poniedziałek, 12 października 2009

Liść nie żółty, ale kolorowy liść

Żółty jesienny liść... (mówi piosenka)

Ja mówię, kolorowy jesienny liść - to wdzięczny temat do haftowania.

Przy robieniu porządków z moimi zasobami muliny, okazało się, że jest w woreczku sporo nitek, których nie jestem w stanie przyporządkować do określonego numeru koloru.
Stąd pomysł wykorzystania tych resztek nici (szkoda mi je wyrzucić) do wyszywania drobnych form nie wymagających kolorów określonych gotowymi schematami.

Jesienne liście dostarczają wielu przykładów, jak można łączyć barwy.
Haftując jesienne liście można bawić się kolorami, można wykorzystać resztki niezidentyfikowanych nitek muliny.

Właśnie wyszywając jesienne listki wpadłam na pomysł konkursu TĘCZOWA JESIEŃ.

Mam kilka wyszytych listków (powstawały co kilka dni od poczatku września), ale wiem, że na tym nie poprzestanę, bo po prostu ciągnie mnie do tej zabawy w kolory.

Jedne listki



Drugie listki


Trzecie listki - jeszcze bez konturów



Te drobiazgi znajdą zastosowanie - w swoim czasie.

Jeden z listków już wykorzystałam.
Wykonałam krzywą poduszeczkę (biscornu) - breloczek (średnica = 4,5 cm).

Jeszcze w kawałkach.



Już w całości.
Z jednej strony jest listek.


Z drugiej strony są inicjały właścicielki.



1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    czarciik
    2009/10/13 08:06:40
    No tak jesień już nas dopadła, a ja jeszcze się łudzę że lato do nas na chwilkę zawita, ale gdzie się nie obejrzę to jesienne liście, nawet u Ciebie, co prawda śliczne ale jesienne ...
    -
    splocik
    2009/10/13 08:34:59
    Czarciik - co tak smutno??? Przecież jesień jest taka kolorowa, choć w inne barwy ubrana niż wiosna, ale jednak kolorowa.
    W każdej porze roku można doszukać się czegoś ładnego.
    Nie cierpię wiosennych roztopów, letnich burz, deszczu jesienią i mrozów zimą, ale w każdej porze roku znajduję coś miłego.
    Uśmiechnij się :))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    lorena24
    2009/10/13 08:56:18
    Liście cudne, takie kolorowe, takie jesienne:) Pozdrawiam:)
    -
    mięta
    2009/10/13 12:45:22
    Mało który kraj może się pochwalić takimi paletami barw, podczas zmian pór roku jak nasz ;-) Masz rację, że każda pora roku ma swoje brzydkie i piękne strony, a jesień właśnie ma piękne kolorowe liście i korale jarzębiny :-) Liście w Twoim wykonaniu są równie piękne jak te za oknem ,a na pewno trwalsze ;-)
    -
    splocik
    2009/10/13 20:03:09
    Lorena24 - dziękuję :) Też mi się podobają :)))


    Mięta - dziękuję :) Masz rację, mało kto ma taki kalejdoskop kolorów jak my, w naszym kraju :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    gaga1957
    2009/10/16 11:01:36
    Ślicznościowe listki. Dobry pomysł na wykorzystanie skrawków kanwy. Buziaki.
    -
    justyha1
    2009/10/16 17:32:30
    cudne te listki, jakie śliczne kolory, w sam raz na zimowe, często ponure, dni.
    pozdrawiam
    -
    splocik
    2009/10/17 09:12:24
    Gaga1957 - dziękuję :) Wykorzystuję nie tylko skrawki kanwy, ale też resztki muliny - tej "bez przydziału" :)

    Justyha1 - dziękuję :) Dni ponurych ostatnio sporo, to chociaż wyszywanie niech będzie kolorowe :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    makneta
    2009/10/18 11:27:27
    Bardzo ładne te listeczki ;-)
    -
    splocik
    2009/10/24 20:07:55
    Makneta - to miłe :))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    nerula
    2009/11/01 22:37:34
    Twoje liście są piękne kolorowe, takie jaka jest jesień. Jestem nimi urzeczona.
    -
    splocik
    2009/11/03 15:00:00
    Nerula - dziękuję za miłe słowa :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń