piątek, 24 listopada 2006

Czas na gwiazdki i gwiazdeczki

Między jednym a drugim elementem kompletów szalikowo-czapkowych, robiłam szydełkowe gwiazdki.
Narobiłam ich chyba ze 40.
Z tego zbiorku zrobiłam po 3 lub 4 takie same lub bardzo podobne.


W zeszłym roku zabrakło mi, aby wszystkich obdarować, więc teraz zadbałam o ich dostateczną ilość.
W poszukiwaniu nici, znalazłam jakiś kłębuszek przędzy "zerówki", która do niczego innego mi nie pasowała.
Postanowiłam wykorzystać ją na gwiazdki, dzwoneczki i aniołki.
No i może jeszcze na jakieś drobiazgi.

Ze wszystkich gwiazdek, może jedna jest zrobiona w 2/3 z jakiegoś opisu. Na pewno nie w całości.
Nie powiem, że nie przeglądałam gazet i netu w poszukiwaniu inspiracji.
Przeglądałam i to sporo, ale moje  gwiazdki tworzyłam w trakcie roboty, wyobrażając sobie płatki śniegowe.
Obejrzałam dużo schematów i czasami zaczynałam coś według schematu, lecz gdy coś mi nie pasowało (inna grubość nici) podpruwałam do pewnego miejsca i tworzyłam na nowo według własnej wizji.
Przecież generalnie chodzi o łączenie splotów szydełkowych w taki sposób aby otrzymać wzorzysty wyrób.

Fajnie jest tak siedzieć np. przed telewizorem i szydełkiem przerabiać słupki, łańcuszki, półsłupki, łączyć je odpowiednio.
Po krótkim czasie miło jest oglądać nie to, co pokazują na ekranie, ale to co mamy w ręku, co przed chwilką było nitką na kłębuszku.
Gdyby nie mąż, który stwierdził, że tych gwiazdek już wystarczy, zapewne robiłabym je w dalszym ciągu.

Teraz kompletuję dzwoneczki.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    erzebet
    2006/11/24 21:10:38
    cudne, cudne :) Pozdrawiam ciepło :)
    -
    ewcia116
    2006/11/24 22:09:59
    śliczne jak płatki śniegu pozdrawiam
    -
    anqu
    2006/11/24 23:19:56
    Bardzo fajniutkie te gwiazdki, ja również oglądam (słucham0 telewizora i "dziubie sobie"
    Pozdrawiam
    -
    malgorzata.piotrowska1
    2006/11/26 20:50:15
    Gwiazdki sa po prostu cudne, uwielbiam takie drobiazgi.
    -
    splocik
    2006/11/27 10:42:20
    Dziękuję za miłe słowa.
    Też mi się podobają.
    Gdy tak na nie patrzę, myślę, że dobrze zrobiłam wykonując po kilka jednakowych gwiazdek, ponieważ miałabym problem przy rozdzielaniu.

    Pozdrawiam wszystkich bardzo ciepło.
    -
    moteczek
    2006/11/27 15:20:59
    Śliczne! Chyba rzeczywiście najwyższy czas zabrać się za prezenty, a gwiazdki, to bardzo dobry pomysł.
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    splocik
    2006/11/27 16:11:13
    Moteczku - one zwykle są dodatkiem do prezentu, ale mogą także być miłym mini-upominkiem.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    ptilou
    2006/11/29 18:38:12
    Piekne, cudowne. Chcialabym nauczyc sie robic takie wspanialosci!
    pozdrawiam
    -
    Ivory
    2006/12/01 14:11:54
    Też robię gwiazdki - ja moje planuję powiesić na choince, dlatego staram się zrobic ich jak najwięcej. Z kilkoma, ktore zostały mi z zeszłego roku mam ok. 40.
    Nawet w tym celu nabylam sobie rok temu książeczkę pt. "99 Snowflakes" - niestety nie ma schematów tylko zdjecia i opisy.
    A jak je usztywniasz?
    -
    splocik
    2006/12/01 20:42:54
    Ptilou - dziękuję. Na naukę nigdy nie jest za późno.

    Ivory - Ze mną jest tak, że rzadko robię dokładnie jak w schemacie, ale jeśli miałabym wybierać między opisem a schematem, wybrałabym to drugie.
    Moje ozdoby usztywniam krochmalem, ale niektórzy robią to cukrem - wtedy ozdoby są nieco lśniące.
    Czy Ty gdzieś prezentujesz swoje wyroby??? Jeśli tak - podaj, proszę, namiary.

    Pozdrowionka.
    -
    kura_rafal
    2006/12/08 11:35:45
    śliczne! podobnie jak dzwoneczki!:)) ciepłe pozdrowienia na chłodniejsze dni,
    Ivo
    -
    quleczka
    2006/12/17 18:34:54
    Widze,ze piszesz ze nie robisz dokladnie wedlug schematu...ale posiadasz jakies schematy?

    Ja od kilku lat nie mialam szydelka w reku, tym razem chce zrobic takie szydelkowe upominki moim najblizszym...ale nigdzie nie umiem znalezc czytelnych schematow gwiazdek, anilkow czy dzwoneczkow.

    Czy dysponujesz moze jakimis, ktorymi mogloabys sie podzielic?

    Bylabym bardzo wdzieczna :)
    Queczka
    -
    splocik
    2006/12/17 19:47:49
    Quleczka - miło, że wstąpiłaś, tak rzadko wpisujesz się.
    Mam trochę opisów i schematów w kupowanych gazetach, ale służą mi one raczej do inspiracji i zastosowania części splotów do robótek.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    wiki45a
    2013/11/10 09:23:57
    Piękne gwiazdki! Mnie też czasami nachodzi taka gwiazdkomania ... robie i robię i zwykle nie wszystkie zawisną na choince

    OdpowiedzUsuń