sobota, 16 lutego 2013

Rogaliki, że... palce lizać

Zrobiłam rogaliki na okazję walentynkowego dnia.
Dzień już minął i rogaliki też zniknęły.

Zapisałam sobie przepis, gdy tylko natrafiłam na niego u Ani - "Po nitce do kłębka".
Schowałam go w segregatorze na przepisy do wykonania i popróbowania.
Nie mam pojęcia dlaczego tak długo zwlekałam z wykonaniem tych rogalików - są tak smaczne, że znikają w kosmicznym tempie.
Od teraz, rogaliki często będą pojawiać się na moim stole i... będą znikać, jak tym razem - błyskawicznie :)))

Za pozwoleniem Ani wpisuję tutaj przepis.

Ciasto bez cukru i jajka :)

Składniki:
25 dag margaryny,
25 dag mąki,
25 dag twarogu,
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
marmolada, powidła lub inne nadzienie,
cukier puder do posypania.

Wykonanie:

1. Margarynę posiekać z mąką zmieszaną z proszkiem do pieczenia, dodać twaróg i szybko zagnieść ciasto.

2. Ciasto podzielić na 6 części. Kolejno każdą część rozwałkować na posypanej mąką stolnicy.
Rozwałkowane ciasto w formie koła, podzielić na trójkąty (wychodzi 8 szt.).
Nadzienie nałożyć na szerszej części trójkąta i zwinąć trójkąt formując rogalik.

3. Ułożyć rogaliki na wyłożone pergaminem blachy i piec w temperaturze 180 stopni C (z termoobiegiem) przez około 15 minut.

4. Po wyjęciu z piekarnika i lekkim przestudzeniu posypać cukrem pudrem.
Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    misia-44
    2013/02/16 18:15:04
    Wyglądają przepysznie, muszę spróbować upiec.Jeśli lubisz eksperymentować to spróbuj lawendowydom.com.pl/jak-zrobic-idealne-kruche-rogaliki-bez-cukru/, przepis troszkę dziwny, ale rogaliki rewelacja, no i prawie bez kalorii ; ), ja robilam z masą makowa,polecam i pozdrawiam.Gosia
    -
    splocik
    2013/02/17 11:52:07
    Misiu - dziękuję za odwiedziny i za link. Trafiłam kiedyś także na te rogaliki i pewnie je zrobię - może już niedługo :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    aniam1009
    2013/02/18 11:10:35
    A ja się właśnie zastanawiałam, co by tu... :)) Może zrobię, bo wyglądają przepysznie :))
    -
    dendrobium
    2013/02/20 21:00:51
    Wyglądają apetycznie. Mniam! Oj, dawno nie robiłam, a mam nawet dwa przepisy:)
    Pozdrawiam
    -
    splocik
    2013/02/20 21:16:23
    Aniam1009 - są pyszne :)) Czytałam już, że u Ciebie też zniknęły jak kamfora :)))

    Dendrobium - apetycznie to za mało powiedziane. Rób szybko i pilnuj, by nie zniknęły szybciej niż zrobisz :)))

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń