sobota, 13 stycznia 2007

Już może być ozdobą...

Szukając brakującego odcienia muliny do wyszycia "portreciku" Koziorożca, natknęłam się na poskładany pasek cienkiego lnu.

Do tego kartonika zaglądałam (w ostatnim czasie) bardzo rzadko i pewnie dlatego nie zwróciłam uwagi na to płócienko.
Po rozwinięciu okazało się, że pasek wyszywany jest haftem płaskim wypełniającym i brakuje tylko wykończenia brzegów.
Zostawiłam paseczek "na widoku", aby w wolnej chwili dokończyć robótkę.

Dziś do południa zmobilizowałam się i wykonałam mereżkę na obwodzie paska i wyciągnęłam nitki.
Serweteczkę wyprałam i wyprasowałam.

Teraz już może być ozdobą.



Jeszcze zbliżenie wzorku

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.e
    2007/01/13 21:34:13
    Bardzo lubię takie hafty, są takie klimatyczne i maja to "coś". Byłam tez na oczkach - bardzo fajny wzorek i w zasadzie to ja bym miała problem, którą strone zrobić jako prawą.
    Pozdrawiam
    -
    moteczek
    2007/01/13 22:13:02
    Takie maleństwa mają swój niepowtarzalny urok. Śliczna serweteczka i do tego w moich ulubionych kolorach.
    Pozdrawiam cieplutko
    -
    Gość
    2007/01/14 11:01:00
    Śliczne ,ja w haftach nie jestem taka biegła wyszywam narazie tylko krzyżykiem.Pozdrawiam Majka0010
    -
    wanilia39
    2007/01/14 11:50:57
    tak niewiele trzeba i z paseczka - urocza serwetka!!
    -
    splocik
    2007/01/14 16:45:02
    Hrabina - mi także bardzo podobają się tego typu wyszywanki. Mam bardzo mało rzeczy tak haftowanych, może bliżej wiosny coś zaplanuję.

    Moteczku - takie maleństwa są doskonałym uzupełnieniem większych rzeczy.

    Majka - może spróbujesz swoich sił w takim hafcie.

    Wanilia - zgadza się - niewiele trzeba, aby zrobić ozdobę.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    ala.mazury
    2007/01/14 19:13:01
    Serwetka wygląda uroczo. Motyw w ciepłej jesinnej tonacji na pewno będzie się ładnie prezentował w mieszkaniu.
    -
    anqu
    2007/01/14 19:37:24
    serweteczka jest piekniutka
    -
    ela.elk
    2007/01/15 08:41:34
    Hafcik bardzo ładny i wykonany niezwykle dokładnie. Rzeczywiście, będzie prawdziwą ozdobą domu. Przyznaję, że z haftów płaski szczególnie mi się podoba i jakoś nie potrafię polubić krzyżykowego...
    -
    kakunia.k
    2007/01/15 20:41:05
    śliczności! :))

    pees. mogę być bezczelna? inspiracji obiadowej szukam ;-)
    -
    splocik
    2007/01/16 08:04:32
    Ala
    Anqu
    Ela
    Kakunia
    - dziękuję za miłe słowa. Ostatnio częściej stosuję haft krzyżykowy, stąd moje zdziwienie, gdy natrafiłam na ten pasek.

    Kakunia - może lazanie? Prawda dawno nic nie pisałam o jedzonku. Zaraz się poprawię.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    kakunia.k
    2007/01/16 16:31:08
    ooo, lazania! pyszny pomysł :))))) dzięki :)))
    -
    splocik
    2007/01/16 17:47:28
    Kakunia - jak się cieszę, że dobry pomysł podałam:))))
    Ja sprawdziłam z takiego zielonego kartonika (jest super) - i robię, gdy nie mam innego pomysłu. Jako mięsko stosuję mieloną wieprzowinkę albo drobniuśko pokrojonego kurczaka. Do sosu dodaję odrobinę chilli - dla ostrości.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    kakunia.k
    2007/01/17 19:14:15
    no widzisz - wystarczy zajrzec i pomysly same wskakują do garnka :))))
    jeszcze raz dzięki, szczególnie za te podpowiedzi o chilli :))
    -
    makneta
    2007/01/18 12:28:50
    Ozdoba bardzo klimatyczna. Lubię takie ciepłe kolorki. Moja babcia i mama haftowały własnie tym ściegiem całe serwety, bieżniki i komplety kawowe. Kiedyś uczyłam się nawet, ale byłam zbyt młoda i miałam za mało cierpliwości (na przełomie podstawówki i liceum). Teraz czasu brak.
    W każdym bądź razie takie haftowanie przypomina mi moją ukochaną babcię.:-)
    -
    splocik
    2007/01/18 14:59:43
    Kakunia - w najbliższym czasie będzie coś smacznego - obiecuję :)

    Makneta - moja Babcia niewiele haftowała, więcej szyła i tkała - najczęściej chodniczki i dywaniki. Teraz takie tkane dywaniki są w cenie.
    Cieszę się, że obudziłam w Tobie wspomnienia.
    Kiedyś bardzo lubiłam haft płaski, teraz mniej, ale może znów najdzie mnie ochota na ten styl.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    mimamo
    2007/01/20 20:37:50
    Ładnie to wygląda. Obiecuję sobie, że kiedyś dokończę poszewkę na poduchę, ale krzyżykowo, cóż, przerzuciłam sie na druty. Pozdrawiam i gratuluję zdolności
    -
    kakunia.k
    2007/01/21 17:04:57
    Lazania z chilli baaaardzo dobra była :))
    -
    splocik
    2007/01/21 20:37:25
    Mimamo - Dzięki :)

    Kakunia - wiesz, ja kiedyś używałam ostrej, sproszkowanej papryki, ale chili daje lepszy smak, więc wymieniłam ten składnik w swojej kuchni.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń