niedziela, 8 stycznia 2023

Biscorniaczek styczniowy

Jakoś od początku roku nie mogę rozkręcić się w pisaniu o tym, co u mnie powstaje, ale nie siedzę bezczynnie. 
Jednak od czegoś trzeba zacząć, zatem zaczynam tegoroczne zabawy od igielników, które tworzymy w zabawie Kolorowe biscorniaczki.

Jako styczniowe zadanie, prowadząca zabawę Mariola, zaproponowała temat związany z zimą.

U mnie zima była krótka (TUTAJ) i z niewielką ilością śniegu, a gdy przyszedł tęgi mróz, to śniegu nie było, choć sam mróz stworzył powłokę białą z daleka wyglądającą na śnieg.

Wracając do igielnika, to jak można najlepiej przedstawić zimę w małym hafciku?
Najlepszy sposób, to wyszyć małe śnieżynki, bałwanki czy inne śniegowe figurki.
Przypuszczam, że w zabawie najwięcej będzie bałwanków, jakie zagościły na poduszeczce organizatorki zabawy.
Ostatecznie u mnie też pojawiły się bałwanki na igielniku.

Wzór znaleziony (wiadomo) w Pinterest, przerobiłam minimalnie i zastosowałam dwa kolory czapeczek u bałwanków.


Z drugiej strony powstała jedna duża śnieżynka.


Środek spięłam perełkowym koralikiem, a mniejsze koraliki zastosowałam na uszko (może posłużyć do zawieszenia) i frędzelek - miało coś błyszczeć. :)



Igielnik posyłam do zabawy u Marioli.


Wszystkie igielniki wykonane od początku zabawy.


Przy okazji pokażę jeszcze jeden igielnik.
Po wykonaniu poduszeczki do zadania grudniowego, z rozpędu wykonałam drugi - poza programem - z choinkami.
Wzór w oryginale miał trochę inny przód i tył, niż jest u mnie.

Zastosowałam trochę ciemniejszą nitkę do wyszycia choinek i kolorowe lampki ginęły, więc też zmieniłam nieco kolory.


Jak już zmieniłam przód, to zmieniłam całkowicie tył igielnika.


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

44 komentarze:

  1. Kolorowo i ślicznie! :-))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny zimowy igielnik z bałwankami i śnieżynka. Drugi z choinkami - rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne te Twoje igielniki i ten z bałwankami i ten z choinkami. Od początku mi się ta zabawa podobała, ale nie można wszystkich srok za ogon łapać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Masz rację, nie da się ciągnąć wszystkich zabaw, które podobają się.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Splociku bardzo ładne bałwanki na Twoim biscornu, wyraźne, kolorowe, super efekt, bo kanwa ciemniejsza. Z drugiej strony ta duża świeżynka daje fajny efekt. Oba biscornu bardzo mi się podobają. Pozdrawiam i dziękuję za udział w zabawie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję :)
      Tak zastosowałam beżową kanwę, bo na białej nie byłoby tego efektu, szczególnie w przypadku śnieżynki.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Jakie piękne są te maleństwa, z największą przyjemnością na nie patrzę, cieszy fakt, że robisz je w dalszym ciągu. Może i ja kiedyś będę miała na nie czas 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - dziękuję :)
      Na pewno kiedyś znajdziesz czas, by wykonać taki igielnik własnoręcznie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Podziwiam pomysły, kreatywność i wykonanie. Urocze są.

    Ciągle sobie obiecuję, ze zrobię podobne i teraz pomyślałam, że to by był super pomysł na kolejne święta. Dziękuję za inspirację. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agaja - dziękuję :)
      Zatem, czas do dzieła. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Ach wciąż żałuję że za nie się nie zabrałam bo tak mi się podobają;) śliczny bałwankowy 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato - dziękuję :)
      Nie żałuj, na wszystko przyjdzie czas. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. przeurocze podusie , wyobraź sobie, że haftuję już 12 lat , a nie zrobiłam żadnego biscornu, a przecież są one takie urocze .
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdusiu - dziękuję :)
      No to, chyba już czas, by sięgnąć po taką robótkę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. I czas u mnie odpalić komputer .Igielnik jak zwykle piekny , balwanki urocze a ten z choinkami superowy, lampki widać.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Czasami trudno zebrać się, by zacząć, ale jak już zacznie się kręcić, to czas też zaczyna... umykać. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Bałwanki rządzą :) Śliczne biscorniaczki! Ciemniejsze igliwie na choinkach uwydatnia światełka, zmiana bardzo korzystna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - dziękuję :)
      Też widzę na zdjęciu, że dobre było posunięcie ze zmianą kolorów światełek, tylko kabelek jest słabo widoczny.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Oba biscornu są śliczne :).

    Fajnie, że takie małe wzory można zmieniać pod siebie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raeszko - dziękuję :)
      Już tak mam, że muszę coś od siebie dodać, ująć, nawet we większych wzorach... bywa. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Z obu stron prześliczne biscornu. I to drugie też piękne:) Faktycznie, białe zimowe hafty najlpiej wychodzą na ciemniejszym tle:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześliczne są one! Cudnie wyglądają w wersji świateczno - zimowej :).
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie Małe Pasje - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Bardzo ładne oba igielniczki, Splociku.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie robiłam biscorniaczow, ale wyglądają ślicznie i zachęcająco. ☺️
    Oba bardzo ładne, ale te bałwanki bardziej mnie urzekły 🥰🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anilino - dziękuję :)
      Może czas spróbować wykonać taką poduszeczkę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. Śliczne te haftowane poduszeczki - zawieszki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękne igielniki! Oba zachwycające :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne biscornu, u mnie też są bałwanki (tylko czeka mnie jeszcze zszywanie). To z choinkami też mi się podoba.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu - dziękuję :)
      Widzisz różnicę między naszymi igielnikami z choinkami?
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  19. Przepiękne igielniczki! Bałwanki i choineczki wyglądają rewelacyjnie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne bałwanki ☺️, no i kolekcja igielników imponująca ☺️

    OdpowiedzUsuń
  21. Uroczo wyszedł ten igielnik z bałwankami i śnieżynką.

    OdpowiedzUsuń