piątek, 1 grudnia 2006

Dzwoneczki dołączyły do gwiazdek

Dzwoneczków zrobiłam mniej niż gwiazdek, ponieważ od zeszłego roku niewiele ich ubyło mimo rozdawania przyjaciołom.

Tak wyglądają w tej chwili.
Na zdjęciu jest ich połowa, a może nieco mniej.


Ponieważ zeszłoroczne dzwoneczki wykończone są dołem złotą nitką, te pozostaną białe.
Każdy dzwoneczek będzie ozdobiony maluśką kokardką - złotą lub czerwoną.
Do każdego będzie przymocowana zawieszka w kształcie haczyka - podobnie jak mają bombki.

Wydaje mi się, że w tym roku moja choinka będzie miała mniej bombek, a więcej ozdób szydełkowych.

Pozostały jeszcze aniołki - muszę im tylko przyczepić skrzydełka i doprowadzić je do czystości.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    ewa777
    2006/12/01 22:45:10
    Jesteś niesamowita!
    -
    ela.elk
    2006/12/02 10:28:06
    Gwiazdki i dzwoneczki choinkowe są przesliczne! Niech tylko rozpocznie się adwent, wystartuję i ja z produkcją :o)))). Ozdoby choinkowe zgodnie z rodzinną tradycją, robie wyłącznie w adwencie :o)
    -
    moteczek
    2006/12/02 15:37:33
    Dzwoneczki śliczne, a jak dodasz im jeszcze kokardki, to napewno będą wspaniale zdobiły świąteczne drzewko.
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    Ivory
    2006/12/02 15:59:47
    Drogi Splociku, ponieważ zapytałaś o to, podaję Ci link do strony, na której sfotografowałam moje nieliczne wyroby szydełkowe. To takie miłe, że się zainteresowalaś.
    TU KLIKNIJ BY ZOBACZYC MOJE WYROBY
    Niestety, jest ich niewiele, a dawno nie robiłam aktualizacji. Postaram się jednak, obawiam się, że chyba nie dzisiaj. Gdayż ja jestem, jak Irena kwiatkowska w 40-latku, "kobieta pracująca". W związku z tym są dni gdy przychodzę do domu tak zmęczona, że nie mam siły utrzymać szydełka w ręku.
    Ale w tym roku dostałam pary do robienia gwiazdek, gdyż będziemy miec choinkę - jak w Polsce.
    Znowu zadam głupie pytanie - jak nadajesz kształt dzwoneczkom?
    Bo ja do śnieżynek w Polsce używałam syntetycznego krochmalu w płynie w formie nierozcieńczonej, a tu kupilam w zeszłym roku taki "fabric stiffener" który na moje oko jest czymś podobnym i go rozrzedzam, bo jest bardzo gęsty.
    Ze dwa lata temu, zainspirowana aniolkami z Koniakowa, próbowałam zrobić coś podobnego, ale nie byłam zadowolona z efektu. Usztywniłam wypychając szmatą.
    Elu, ja też bym robiła ozdoby w Adwencie, gdyby nie fakt, że gdybym nie zaczęła na początku listopada, to pewnie niewiele bym miała.
    Moja babcia tez zawsze wiedziała ile dodać a ile zgubić żeby się nie falowało. Ja wolę korzystać z wzorów - z lenistwa, wygody czy braku wyobraźni.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2006/12/02 16:55:52
    Ewa - dziękuję, ja sama siebie czasami zadziwiam.

    Ela - dziękuję. Tradycja tradycją, ale gdybym nie zaczęła wcześniej, to miałabym mało do rozdzielania.

    Moteczku - dziękuję. Kokardki ożywiają białe odzoby.

    Ivory - dziękuję. Dzwoneczki kształtuję na kieliszkach lub na tym co przypomina kształtem dzwoneczki. Jeśli jednak nie mam pod ręką nic pasującego wielkością - kszytałtuję ręcznie i zawieszam swobodnie do wyschnięcia.
    Dzięki za zaproszenie - obiecuję, że w najbliższej wolnej chwili zajrzę do Ciebie. Jednym okiem już patrzyłam - bardzo mi się podobają Twoje dzieła.

    Pozdrowienia dla wszystkich.
    -
    malgorzata.piotrowska1
    2006/12/02 20:43:28
    Splociku, same cudeńka szydełkowe u ciebie - podziwiam i wzdycham, takie to śliczności. :-)
    -
    splocik
    2006/12/03 11:58:03
    Małgosiu - dziękuję. U Ciebie za to krzyżykowe śliczności.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    hrabina.e
    2006/12/03 12:42:36
    Splociku! podziwiam, cały czas podziwiam za kunszt, za szybkośc pracy. dziekuję za schematy, wysłałam list, mam nadzieję, że doszedł, bo ostatnio miałam jakieś problemy z komputerem.pozdrawiam
    -
    splocik
    2006/12/03 19:26:40
    Hrabina - dzięki, dzięki!
    List dotarł - odpiszę jutro - bedę miała nieco więcej czasu.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    kakunia.k
    2006/12/04 08:41:37
    Cudeńska śliczne! :))))
    -
    filum_lanae
    2006/12/04 22:46:05
    Śliczne dzwoneczki :))) Uwielbiam takie miniaturowe, precyzyjne ozdoby świąteczne...
    -
    splocik
    2006/12/06 15:03:29
    Kakunia, Filum - dziękuję :)))
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń