niedziela, 9 października 2016

Babeczki i eksperyment

Rok temu zrobiłam konfiturę z owoców pigwowca, ale nie bardzo mi smakuje w herbacie.
Do herbaty robię syrop - jest dla mnie lepszy.

Wracając do konfitury...
Zastanawiałam się, jak ją wykorzystać i wpadłam na pomysł...

Do tego pomysłu potrzebowałam kruche babeczki, ale dla tej próby nie piekłam babeczek, tylko po prostu kupiłam gotowe.
Ponieważ konfitura ma bardzo intensywny kwaskowaty smak, więc postanowiłam zmieszać ją z nutellą w stosunku 3:2, czyli na trzy łyżeczki konfitury dałam 2 łyżeczki nutelli.
Wymieszałam dokładnie oba składniki i nadziewałam babeczki tak, by zostawić trochę miejsca na galaretkę.
Miałam zamiar zastosować galaretkę cytrynową, ale akurat nie było jej pod ręką, więc wykorzystałam galaretkę wiśniową.
Galaretkę rozpuściłam w 2/3 szkl. wrzącej wody.

Poczęstowane osoby stwierdziły, że babeczki mają bardzo oryginalny smak i są smakuśne. :)

Kruche babeczki z konfiturą z pigwowca

Podsumowując...
do wykonania 20 szt. babeczek potrzebne są:

- kruche babeczki - 20 szt., 
- konfitura z owoców pigwowca lub pigwy - 21 łyżeczek (z górką),
- nutella - 14 łyżeczek (z górką),
- galaretka cytrynowa lub pomarańczowa.


Można je dodatkowo ozdobić, ale tę próbę pozostawiłam bez ozdobników.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    karto_flana
    2016/10/09 10:52:02
    Musze skorzytac :)
    -
    Elżusia
    2016/10/09 11:08:02
    Mnie też nie smakuje konfitura z pigwy więc cały zbiór oddaję dzieciom .Oni robią głównie nalewkę chociaż uważam że szkoda owoców na alkohol ale....są przecież dorośli.W tym roku większość owoców opadła z krzaka nie w pełni dojrzała.To chyba z powodu suszy,w poprzednich latach owoce potrafiły wisieć na krzaku do końca listopada.
    Babeczki na pewno pyszne ,dobry pomysł z nutellą ale niestety nie dla mnie /tłuszcz/.
    Pozdrawiam i życzę smacznych eksperymentów.
    -
    urszula97
    2016/10/09 14:40:49
    apetycznie wyglądają,też kombinuję z przetworami jak mi coś nie wychodzi,pozdrawiam i zyczę miłego popołudnia,
    -
    splocik
    2016/10/09 21:41:37
    Karto_flana - bardzo proszę :)
    A jak Cie znam, to pewnie coś "ulepszysz" :))) No i babeczki upieczesz własnoręcznie :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2016/10/09 21:47:35
    Elżusia - ja robię najpierw syrop, a potem na odcedzonych owocach robię nalewkę. Teraz miałam sporo owoców, więc dodatkowo zrobiłam konfiturę i będę wykorzystywać do wypieków.
    W jednej łyżeczce nutelli chyba nie ma za wiele tłuszczu - nie wnikałam.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2016/10/09 21:51:29
    Urszula97 - konfitura z pigwowca wychodzi, ale jest mocno kwaskowa, bo to kwaśny owoc - to taka nasza rodzima cytryna.
    Do kanapek ta konfitura jest za kwaśna, a do herbaty wolę syrop, bo nie fruwają mi kawałki owocu.
    Pozdrawiam ciepło
    -
    Gość
    2016/10/10 07:37:05
    Pyszności! Muszę wypróbować przepis. Pozdrawiam:)
    -
    splocik
    2016/10/10 17:33:45
    Gościu - wypróbuj proszę i daj znać czy smakowało. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń