sobota, 2 października 2021

Wrzosowisko i jesień

Wrzosy są zwiastunami jesieni, więc poświęcam im dzisiejszy wpis.
 
Miałam kiedyś na działce wrzosowisko, a właściwie poletko wrzośców w trzech kolorach. 
To poletko istnieje nadal, mimo tylu lat rozrasta się, ale przycinanie pozwala utrzymać je w granicach wcześniej wyznaczonych.
Długo miałam duży skalniak, ale przestał mi się podobać i postanowiłam coś w tym miejscu zmienić.
Powoli przekształcałam w górkę skalniakową w górkę wrzosowo-wrzoścową.
We wcześniejszych poletkach po roślinach skalniakowych, sadziłam wrzosy i wrzośce w różnych kolorach i odmianach.
W ten sposób skalniak przekształcił się we wrzosowisko.
 
 
W tej chwili jeszcze kwitnie część wrzosów, które rozkwitają w połowie września.
 


 
Kwitną też te, które rozkwitają pod koniec września.
 
 
Są wśród nich liliowe (wrzosowe), jak na wyższych fotkach.
Są różowe, jak poniżej.

 
Są też ciemnofioletowe i białe.


 
Są również wrzosowe/liliowe o pełnych kwiatkach.
 
 
Pięknie wyglądają te grube łodyżki z pełnymi kwiatkami. 

 
Te ciemnozielone i jasnozielone kępki, to śpiące wrzośce, które zakwitną dopiero w lutym. 
 
 
Zakwitły też złociste chryzantemki, które pokazują pierwsze kwiatki zawsze w końcówce września lub w pierwszych dniach października.
Są takimi słonecznymi punktami jesiennego czasu na działce.
 

20 komentarzy:

  1. Urocze wrzosowisko, piękne kolorki I sporo gatunków, cudownie.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bajkowo u Ciebie na działeczce.Przepiękne wrzosy,pięknie zdobią jesień .Szczególnie podobaja mi się te o pełnych kwiatach.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżusiu - dziękuję :)
      Lubię na nie patrzeć, gdy jestem na działce. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Splociku cudny ten Twój wrzosowy skalniak. To był świetny pomysł, tym bardziej że masz na nim kwiaty które kwitną w różnych porach roku. Słoneczne chryzantemy dopełniają tego pięknego widoku !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Chryzantemki mam w trzech punktach, więc zawsze o nie zahaczam wzrokiem. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. I to wrzosy są zawsze zwiastunami, że lato żegna się z nami na rok!
    Serdeczności ślę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - jak wrzesień, to wrzosy i jesień. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Ależ one są piękne, zwłaszcza te białe.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Mnie się podobają zwłaszcza... wszystkie. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Piękne masz wrzosowisko- zawsze je bardzo lubiłam, choć w tym roku nie mam ani jednego :( ale gdzieś znajdę dla nich miejsce;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Moje pierwsze wrzosowisko z wrzośców ma kształt owalu o długości 1,5 m i szerokości 1m.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Pięknie to sobie wszystko posadziłaś. Uwielbiam wrzosy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Imponujące wrzosowisko, co za przegląd kolorów! Widać, że maja się dobrze i bardzo lubią swoje miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hrabino - dziękuję :)
      Rosną na górce w pełnym słońcu i widać, że im to bardzo psuje.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Piękne masz to swoje prywatne wrzosowisko :-)
    serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń