czwartek, 7 czerwca 2018

Drugi obrazek do majowego przysłowia

Drugi obrazek skończyłam tuż po podaniu siódmego zadania, ale z braku czasu, mogę go pokazać dopiero dzisiaj.
Tym samym przypominam, że jeśli ktoś z jakichś powodów spóźnia się z haftem w danym miesiącu, to może mi zgłosić fakt publikacji efektu pracy, a ja uzupełnię w notce, odpowiednio do tematu haftu.


W maju obowiązywały takie przysłowia:


1. Pankracy, Serwacy i Bonifacy - źli na ogrody chłopacy.
2. I żółw się spieszy czasem, ale między żółwiami.

Ściegiem dodatkowym były węzełki.

Mój drugi obrazek wyszyłam do przysłowia nr 1.

Na obrazku jest zaciszne, ukwiecone miejsce w przydomowym ogródku. 
Na stoliku są okulary, bo wcześniej tam siedziałam z robótką w ręku.


Każdego dnia, jak dla Mikołaja mleko i ciasteczka, tak dla ogrodników na stoliku zostawiałam kawę i ciasteczka.
Każdego dnia kolejny ogrodnik odwiedzał ten zakątek i częstował się.
Być może ten poczęstunek sprawił, że w tym roku ogrodnicy nie byli tacy źli dla ogrodów.
Skończyłam haft i już zdjęłam go z tamborka, gdy zauważyłam...,


że w okularach nie odbija się niebo.


Szybko uzupełniłam ten szczegół...


i teraz mogłam obrazek przeprać i oprawić, jak na pierwszej fotce.


Dodatkowy ścieg - linię z pojedynczymi węzełkami zastosowałam do zarysu krawędzi budynku i kresek na ścianie.

Tymczasem zabawa trwa i nadal można do niej dołączyć - zapraszam. :)

Hafty i przysłowia - tutaj są szczegóły.


TUTAJ jest zadanie nr 1 i efekty prac.

TUTAJ jest zadanie nr 2 i efekty prac.

TUTAJ jest zadanie nr 3 i efekty prac.

TUTAJ jest zadanie nr 4 i efekty prac.

TUTAJ jest zadanie nr 5 i efekty prac.

TUTAJ jest zadanie nr 6 i efekty prac

Nie taki diabeł straszny, jak go malują..., więc do zabawy dołącz i TY :)))


10 komentarzy:

  1. Splociku sam hafcik jest śliczny i uroczy, ale najbardziej spodobał mi się te opis. Aż sama by sobie tam z Tobą przy tym stoliku usiadła, te ciasteczka zjadła i podpatrzyła co też tam haftowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo - dziękuję :)
      Proponuję, zamknij oczy i wyobraź sobie, że to o czym napisałaś dzieje się. :))
      A co wyszywamy? coś do kolejnego przysłowia. :))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. ten haft jest taki romantyczny,bardzo łagodnie potraktowałaś ogrodników,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszula97 - dziękuję :)
      Czasami jestem trochę romantyczką :)
      Ogrodnicy w tym roku nie narozrabiali w ogródku i będzie trochę zbiorów. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Uroczy hafcik :) - takie klimaty lubię najbardziej.
    I do tego klimatyczny opis.
    PS
    W wolnej chwili zajrzyj do poczty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - dziękuję :)
      Takie hafty, jak książka podczas czytania, potrafią przenieść w inny świat podczas wyszywania.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Zgadzam się że że wszystkimi powyższymi wpisami. Nic dodać,nic ująć😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - zatem odpowiedzi powyższe są także dla Ciebie :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Ciasteczka podziały i u mnie;D
    piękny haft

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renato - dziękuję :)
      Tak miało być, bo ciasteczka miały działać nie tylko w sprawie mojego ogródka, ale innych też. :))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń