środa, 29 czerwca 2022

Mój majowy ogródek

To nie wszystkie kwiaty, które kwitły w moim ogródku, ale ponieważ nie byłam na bieżąco, więc wybrałam tylko część fotek.

Tulipany różne, różniste.
Część tulipanów zaczęła kwitnienie pod koniec kwietnia, ale głównie w maju cieszyły oczy. 

Niziutkie tulipanki botaniczne, jak gwiazdki błyszczały w kilku punktach działki.


Tulipany tradycyjne




Tu widać w tle drugie tulipanki botaniczne - różowe. 


Botaniczne różowe tulipanki.



Tulipanek, który na jednej łodyżce ma dwa pączki. 




I wyszło, że na dwóch łodyżkach zakwitły trzy kwiatki. 


Późniejsze tulipany.

Tulipan postrzępiony.


Tulipan wielowarstwowy.


Lilaki = bzy.



Ubiorek wiecznie zielony.


Białe cebuliczki.


Orliki w różnych kolorach.






Miniaturowy lilak - Palibin


Ma drobne kwiatki czteropłatkowe, ale jak to bywa można znaleźć kwiatek pięciopłatkowy. 
Pamiętacie, jak szukało się takich kwiatków - mam tak do dziś.
Dla Was przybliżenie - szukajcie na szczęście. :)


Kosaćce wysokie.


Piwonia od Urszuli.


W międzyczasie na parapecie zagościł młody gołąbek, by odpocząć w czasie nauki latania.


Na działce akurat był czas karmienia sikoreczek w budce i sikorka szukała jedzonka dla młodych.


Na koniec jedna z wielu tęcz, jakie trafiły się w mojej okolicy w maju.


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)

22 komentarze:

  1. Jak w ogrodzie botanicznym, pięknie a kwiatki 5 listne znalazłam 4 szt. Pozdrawiam upalnie. Urszula97.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      U Ciebie też pięknie kwiaty kwitną. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Pięknie! I u mnie maj był wielobarwny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melko - dziękuję :)
      Chyba maj i czerwiec są najbardziej kolorowe.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Piękne kwiaty! Fantastyczna kolekcja! Utrwalona na zdjęciach może cieszyć przez cały rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Wcześniej podziwiałam Twoje piękne kwiaty. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Masz fantastycznie w ogródku. Tulipany botaniczne i te wystrzępione cudne. I wielowarstwowe...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały ogród Splociku, pięknie się prezentują Twoje roślinki🥰 Jest co podziwiać. U mnie na działeczce podobnie, choć nie ja się nią zajmuję tylko mąż😉😁
    Pozdrawiam ciepło.
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xgalaktyko - dziękuję :)
      Na działce ja zajmuję się kwiatami, Ktosiu trawą i krzewami i iglakami, ale są prace, które robimy wspólnie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Pięknie i kolorowo, a zapewnienie też pachnąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję :)
      Pachnąco, jeszcze jak... :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Cudnie wygląda działka w pachnących i kolorowych kwiatach, miło spędzać czas w takim miejscu 🙂🌷
    Wiem ile pracy trzeba wyłożyć żeby było tak pięknie!
    Pozdrawiam słonecznie Splociku🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - dziękuję :)
      Pracy trzeba trochę włożyć, ale to też jest przyjemność, jak robótkowanie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Piękne kadry wiosenne, aż miło pooglądać w taki upalny dzień.
    Pamiętam poszukiwania pięciu płatków bzu, ile było emocji!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Twój komentarz był w spamie i wyciągnęłam go stamtąd, więc drugiego nie powielałam.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Znalazłam pięciokwiatka! Prawie pośrodku, bliżej dolnej krawędzi!
    Cudnie u Was! Serdeczności posyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - dziękuję :)
      Niech szczęście się do Ciebie uśmiecha. :)
      Pozdrawiam ciepło.-

      Usuń
  10. Urocze kwiaty. Tulipany postrzępione i te gwiazdkowe są prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne kwiaty :) A mi się wydaje,że widzę dwa pięciopłatki przy bzie. Jeden tuż przy literce "k" w słowie "Splocik", a drugi ciemniejszy poniżej słowa i w lewo :) Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Jest tam ich więcej, ale choć te dwa niech przyniosą Ci szczęście. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń