piątek, 12 maja 2006

Zwiastuny - jaskółki i tulipany

Dziś, gdy wieszałam pranie na balkonie, przed moim nosem przeleciała jaskółka. Potem druga i trzecia. Spojrzałam w niebo i zauważyłam ich więcej.
Mówi się, że jaskółki to zwiastuny wiosny. Teraz możemy być pewni, że wiosna rozkręciła się na "cały regulator".

Dziś też byłam na działce, na przekór meszkom. Po zastosowaniu odpowiednich środków, ślady po ukąszeniach zbladły i za dni parę znikną bez śladu.
Robocze ciuchy spryskałam preparatem odstraszającym meszki oraz komary i trochę popracowałam, a trochę porobiłam szydełkiem.

W ogródku jest bajecznie kolorowo. Jedne kwiaty rozkwitają, inne jeszcze nie przekwitły. Bzy zwyczajowo rozkwitają w maju i tak się dzieje.  Kwitną liliowe o pojedynczych kwiatach oraz białe i ciemnofioletowe o kwiatach pełnych.



Kocham kwiaty, kocham wiosnę z jej świeżą zielenią i całą gamą innych barw.
Kwiatów w ogródku mam bardzo dużo. Różnych gatunków, rodzajów i kolorów. Tu załączam wybrane fotki niektórych kwiatów, reszta jest na stronie o moim ogródku.

Teraz jest pora tulipanowa.
Pamiętam, że jaskółki zawsze pojawiały się w porze kwitnienia tulipanów. W zeszłym roku jaskółki spóźniły się albo tulipany wcześniej zakwitły, ptaki przyleciały gdy te śliczne kwiaty przekwitały.

Mam w ogródku (na razie) tulipany sześciopłatkowe, ale w przyszłym roku (po reorganizacji ogródka) pojawią się inne gatunki. Kwitną u mnie tulipany czerwone, żółte, białe różowe i dwukolorowe.

 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz