz czekam też na Twoje zakładki. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Twoje zakładki są super i świetnie że udało Ci się dopasować wytyczne. A że zakładki bardzo lubię zwłaszcza te wyszywane to dla mnie Twoja praca jest idealna. !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Sama sobie zadałam zadanie, by starać się wykorzystać wszystkie wytyczne w jednej zakładce, to dla mnie taka dodatkowa frajda. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Śliczna zakładka :) Słodki ten kurczaczek czy raczej młoda kurka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna zakładka z kaczuszką w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetto - dziękuję :)
      Ja raczej widzę tu kurczaczka, a właściwie kurczaczkę.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Magiczny Świat Krzyżyków - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń