sobota, 1 lutego 2020

Rękodzieło i przysłowia - luty

Cieszę się, że do zabawy dołączyły rękodzielniczki z pracami w różnych technikach.
Z pierwszym zadaniem poradziłyście sobie doskonale. :)
Troszeczkę zabrakło mi słownej interpretacji przysłów...
Mimo, że nie ma obowiązku, to fajnie byłoby poczytać, jak Wy odbieracie przysłowie, do którego wykonujecie pracę.

Jesteście gotowe na zadanie drugie?
Luty, miesiąc krótki, ale w tym roku jest przestępny, więc o jeden dzień dłuższy, czyli prawie normalnej długości. :)))
W lutym trochę się dzieje... - wymienię tylko kilka DNI: Międzynarodowy Dzień Pizzy, Dzień Zakochanych (Walentynki), Dzień Kota, Tłusty Czwartek, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, Ostatki...
Nadal jest czas zimowy (w większości kraju bezśnieżny), ale już bliżej niż dalej do wiosny... :)))
Zatem  przysłowia częściowo nawiązują do powyższych. :) 

Na LUTY wyszperałam dla Was takie oto przysłowia:
1. Radosne serce wypełnia braki życia.
2. Nie ma zimy bez śniegu, wiosny bez słońca i radości, której nie dzielisz.

Życzę przyjemnej zabawy. :)

Zabawa "Rękodzieło i przysłowia" trwa. 
 
Wszystko na temat zabawy napisałam TUTAJ. Zapraszam :)


TUTAJ  jest zadanie 1 - styczniowe i efekty prac.

"W dobrej kompanii godzin nie rachują", więc dołącz do kompanii i baw się dobrze. :))) 

Efekty prac do zadania nr 2 widać poniżej, a o skojarzeniach z przysłowiami poczytacie w blogach - linki nad poszczególnymi fotkami.

1. Anna Iwańska
- przysłowie nr 1 

 - przysłowie nr 2

2. Urszula97
3. Czarna dama
- przysłowie nr 1
- przysłowie nr 2

4. Haft i Patchwork

5.Rosa

6. Ewa

7.  Nina

8. Irena

9. Carpediem30

10. Renata

11. Evi

12. El

13. Mięta


15. Ja Splocik
- przysłowie nr 1

- przysłowie nr 2



39 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe przysłowia wybrałaś, jest nad czym myśleć i jest duże pole do popisu.
    A co do słownej interpretacji to ja zawsze (jak dobrze wiesz) mam obawy, że za dużo "gadam".
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - dziękuję :)
      Wybrałam tak, by było ciekawie i niezbyt łatwo, ale chyba nie za trudno. :)))
      Ty nigdy nie "gadasz" za dużo, ale zawsze ciekawie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Przysłowia ciekawe, jak zawsze. Serce jak by oczywiste ale z resztą może być problem . Trzeba pomyśleć:-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Musi być coś oczywistego i coś tajemniczego, jak się bawić, to się bawić. :)
      Myślę, że przy głębszym zastanowieniu problem zniknie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Ale przysłowia. Pierwsze to chyba wiem ale jestem ciekawa co wyniknie z drugiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - myślę, że coś ciekawego stworzysz. :)
      Pozdrawiam ciepło,

      Usuń
  4. ciekawe temat, muszę pokombinować :) buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evi - cieszę się, że tak myślisz. :)
      Staram się znajdować ciekawe przysłowia i mało znane.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Kolejne w ogóle mi nieznane przysłowia, tyle jest jeszcze takich o których człowiek nie słyszał... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo - staram się wyszukiwać właśnie takie, których nie znaliśmy dotychczas. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Ciekawe przysłowia, trzeba sie natrudzic by coś wymyśleć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Primitive Moon - ciekawa jestem, co też dziewczyny wymyślą. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Kurczę niby czytelne przysłowia a nie mam pojęcia co zrobić..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Primitive Moon - nie myśl za długo, bo możesz się pogubić. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Primitive Moon - dodałam do mojego wpisu "zagubiony" Twój link i fotkę.
      Na przyszłość, proszę, zostaw w komentarzu informację o publikacji posta z wykonaną pracą do danego zadania.
      Jak widać, coś może umknąć mojej uwadze.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Jak na razie mam pustkę , ale pomyślę jeszcze i może coś sie wykluje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - a początku zawsze jest pustka, a pomysł przychodzi po kilku dniach całkiem niespodziewanie. :)
      Na pewno coś się wykluje. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. i sie wykluło ale nie wiem czy przyjmiesz moja interpretację;)

      Usuń
    3. Reniu - dziękuję za informację:)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Interpretację przyjmuję ze słownym objaśnieniem u Ciebie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Witam, zgłaszam wykonanie zadania na miesiąc luty.Niesforne druty.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję za informację:)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Moja pierwsza praca jest tutaj:
    https://misiowyzakatek.blogspot.com/2020/02/walentynkowe-ale-nie-tylko-wynik.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna damo - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. A tutaj do przysłowia drugiego
      http://misiowyzakatek.blogspot.com/2020/02/miesieczne-mydeko-luty-i-marzec.html

      Usuń
    3. Czarna damo - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotki dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Moja praca na luty: https://haftipatchwork.blogspot.com/2020/02/przysowie-na-luty.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Haft i Patchwork - dziękuję za informację :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  13. Splociku i kolejne moja praca , tym razem do pierwszego przysłowia.
    https://iwanna59.blogspot.com/2020/02/serduszko-puka.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Moje lutowe serwetki
    http://babuchowerobotki.blogspot.com/2020/02/rekodzieo-i-przysowia-luty.html#comment-form
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ireno - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  15. Splociku, tu jest moja kartka do lutowego przysłowia: https://www.bibliotekarekodziela.pl/2020/02/rekodzieo-i-przysowia-luty.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - dziękuję za informację:)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  16. Wklejam odrobione zadanie :)
    http://30carpediem30.blogspot.com/2020/02/rekodzieo-i-przysowia-luty.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Carpediem - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  17. moja interpetacja, buziaki:
    https://evipassjonatka.blogspot.com/2020/02/koniec-miesiaca-i-zalege-zabawy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evi - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  18. Splociku - rzutem na taśmę dodaję swój lutowy udział:
    https://z-mojego-swiata.blogspot.com/2020/02/lutowe-rekodzieo-i-przysowia.html
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń