czwartek, 2 lipca 2015

Zakadki dopasowane i siła sugestii

Pisałam tę notkę wczoraj z myślą opublikowania jej, ale jeden telefon sprawił, że musiałam odłożyć dokończenie notki do dzisiaj.
Mam nadzieję, że będzie mi wybaczone :)

Oj, się działo :)))))
Czytajcie uważnie!!!

Jak się spodziewałam, tyci podstęp zrobił swoje - wynik przewidziany. :)))
Sugestia kolorów sprawiła, że wszystkie odpowiedzi poszły w tym kierunku.

Prosta zagadka, a wyszło, że... siła sugestii każe nam wybierać nie zawsze dobre rozwiązanie.
Wniosek - na przyszłość - trzeba dwa razy zastanowić się, zanim wybierze się właściwe rozwiązanie.

Mała analiza zabawy.
Ponieważ odpowiedzi były ukryte, to osoby odpowiadające nie sugerowały się nimi i podawały własne rozwiązania, które jednak były takie jak u wszystkich komentujących.
Gdy po kilku dniach nastąpił chwilowy przestój i nie pojawiały się kolejne odpowiedzi, zaczęłam obawiać się, że mogę nie doczekać się prawidłowego dopasowania.
Nie chciałam przedłużać zabawy, bo dziś zamiast ogłaszać wyniki, ogłaszałabym Drugie podejście.
Zdecydowałam, że opublikuję notkę pozwalającą na Drugie podejście w zabawie, by osoby, które zdążyły wcześniej odpowiedzieć, mogły jeszcze raz przeanalizować zadanie i podać nową odpowiedź, co jednak nie zamykało możliwości wejścia do zabawy nowym osobom.
Już nawet myślałam, że będzie dodatkowy upominek dla osoby, która w drugim podejściu jako pierwsza z nowych dobrze odpowie, ale wyszło, jak w poniższym zestawieniu wyników.

W pierwszym podejściu do zabawy zapisało się 5 osób i choć nie wszystkie spełniały wymagania dotyczące zabawy, przyjęłam je i dopisałam do listy.

1. Hrabina
2. Motylek
3. Arla1 
4. Daga313 
5. Ninka

Wszystkie osoby podały odpowiedź:
1-6
2-5
3-7

W drugim podejściu, udział wzięło 6 nowych osób, z których również nie wszystkie spełniły wymagane zasady, a jedna wręcz wpisała się pod notką informującą o Drugim podejściu do dopasowania zakładek. Jak poprzednio, wszystkie zgłoszenia zostały zapisane do listy uczestniczek.

Zatem kolejne osoby na liście, to:
6. Ornika 
7. Fusilla 
8. Motylek 
9. Toja-12 
10. Mariola 
11. Auntivory
12. Mięta

Tylko 1 osoba, która zapisała się w pierwszym podejściu, skorzystała z możliwości poprawy swojej odpowiedzi - to Motylek.

Sześć uczestniczek Drugiego podejścia do zabawy, odpowiedziało, jak wyżej, czyli:
1-6
2-5
3-7

Tylko jedna osoba podała dopasowanie w takiej kolejności:
1-7
2-5
3-6

I to jest właściwa odpowiedź. :)

Zbliżenie na załamanie taśmy - z numerkami przodów i tyłów zakładek.


Zakładki rozłożone w całości - jeszcze przed zszyciem.


Osobą, która w Drugim podejściu do zabawy podała właściwe dopasowanie jest...
Motylek!
Skorzystała Ona z możliwości poprawienia odpowiedzi i poprawiła ją skutecznie. :)
Zatem to do Motylka poleci zakładeczka, którą wyszywałam, jako upominek za udział w mojej zabawie.
Motylku - gratuluję :)

Wszystkim Uczestniczkom bardzo dziękuję za udział w zabawie. :))

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.ee
    2015/07/03 17:50:57
    Gratulacje dla Motylka!

    Nie podchodziłam drugi raz do zabawy, ponieważ zasugerowłaś, że odpowiedź nie jest taka oczywista, a więc może być każda, zupełnie nielogiczna. Jakoś tak mam we wszystkim, że nie podejmuję się takich zadań, co nawet mój małżonek wypomina, że dla mnie albo coś jest logiczne, albo nie istnieje :) Za strzałami w ciemno przepada mój mąż :) Przyznaję, że wyprowadziłaś wszystkich w pole.

    Zakładki są przepiękne!
    -
    dendrobium
    2015/07/03 23:34:07
    Gratuluję Motylkowi podium i nagrody:-)
    Pozdrawiam
    -
    auntivory
    2015/07/04 22:26:51
    szczerze mówiąc też się zastanawiałam nad wyborem dopasowania czerwonych kwiatów, widać że poszłam tym samym tropem co wszystkie... Zabawa w każdym razie przednia była.
    -
    splocik
    2015/07/05 10:03:01
    Hrabino - szkoda, że nie spróbowałaś jeszcze raz, bo czasami warto zaryzykować i podjąć się zadania, w którym logika jest na ostatnim miejscu. Mogłaś skorzystać z pomocy Męża. :))
    Miło mi, że podobają się zakładeczki. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/07/05 10:03:41
    Dendrobium - ja też :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/07/05 10:12:16
    Auntivory - skoro zastanawiałaś się, to może pominęłaś pierwszą myśl i skorzystałaś z logiki, jak Hrabina i inne osoby. :)
    Zwykle pierwsza myśl jest trafna, więc może trzeba było spróbować drugie podejście?... :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    motylek73
    2015/07/06 17:24:27
    Naprawdę trafiłam? Ja?
    Ale niespodzianka! Super! Tak bardzo się cieszę!
    Właśnie wróciłam z wyjazdu pod namiot a tu TAKA wspaniała nowina!
    Tak, zabawa była udana a siła sugestii OGROMNA.
    Dziękuję Splociku!
    Motylek
    -
    daga313
    2015/07/06 17:52:25
    Haha świetna zabawa, a ja dałam ciała, bo przeoczyłam gdzieś ten post o możliwości poprawy odpowiedzi i dlatego nie wzięłam ponownie udziału. W przeciwnym razie na pewno bym to uczyniła ;p Bardzo dziękuję za wspaniałą zabawę :)
    -
    splocik
    2015/07/06 21:05:46
    Motylku - tak, trafiłaś, jak to widać na załączonym obrazku. :)))
    Jeszcze raz gratuluję. :)
    Przy okazji udowodniłam, że nie należy kierować się sugestią narzucaną nam, tylko własną intuicją połączoną często z ryzykiem. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2015/07/06 21:08:24
    Daga313 - bywa i tak, że się coś przeoczy, ale na tym się nie kończy, bo jeszcze jakąś zabawę zaproponuję - pewnie po wakacjach. :)))
    I ja dziękuję za udział w zabawie. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Ninka46,
    2015/07/20 23:37:03
    No i ja w poprawkowym podejściu miałam ochote te czerwienie pozamieniać, ale jak zwykle zwyciężyła logika i analiza jak ja bym to zrobiła. No trudno splociku, może następnym razem jeśli mi pozwolisz :) będzie lepiej

    OdpowiedzUsuń