wtorek, 4 marca 2008

Motywy wielkanocne

W ramach odstresowywania się po katastrofie, o której piszę w drugim blogu, zrobiłam szydełkiem trzy żółte serwetki.
Żółte, bo to kolor żonkilowy.
A żonkile to kwiaty, które kojarzą się okresem wielkanocnym.

Zainspirowała mnie serwetka z motywami kwiatowymi, którą zobaczyłam przeglądając w sklepie jakąś gazetkę robótkową.
Gazetki nie kupiłam, więc zaczęłam kombinować - jak zwykle.

Sposób jest bardzo ciekawy.
Serwetkę zaczyna się łańcuszkiem takiej długości, aby dało to odpowiednią dla szerokości obrazka liczbę kratek i robi się dookoła.
Widać to na poniższej fotce.



W części środkowej wychodzi filet z dowolnie zaprojektowanym wzorkiem - może być przerobiony wzorek haftu krzyżykowego.
Po bokach zaś powstają wachlarze także dowolnego projektu.

W moich serwetkach wykorzystałam motywy wielkanocne - zwierzaczki: kurczaczki, zajączek oraz baranek.
Elementem wspólnym dla tych serwetek są wachlarze wykonane w takim samym stylu.



Na serwetkach leży jajko w koszulce wykonanej ne drutach.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    eda-1
    2008/03/04 09:30:22
    Przepiękne! Najładniejsze wielkanocne serwetki jakie do tej pory widziałam:)
    -
    marzenaj11
    2008/03/04 10:00:36
    Jakie one śliczne,czy mogłabyś zamieścić wzorek do tych serwetek.Zależy mi najbajdziej na tych wachlarzykach.Pozdrawiam.
    -
    eva712
    2008/03/04 11:41:17
    Śliczne,bardzo mi się podobają!!!Pozdrawiam.Ewa
    -
    elzbieta-0
    2008/03/04 12:45:30
    ONE SĄ POPROSTU UROCZE,POZDRAWIAM SERDECZNIE.
    -
    pemo9066
    2008/03/04 15:57:44
    Cudne!! i piekne wzory
    -
    ewcia116
    2008/03/04 16:23:41
    piękne bardzo mi się podobają
    -
    Motylek73
    2008/03/04 18:08:46
    Sama nie wiem czy bardziej podoba mi się baranek czy kurczaczek!
    Splociku - one są cudne!
    Zazdroszczę talentu!
    -
    splocik
    2008/03/04 20:11:24
    Eda - dzięki! Spłonęłam rumieńcem.

    Marzenaj - wzorki zwierzaków zaczerpnęłam z innych serwetek szydełkowych, których schematy krążą w necie, baranka znalazłam w jakimś obrazku haftowanym krzyżykami, a wachlarze kombinowałam (jedno przęsełko) tak: 3 słupki, kilka (np. 5) oczek łańcuszka, słupek, znów te same kilka oczek łańcuszka i trzy słupki. w kolejnym okrążeniu, w środkowej części przęsełka, dodawałam jeden słupek i jedno lub dwa oczka miedy tymi słupkami. To było moja improwizacja na gorąco.

    Eva - dziękuję, mi też.

    Elzbieta - jestem tego samego zdania (jestem samochwała hi hi).

    Pemo - dziękuję - Twoja opinia jest bardzo cenna.

    Ewcia - bardzo dziękuję, jak już napisałam, mi także podobają się, ale bardziej teraz, gdy są gotowe, niż w trakcie tworzenia.

    Motylku - dziękuję - też spodobały mi się te zwierzaczki.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość
    2008/03/05 08:52:25
    Przepiękne są te serwetki .Podziwiam Cię za to że potrafisz tak kombinować .Pozdrawiam Wiesława T.
    -
    moteczek
    2008/03/05 19:17:06
    Bardzo mi się podobają wymyślone przez Ciebie serweteczki, takie akurat pod zastawę na wielkanocne śniadanie. Spoglądając na wachlarzyki, chyba wiem, o której gazetce i serwetce mówisz; przypadkowo ją kupiłam i próbuję wykombinować z tych narożnych wachlarzyków okrągłą serwetkę; mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie. Pozdrawiam serdecznie
    -
    splocik
    2008/03/05 20:05:32
    Wiesiu - bardzo dziękuję - Ty też potrafisz robić piękne rzeczy.

    Moteczku - dzięki. Być może, że chodzi o tę samą serwetkę. Życzę powodzenia w kombinowaniu.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    tkajona
    2008/03/07 18:04:52
    Śliczne, widać że kombinować potrafimy obydwie ( samochwała jestem też :-)
    -
    splocik
    2008/03/07 18:12:02
    Tkajona - to sama przyjemność tak kombinować - z pozytywnym skutkiem.
    Znam jeszcze kilka takich kombinatorek, jak my.
    Miło mi, że wstąpiłaś - zapraszam częściej.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    ewa777
    2008/03/07 20:04:05
    Ale mnie nastraszyłaś, pisząc o katastrofie. Dobrze, ze to tylko taka:) Ja nieustająco Cię podziwiam. Powinnaś zorganizować jakąś wystawę swoich prac połączoną z kiermaszem. Pozdrawiam serdecznie:)
    -
    splocik
    2008/03/08 14:27:05
    Ewa - jejku! nie miałam takiego zamiaru, by straszyć!
    Wiesz, wystawę to i owszem, ale nie wiem, czy potrafiłabym rozstać się z pojedynczymi egzemplarzami - pewnie musiałabym narobić trochę kopii.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń