sobota, 3 marca 2007

Wiosna... pierwsze oznaki

Dzień zaczął się bardzo przyjemnie. Po całym tygodniu prawie ciągłego padania deszczu, rano było sucho i nawet słoneczko usiłowało poświecić.

Przed obiadem skorzystaliśmy z pięknej pogody i poszliśmy na działkę, zobaczyć jak tam wygląda po dwóch tygodniach naszej niebytności.

Okazało się, że sikorki nadal korzystają ze "stołówki". Jedna z sikorek odleciała, gdy znaleźliśmy się w jej pobliżu, a druga spokojne kontynuowała jedzonko.
Rybkom zdjęliśmy zimową, styropianową "przykrywkę".
Przycięliśmy drzewkom trochę niepotrzebnych gałęzi.

Pozaglądałam tu i ówdzie w miejsca obsadzone kwiatami i zobaczyłam, że przebiśniegi są w pełni kwitnienia.


Rok temu były bardzo spóźnione.

Krokusy, żonkile, narcyzy, hiacynty, lilie i tulipany wychodzą spod ziemi.
Niebieskie cebuliczki zaczynają rozwijać pączki.


Krzewy pokryte są pąkami liściowymi.
Pięknie zakwitły śnieżyce wiosenne - dwie cebulki posadzone jesienią.


A skoro te kwiatki zakwitły to znak, że wiosna już się zbliża wielkimi krokami.

Poza działkowymi oznakami wiosny mam pewną informację od mojej Suni. Od tygodnia skutecznie "porządkuje" swoje futerko i zrzuca zbędną warstwę sierści.
Dla mnie jest to pewnik, że wiosna tuż, tuż - zmiana sierści to sprawdzony symptom.

Jeszcze inne oznaki:
- dwa dni temu widziałam i słyszałam przelatujące bociany,
- dziś, gdy byliśmy na działce, przeleciał nad nami spory, gęgający  klucz.

Teraz, gdy piszę tę notkę, słyszę stukające o parapet krople deszczu - daaaaawno nie padało!

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hanula1950
    2007/03/04 10:25:28
    Kwiatki przeurocze. U mnie się jeszcze nie pojawiły. Pozdrawiam niedzielnie.
    -
    larysan
    2007/03/04 11:33:04
    Bossz - kiedy u mnie kwiatki? Pewno za miesiąc - jak to wschodzie !
    -
    justyha1
    2007/03/04 13:50:08
    bociama widziałam tydzień temu, krążył nad łąką. Uwagę na niego zwrócił mój syn mówiąc że widzi samolot, tylko ten samolot podejrzanie nisko i długo w jednym miejscy krążył.
    -
    hrabina.e
    2007/03/04 19:03:49
    śliczne zdjęcia. uwielbiam kwiaty wiosenne, choc w zasadzie wszystkie sa piekne.
    pozdrawiam
    -
    fusilla
    2007/03/05 11:17:44
    Od paru już dni co chwile ciągną sznury i klucze ptactwa na jeziora! Wiosna idzie!
    -
    gosia_arma
    2007/03/05 12:33:55
    U mnie w ogrodzie hiacynty i krokusy maja już po ok 5cm, ale jeszcze nie kwitną, za to rano budzi mnie już śpiew ptaków, och jak miło
    -
    splocik
    2007/03/05 17:39:40
    Dzięki za wpisy - jak widać wiosna powoli dociera już wszędzie.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    kakunia.k
    2007/03/09 15:34:37
    uwielbiam takie oznaki wiosny :))))
    -
    wanda
    2007/03/15 18:06:13
    gdzie można kupic cebule "śnieżycy" -tej dużej

    gdzie można kupić cebulki tej dużej śnieżycy fot 3
    -
    splocik
    2007/03/15 22:24:18
    Kakunia - cieszę się, że Ty też to lubisz:)))

    Wanda - pytałaś u ogrodnika? Jeśli tam nie ma, pytaj znajomych, u działkowiczów.
    Ja otrzymałam dwie cebulki od koleżanki.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    jola
    2009/03/17 19:05:17
    Jestem z Olsztyna, u mnie na działce narazie kwitną tylko przebiśniegi i krokusy. a śnieżyce można dostać jesienią w markecie OBI - jeszcze nie kwitną, Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń