środa, 14 sierpnia 2019

Lato powoli z kwiatami odchodzi

Miałam małą przerwę w robótkach i pisaniu, ale tu i ówdzie do Was wpadłam i słówko zostawiłam.
Dziś trochę o kwiatkach...

Odchodzące lato widać po przekwitających kwiatach w ogródku i rozkwitającej mimozie na łąkach.
Przekwitły lilie i floksy,...

także liliowce,



juki...i inne kwiaty.

Jedynie róże powtarzają kwitnienie,



a dołączają do nich złociste chryzantemy


i nadal kwitną aksamitki, chociaż przybywa przekwitniętych kwiatków na tych kępach.

Kwitną też rudbekie,


jeżówki...


Kwitnie przypominająca lawendę perowskia, której kwiatki mają również zapach podobny do kwiatów lawendy.



Na łąkach złoci się wspomniana wyżej nawłoć/mimoza, a to oznacza, że lato powoli odchodzi, a jesień coraz bliżej.


20 komentarzy:

  1. Tak, w moim ogródku też powoli zaczyna być widać nachodzącą zmianę pór roku. Dzisiaj córka stwierdziła, że cieszy się na nadchodzącą jesień bo będziemy grabić liście,formować z nich sterty a wtedy zacznie się zabawa.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - każda pora roku ma swoje plusy i minusy, w każdej możemy znaleźć coś, co lubimy.
      Nie dziwię się, że Emilka cieszy się na grabienie liści, bo chyba wszystkie dzieci lubią szaleć z kolorowymi listkami.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Lilie są pięknymi kwiatami, są trwalsze i mają dużo pięknych odmian i kolorów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evi - lilie są piękne i liliowce także.
      Liliowce mają to do siebie, że każdy pojedynczy kwiat kwitnie tylko jeden dzień, na drugi już się zwija i usycha. Jeśli krzew jest spory, to każdego dnia jest też dużo kwiatów.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Piękne kwiaty i cudowne kolory! ♥ Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimozami jesień się zaczyna!
    Ech! Niemen!
    W biegu macham!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscila - z muzyką Niemena wiążą się moje wspomnienia.
      A utwór rozpoczynający się słowami: "Mimozami jesień się zaczyna...", ma właśnie tytuł "Wspomnienie" - przypomnę, że autorem słów jest Julian Tuwim.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Kwiaty zawsze podziwiam.Tak powoli nadchodzi czas jesienny, będa kolory liści, różę nam urozmaicają ogród.Znów będziemy czekać na wiosnę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszula - W przyrodzie jest mnóstwo różnych roślin do podziwiania, ale ja także najbardziej podziwiam kwiaty. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Pięknie wszystko Ci kwitnie. Przypomniałaś mi, że jeżówkę od kilku lat kupuję i nadal jej brak w ogródku:)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Denrobium - dziękuję :)
      Nie ścinaj jeżówki po przekwitnieniu, pozostaw ją na zimę, by nasiona wysiały się.
      Wiosną zobaczysz młode roślinki i jesienią będziesz cieszyć oczy kwiatami i motylkami, które chętnie na jeżówkach buszują.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Splociku nie strasz jeszcze jesienią. Mam nadzieję,że jeszcze szybko nie przyjdzie.U mnie ciągle kwitną floksy i ostatnie pełne liliowce.Tak samo rudbekie i róże.Przekwitają już co prawda hortensje Annabell zmieniając kolor z bieli a limonkę,ale za to w pełni kwitnienia sa ogroodowe i bukietowe.o i w pełej krasie jest ketmia syberyjska. W tym roku przez mokrą długą wiosnę nie zakwitły mi jeszcze dalie i paciorecznik. Mam nadzieję,że zdążą i ucieszą moje oczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - ja nie straszę... :)
      Dlatego napisałam, że POWOLI...
      Też mam nadzieję, że wrzesień będzie bardziej letni, ciepły i kolorowy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Wszystkie kwiaty piękne jednak róże dla mnie są zawsze naj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - jasne, że róże są naj..., ale oprócz róż mam jeszcze kilka kwiatów naj... i nie są to hortensje :)))
      Tych kwiatów nie mam, może dlatego, że co ogródek, to hortensje. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Piękne kwiaty masz w swoim ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń