sobota, 7 stycznia 2012

Nieco szczgółów o zimowym domku

Obiecałam trochę szczegółów po zakończeniu wyszywania (SAL 2011) zimowego domku.

Do haftowania użyłam mulinę Ariadna, kanwę DMC 14 albo 15 (56 krzyżyków na 10 cm), a wyszywałam w dwie nitki.

Na fragmencie obrazka zaznaczyłam odpowiednio numerami to, co zostało wyszyte jednolitym kolorem.

Elementy obrazka w jednolitych kolorach:
1 - domek
2 - obwódka domku
3 - ramka zewnętrzna
4 - ramki wewnętrzne i serduszka
Pozostałe elementy wyszywałam łącząc dwa kolory nici dzięki czemu uzyskałam efekt cieniowania.
Mieszane kolory dają efekt podobny do aksamitu i patrząc na obrazek pod różnym kątem widzi się różny odcień kolorystyczny.

Śnieg - znaczy płatki i ten leżący przed domkiem - wyszyłam białymi perłowymi nićmi, które stosowałam do wyszycia obrazków matematycznych.

Zdjęcie zrobiłam prze świetle, by było widać efekt połyskiwania nitki perłowej.
Gwiazdki wyszywałam większymi krzyżykami.


Ktosiu obserwował już wcześniej, podczas wyszywania delfinków, jak tabliczka ze schematem była przekładana z miejsca na miejsce, a czasami z hukiem spadała na podłogę.

Gdy zaczęłam wyszywać koronkę wokół domku, mąż przyniósł i postawił obok mojego ulubionego fotela taką oto sztalugę.

Nie mam pojęcia, kiedy ją zrobił, ale wyszło całkiem fajnie i jest na tyle wysoka, że siedząc w fotelu, schemat mam na wysokości oczu.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    wanilia39
    2012/01/07 20:41:26
    świetna sztaluga!
    podrawiam
    -
    andulencja
    2012/01/07 23:45:43
    Twój mąż powinien rozpocząć produkcję takich sztalug - zbyt - gwarantowany :)

    A pomysł na mieszanie nitek - świetny! Ja kombinowałam, ze albo to jakaś cieniowana mulina, albo pofarbowałaś ją, ale na to nie wpadłam! Efekt wyszedł świetnie!
    Pozdrawiam
    Anja
    -
    belluss
    2012/01/08 12:24:15
    w obrazku widać prostote (4 kolory + kolorki mieszane) a Twój talent i dokładność uzupełnia to dzięki czemu staje się ten domek jeszcze piękniejszym!
    Pozdrawiam
    -
    urszula97
    2012/01/09 15:59:04
    Obrazek ją widziałam i podziwiałam, a sztaluga super,brawo dla męża.
    -
    gaga1957
    2012/01/10 07:38:56
    Witaj Splociku! Szczegóły bardzo ciekawe, warte zapamietania. Efekt końcowy super. A taka sztaluge oj niejedna z nas by chciala. Brawa dla męża. Jesli podejmie sie produkcji, staję w kolejce. Buziaki.
    -
    splocik
    2012/01/10 15:15:53
    Wanilia39 - dziękuję :) Sprawdza się w użytkowaniu :)

    Anja - dziękuję :) Kombinowanie nitek wpadło oczywiście przez przypadek, bo zwykle łączenie dwóch odcieni w hafcie pokazywane jest inaczej :) Mąż powiedział, że na razie nie planuje produjcji sztalug :)

    Belluss - bardzo dziękuję za miłe słowa :) Cieszą mnie Twoje odwiedziny :)

    Urszula97 - dziękuję :)

    Gaga1957 - dziękuję :) Póki co Mąż nie zamierza ruszać z produkcją :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    sarLena
    2012/01/20 19:02:26
    Genialny pomysł z tą sztalugą.
    -
    splocik
    2012/01/21 14:11:51
    SarLeno - też tak uważam :) Dziękuję w imieniu Męża :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń