czwartek, 8 czerwca 2006

Całkiem, jak bumerang

Jeszcze raz kwadraty w kole.
Na prośbę kilku osób, od których otrzymałam bardzo miłe maile, zamieszczam schemat serwetki z kwadracikami.
Za bardzo ciepłe słowa płynące z Waszych maili, dziękuję serdecznie.

Poniższy schemat wygrzebałam z teczki, w której trzymam skopiowane od ludzi różne wzorki haftów, opisy robótek szydełkowych, drutowych i czego tam jeszcze.
Nie wiem, czy jest to całkowita wersja schematu. Skopiowałam go kiedyś od osoby, która namiętnie kupowała czasopisma o tematyce robótkowej.

Według zamieszczonego schematu byłby to koniec serwetki, jak pisałam wcześniej.
Ja jednak rzadko robię coś dokładnie według opisu. Najczęściej opisy są dla mnie pomysłem, który dostosowuję do własnych potrzeb. Tak było i tym razem.
Zachowując zasadę tworzenia poszczególnych okręgów, powiększyłam serwetkę tak, aby pasowała na mój mały, okrągły stoliczek.

Mam nadzieję, że schemat ten zainspiruje Was tak samo jak mnie. Ciekawa jestem, jakie Wy dopiszecie (doszydełkujecie) zakończenie serwetki. Życzę wiele przyjemności podczas pracy nad tą wspaniałą serwetką.

 
Ja będę robić drugą serwetkę, większą od mojej o jeden okrąg z kwadratami. Osoba, dla której przeznaczona będzie serwetka, ma stolik nieco większy od mojego. Dobrze, że nie muszę się spieszyć, bo mam zaplanowane inne robótki.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    erzebet
    2006/06/08 21:39:17
    mojego autorstwa to ona na pewno nie jest :) Szkoda.
    -
    splocik
    2006/06/09 14:44:11
    Erzebet - nie przejmuj się, jesteś autorką innych rzeczy.

    Pozdrowionka.
    -
    moteczek
    2006/06/09 19:21:23
    Splociku!
    Zastanawiałam się jak wykombinowałaś te kwadraty w kole kiedy zrobiłaś tę większą (cudna ta robótka!); teraz już wiem, że to się robi w całości.
    Jak skończę serwetkę, którą aktualnie dziergam, to pozwolisz, że skorzystam ze scematu i zrobię sobie taką samą (w tym mniejszym rozmiarze).
    Idę do księgi gości.
    Pa
    -
    splocik
    2006/06/09 20:01:01
    Moteczku - ależ proszę bardzo, rób. Po to zamieściłam schemat.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Majka0010
    2006/06/10 09:20:51
    ŚLICZNA TA SERWETKA A ja meczę się z zazdroską .Pozdrawiam
    -
    cynamonowe_mysli
    2006/06/10 09:50:28
    ja tradycyjnie nic nie robie, jak probowalam na drutach to tak zaczelam sciskac ze druta nie moglam wyciagnac :) za to gotuje i chyba jutro skocze po zeberka :) sciskam
    -
    splocik
    2006/06/10 14:09:49
    Majka - jak "zmęczysz" zazdrostkę, to myślę, że ją nam przedstawisz - plizzz :)

    Cynamoniu - nie ściskaj mnie za mocno, bo mi tu zaraz urodzisz. No chyba, że chcesz mieć to już za sobą.

    Pozdrowionka.
    -
    ania1982
    2006/06/12 20:38:17
    Witaj, oglądam od jakiegoś czasu Twojego bloga, ale pierwszy raz postanowiłam coś napisć. Mam mianowicie pytanie o nici, którymi szydełkujesz serwetki. Jakiej sa firmy, grubość itp.??Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam:))
    -
    splocik
    2006/06/14 14:37:13
    Ania - odnośnie nici; nie mam konkretnej ulubionej firmy.
    Grubości są różne. Różne firmy, różnie oznaczają grubości.
    Najczęściej stosuję grubości oznaczone: tex 50x3 lub Nm 14/2.
    Pozdrawiam i zapraszam częściej.

    OdpowiedzUsuń