sobota, 8 lipca 2023

Anagramy i rękodzieło - lipiec

W lipcu będę oryginalna i przedstawię... zakładkę (czy ciut inną?) przeznaczoną do zabawy Anagramy i rękodzieło

Wytyczne na lipiec okazały się całkiem fajne.

Rozsypanka powstała z tytułu książki Katarzyny Michalak.

AKNŻUTSÓAIPR

- litery T i/lub S,
- kolor czerwony,
- motyw róża.   

Ułożona rozsypanka ujawniła tytuł książki: Piastunka róż.

Z zestawu liter udało mi się ułożyć sporo wyrazów.

A
akant, akapit, akr, akt, akta, akurat, Anita, Anka, apatia, arka, arkan, Artus, asan, asani, Astra, atak, aura, aut, auta, ażur,

I
Ikar, inka, inkaust, iskra, istna, Itaka,

K
kabat, Kain, kana, kanar, kania, kant, kapa, kapar, kapitan, kaptur, kapusta, kara, karat, karp, karpa, karta, kasa, Kasia, kasta, kat, katar, knur, kraina, kran, krata, krupa, kur, kura, kurta, kusa, kusi,  

N
napa, napar, napis, napór, narta, natka, nauka, net, niska, nit, nitka, niż, nóż, nóżka, nur, nurt, nuta, nutria,

P
pakt, pan, pani, park, parka, parkan, partia, pas, pasaż, pasiak, paski, pasta, pat, patka, pianka, Piast, piasta, piastunka, pióra, piórka, próżna, ptasia, puka, punkt, pusta, pustak, pustka, 

R
rak, raki, Raksa, rana, ranki, rant, rasa, rata, raut, róża, różni, runa, ruta, 

S 
San, sanki, siarka, skaut, skóra, skrót, spinka, spiż, spiżarka, spór, struna, stuka, suka, sutki, stópki, 

T 
Tania, tapir, tara, taran, taras, tarka, tasak, tkana, trak, tran, trap, trik, trusia, tukan, tunika, tur, 

U 
ukarani, unik, upór, uprana, urna, usta, Ustka, 

Ż 
żak, Żak, żar, żart, żupan, żur.

To teraz podsumowanie.
W zakładce pojawiły się wytyczne:
- z anagramów - napis, nitka, róża, tkana (kanwa), 
- litera T - taśma kanwy i tasiemki (ogonki)
- litera S - słowa wyhaftowane, 
- kolor - czerwony - róża, obrzeże taśmy, ogonek (tasiemka),
- motyw - róża jeszcze w pąku.

I to już siódmy raz udało mi się pogodzić wszystkie wytyczne. :)))

Haft różyczki miał być do zabawy (Motyw x 10) u Eli , ale zmieniłam pomysł i ostatecznie do tamtej zabawy wyszyłam drugą różę (niebieską), a ta została "na potem". 

Wykorzystałam końcówkę taśmy z obrzeżem czerwonym.


Miałam też końcówkę taśmy z obrzeżem żółtym i na tym kawałku wyszyłam napis taki ogólny - też "na potem".


Teraz nadarzyła się okazja, by te kawałki zszyć i zrobić z nich zakładkę.


Dodała ogonki z cienkich tasiemek w kolorach obrzeży kanwy.


Zakładka jest ciut inna, ponieważ z każdej strony ma inny kolor obrzeża. :)
Posyłam ją do zabawy u Reni.


Banerek zabawy, tak dla jasności.


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

20 komentarzy:

  1. Splociku jesteś pendolino.... podziwiam tempo pracy Twojej.... piękna zakładka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato - dziękuję :)
      Tak jakoś wyszło, że elementy zakładki częściowo były wykonane i czekały na odpowiedni moment, by zakładkę dokończyć. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. W punkt ogarnęłaś wytyczne, zakładka piekna I jak zwykle szacun za odgadnięcie słówek, pozdrawiam upalnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Dodałam sobie zadanie, by łączyć wszystkie wytyczne i cieszę się, że nadal potrafię to wykonać.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. O kurcze... Na prawdę dużo wyrazów ułożyłaś :).
    Chyba wyczerpałaś wszystkie możliwości hihi.

    Zakładka jest bardzo fajna :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raeszko - dziękuję :)
      Chyba nie wszystkie, jeszcze coś by się znalazło, ale już nie chciało mi się dłużej główkować. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Ale śliczna! Ta różyczka taka delikatna i subtelna.
    Serdeczności - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny ten hafcik róży ale nie potrafię jakoś się przekonać do tych krótkich zakładek i długich tasiemek. Cóż są gusta i guściki. Piastunkę róż czytałam, zresztą Katarzyna Michalak to moja ulubiona pisarka, czytałam prawie wszystko, oprócz ostatnich dwóch z serii "Przytulnej" czekam na wszystkie cztery pory roku.
    Fajnie że udało Ci się zaliczyć kolejną zabawę .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Ja lubię kryminały i najczęściej "czytam" w postaci audiobooków. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Duża ilość słów i wszystkie wytyczne- jestem zaskoczona i zachwycona! Brawo! a zakładka jak zwykle zachwyca tym bardziej, że cytat w tym miesiącu bardzo pasuje do mnie :) Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Cieszę się, że nadal mogę Cię zaskoczyć. :)
      Zatem dedykuje go Tobie i wszystkim odpoczywającym. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Ileż pracy włożyłaś w przygotowanie tej zakładki! BRAWO!
    Zakładka piękna!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna zakładka z różą. I sporo wyrazów ułożyłaś z rozsypanki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Taka delikatna wyszła ta zakładka. Fajne ma ogonki, o których ja zawsze zapominam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - dziękuję :)
      Ogonki, to podstawa zakładek. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń