sobota, 11 kwietnia 2015

Foto sesja... ptaszkowa

W tym samym dniu, w którym odbyła się sesja motylkowa, ptaszki też miały swoją sesję.
Uprzedzam, będzie sporo fotek, a mało tekstu. :)

Najpierw charakterystycznym odgłosem, uwagę moją zwrócił dzwoniec, który przysiadł na najwyższej gałązce nie całkiem pobliskiego drzewa.


Małe przybliżenie - więcej się nie dało.


Później zauważyłam sikorki bogatki spacerujące pod winoroślami.




Później zauważyłam sikorkę modraszkę, która mnie zainteresowała, ponieważ zwykle gniazdowały u mnie sikorki bogatki, te (wyżej) które robiły poszukiwania pod winoroślą.


Postanowiłam więc poobserwować ją dłużej i okazało się, że...



Przyfrunęła na sosenkę i zajrzała do budki.

Chyba jej się spodobało, bo dość długo tam siedziała

Później gdzieś poleciała, ale nie na długo.
Wróciła, a ja obserwowałam ją z drugiej strony budki.




Posiedziała w budce i znów gdzieś poleciała...

Gdy wróciła, to ja znów byłam na poprzedniej pozycji obserwacyjnej...




I tak chodziłam z jednej strony budki na drugą i czekałam na kolejne możliwości uchwycenia chwili...


Sikorka odlatywała...

i przylatywała, zaglądała do budki, siadała na patyczku i znów zaglądała do środka...









Prawda, że śliczna ta sikoreczka :))
A jej oczka z tą kreską od dziobka, dziobek i niebieska "czapeczka"..., wprost urzekający ptaszek. :))


Zamieszkała w tej budce i pewnie za jakieś dwa tygodnie pojawią się młode.

Mam nadzieję, że jej się spodoba to mieszkanko i na czerwcowy lęg również tu zamieszka. :)

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    skrawek tęczy
    2015/04/11 20:02:13
    Piękna ptaszarnia:) Miłej niedzieli:)
    -
    urszula97
    2015/04/11 20:17:27
    witaj,ale się znasz na ptaszkach, sikoreczka przeurocza, super sesja, modelka oddała w niej cały swój urok.
    -
    wanilia39
    2015/04/11 22:49:03
    pięknie!
    -
    hrabina.ee
    2015/04/12 14:23:19
    przemiło mieć tyle ptaków wkoło. uwielbiam tę porę roku za to, że można się nasłuchać ptasich treli.
    u nas już od lutego ptaki śpiewają, a teraz, kiedy ciepło, wszystko wkoło dźwięczy od ich krzyków. Tu muszę się pochwalić, że Irlandia dzikimi zwierzętami stoi i wszędzie, nawet w Dublinie, np. lisy pomykają ulicami, o ptakach nie wspomnę.
    moi sąsiedzi przez cały sezon, począwszy od wczesnej wiosny, nie otwierają w nocy okien, bo im za głośno ptaki śpiewają:)

    Anka
    -
    splocik
    2015/04/12 15:06:07
    Skrawku tęczy - dziękuję :) Gdy jestem na działce, to słyszę i obserwuję więcej ptaszków, ale nie zawsze mam aparat albo czas, by "łapać" te chwile. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/04/12 15:10:50
    Urszula97 - dziękuję :) Z tym znaniem się to jest tak, że gdy widzę jakieś ptaszki lub je fotografuję, to po powrocie do domu sprawdzam, poszukuję odpowiedzi na pytanie, cóż to za ptaszek był w zasięgu mojego wzroku/aparatu?
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/04/12 15:11:19
    Wanilia39 - dziękuję :))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/04/12 15:17:21
    Hrabino - mam też trochę różnych ptaszków w okolicy miejsca zamieszkania i czasami z balkonu robię im fotki.
    Na działce też lubię ten wczesnowiosenny czas, gdy ptaszki pracują przygotowując sobie miejsca lęgowe. Kiedyś pisałam o kłótni ptaszków o jeden domek...
    Później, gdy przychodzą burze, to jestem rzadszym gościem na działce i nie zawsze mam okazję obserwować ptaszki.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      Eriss
      2015/04/14 10:59:53
      Piękne ptaszyska :) Pozdrawiam ciepło.
      -
      arla1
      2015/04/15 10:10:13
      Prawdziwa wiosna nastała. Ja też uwielbiam podglądać przyrodę. Pozdrawiam serdecznie
      -
      splocik
      2015/04/15 16:17:26
      Eriss - prawda, tylko żałuję, że nie zawsze mam przy sobie aparat i nie mogę uchwycić więcej ciekawszych chwil...
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2015/04/15 16:20:18
      Arla1 - tylko żal, że ten najpiękniejszy czas budzenia się wiosny szybko przeradza się w lato z burzami... nie cierpię burz!
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      daga313
      2015/04/15 18:23:07
      Śliczne ptaszki. Ja mam swojego osobistego w domku- kanarek Bazyl :) Serdecznie pozdrawiam
      -
      fusilla
      2015/04/15 21:31:28
      U nas też pełno skrzydlatych! :-)))
      -
      splocik
      2015/04/16 15:29:51
      Daga313 - wychowałam się z kanarkami :))) W domu rodzinnym mieliśmy 2 kanarki, 2 strzygły i 2 czyżyki. :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2015/04/16 15:31:11
      Fusilla - byłoby dziwne, gdyby u Ciebie ich było mało, ze względu na okolicę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń