niedziela, 13 sierpnia 2006

Ona tak szybko wyszywa, a ja...

Moja znajoma haftuje krzyżykami takie malutkie cudeńka.
W rozmowie wypłynęło, że takie wyhaftowanie takich miniaturek zajmuje jej czas od pół godziny do dwóch godzin.

Pamiętam, że kiedyś częściej krzyżykowałam, ale nie na kanwach tylko na szarym płótnie.  Także robiłam to szybko, ale krzyżyki były większe. Trzeba było liczyć nitki i łatwo można było się pogubić.
Kanwy pojawiły się w moich robótkach w dopiero ostatnich latach.

Wracając do rozmowy ze znajomą.
Zaciekawiło mnie, że Ona robi tak szybko, takimi maluśkimi krzyżyczkami.
Zapytałam, czy może mi dać jeden z wyszytych wzorków.
Postanowiłam sprawdzić, ile czasu mi zajmie wyszycie obrazka, który Jej zajął 2 godz.
Znajoma zgodziła się. Zaopatrzyła mnie nawet w kawałeczek kanwy, z której Ona korzysta oraz nici odpowiedniego (do opisu) koloru.

Wyszyłam taki oto obrazeczek.


Zajęło mi to 3 godziny z przerwą na zaparzenie kawy.
Obrazek ma wielkość 6x5,5 cm, a na 1 cm przypada 5 krzyżyków.

Doszłam do wniosku, że moje ręce bardziej nadają się do robótek na drutach i szydełkiem, niż do wyszywania takich drobniutkich krzyżyków - na czas. Poza tym moje oczy nie przywykły do takich maluśkich krzyżyków.
Podobają mi się takie miniaturki, więc nie wykreślę ich z moich robótek, ale nie będą one na pierwszym miejscu, które (u mnie) przysługuje drutom.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    ala.mazury
    2006/08/13 17:45:02
    Też mama kłopot z robótkami wymagającymi "ślepienia". Jak to dobrze, ze nmozemy dobrać sobie i grubość drutów, i przędzy. Nie jesteśmy więc skazane na rozmiar mini :o). Ale przyznać muszę, ze ten zajączkowy hafcik wygląda ślicznie!
    -
    alwisia
    2006/08/14 00:23:57
    Bardzo ładny wyszedł obrazek.Też mam problem z haftami i krzyżykami- nie te oczy,ale czasem próbuje coś zrobić.Moje prace umieściłam w albumie alagilf w Kaan, teraz jest już dostępny nie tylko dla forumowiczek.Zapraszam do obejrzenia.
    -
    malgorzata.piotrowska1
    2006/08/15 00:07:54
    No piękny hafcik, gratuluję. Zdolna jesteś :-)))
    -
    hanula1950
    2006/08/16 09:00:41
    Moja sąsiadka przepięknie krzyżykuje - mam od niej cudnego aniołka!Pozdrawiam.
    -
    ewcia116
    2006/08/16 19:15:10
    witaj śliczne króliczki i jaki czas bardzo dobrze fakt jest to ślęczenie nie ma jak druty lub szydełko szybciej i można robić nie patrząc co się robi i patrząc na przykład na film a przy xxx juz się tak nie da :-)ale jaka satysfakcja pozdrawiam
    -
    pineska40
    2006/08/17 09:16:20
    Szczeka mi zwysla... 3 godziny!!! Za trzy godziny to ja chyba bym nawet nie rozszyfrowala jak sie za to zabrac... Zdolne jestescie! Obie! Podziwiam... :)
    -
    moteczek
    2006/08/17 11:46:10
    Piękny portrecik rozkosznej pary kochających się króliczków. A jaka misterna robótka! Czas jej wykonania - moim zdaniem - bardzo dobry, chociaż przyznam się, że mimo iż haftów wykonałam bardzo wiele, nigdy czasu przeznaczonego na ich wykonanie nie mierzyłam.
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    splocik
    2006/08/21 16:25:57
    Dziękuję Wam wszystkim za miłe słowa uznania.
    Czas zmierzyłam tylko dlatego, że znajoma powiedziała o swoim czasie tak trochę z przekorą.
    Chciałam więc sprawdzić, ile czasu na te robótkę ja potrzebuję.
    Pozdrowionka.
    -
    splocik
    2006/08/21 16:36:15
    Alwisiu - nie widzę Twoich prac.
    Czy możesz mi tu wpisać link do albumu?
    Pozdrawiam.
    -
    justyha1
    2007/02/05 22:22:00
    Nie jestem za współzawodnictwem, ale muszę chyba się sprawdzić bo wam to wszystko tak pięknie i szybciutko wypływa spod igły,
    -
    splocik
    2007/02/06 09:02:54
    Justyha - ja nie lubię robić na wyscigi, ale tu przeważyła ciekawość, czy można tak szybko wyszyć taki obrazek.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń