niedziela, 21 października 2007

ICE w komórce oraz breloczek

Ostatnio bardzo dużo mówi się i pisze w mediach o tym, że odpowiedni zapis w komórce lub breloczek (usłyszałam w TV) np. przy kluczach domowych, mogą uratować życie ofiar wypadków.
Wszyscy, którzy interweniują na miejscu wypadków, czyli ratownicy medyczni, policjanci, strażacy często mają problem dotyczący skontaktowania się z krewnymi lub bliskimi poszkodowanych.

ICE w komórce.

Na pomysł wykorzystania telefonów komórkowych przy ratowaniu ludzi wpadli włoscy medycy.

Ponieważ zwykle w komórce mamy mnóstwo numerów telefonów, ale nie wiadomo, kto z tej listy
jest naszą najbliższą rodziną lub osobą bliską, która wie na temat naszego zdrowia i ewentualnych leków aktualnie przez nas przyjmowanych.
Stąd właśnie pomysł, aby numery do osób najbliższych zapisywać jako ICE, czyli skrót od angielskiego "In Case of Emergency - "w razie wypadku".

Dobrze jest pod hasłem ICE zapisać kilka osób - najlepiej jako ICE1, ICE2, ICE3, co pozwoli lekarzowi w nagłej sytuacji dodzwonić się do którejś z tych osób.

Należy też powiadomić te osoby, że wpisujemy je jako ICE.
Można im wtedy przekazać informacje o grupie krwi, przyjmowanych lekach, chorobach przewlekłych, alergiach.

Breloczek.

Widziałam w TV - jest czerwony z trwałym napisem grupy krwi.

Każdy może przyczepić do kluczy domowych taki breloczek, który także stanowi pomoc w razie wypadku.
Zanim jednak wejdziemy w posiadanie takiego breloczka, zobowiązani jesteśmy poddać się badaniu i oznaczeniu grupy krwi.
Jak się dowiedziałam z wypowiedzi, przy okazji badania krwi na określenie grupy, można wykonać inne badania wymagające pobierania krwi.
Niewiele ludzi zna swoją grupę krwi (ja znam), a zdarza się, że taka wiedza jest nam potrzebna.

Uważam, że obydwa pomysły są godne uwagi i rozpowszechnienia oraz, że dotyczą absolutnie wszystkich ludzi, ponieważ ofiarami wypadków są nie tylko kierowcy, ale także piesi, wśród których są tak dorośli jak i dzieci. 
To jednak nikogo nie zwalnia z obowiązku przestrzegania bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    anqu
    2007/10/21 15:42:08
    ja dzisiaj coś słyszalam o tych breloczkach, ja na szczęscie mam oznaczoną grupę krwi ale o tym ICE to wpisze w telefon
    -
    erzebet
    2007/10/21 18:38:14
    takie ICE to dobry pomysł. Trzeba dobre pomysły wykorzystać :) Pozdrawiam :)
    -
    justyha1
    2007/10/22 08:12:36
    Już ten numer, a może dwa ICE1 i ICE2, mam wpisane od jakiegoś czasu. Kiedyś na o tym przeczytałam gdzieś w necie. Mam nadzieje, że się nie przydadzą.
    Z tymi beloczkami to dla mnie nowość, gdzie można je zdobyć?
    -
    basiek70
    2007/10/22 19:28:04
    mam dwa w komórce...
    -
    splocik
    2007/10/23 15:36:18
    Dziękuje Wam za wpisy i popieranie tej idei.

    Justyha - zapytaj w Stacji Krwiodawstwa.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    kakunia.k
    2007/10/24 19:37:06
    pomysły ciekawe, nie powiem :)

    OdpowiedzUsuń