niedziela, 21 stycznia 2007

Smakowity placek obiadowy

Przyznaję, że pochłonięta ozdobami świątecznymi zaniedbałam wpisy w smaczkach, co zostało mi przypomniane.

Wczoraj przypomniałam sobie o wspaniałym placku, który troszkę przypomina pizzę, ale jest o niebo smaczniejszy (dla mojej rodziny), a którego dawno nie robiłam.
Tu, w przepisie, nie ma pieczarek.
Stosuję je, gdy akurat są pod ręką.
Wówczas podsmażam je razem z boczkiem i cebulą.

 Smakowity placek
(na obiad)
SKŁADNIKI

Na ciasto:
1 i ½ szklanki mąki
2 dag drożdży
7-8 łyżek mleka
3 łyżki masła
½ łyżeczki soli
szczypta cukru

Na nadzienie:
3-4 cebule czerwone
30 dag sera żółtego
15-20 dag boczku wędzonego (gotowanego)
mała puszka kukurydzy
1 czerwona papryka
1 szklanka śmietany
3 jajka
2 łyżki kminku mielonego
sól
biały pieprz
chili

PRZYGOTOWANIE:

Do misy wsypać mąkę i sól. Drożdże wymieszać z cukrem i 3 łyżkami ciepłego mleka.
Rozpuszczone drożdże wlać do mąki i delikatnie wymieszać. Przykryć misę i od­stawić w ciepłe miejsce na około 15 minut (ciasto ma podwoić objętość).

W tym czasie przygotować nadzienie. Boczek pokroić w kostkę lub cienkie słupki i podsmażyć. Cebulę po­kroić w cienkie talarki, wrzucić do boczku i przez chwilę smażyć razem. Paprykę oczyścić z pestek i pokroić w cienkie słupki lub kosteczkę. Kukurydzę odsączyć z zalewy. Boczek z cebu­lą osaczyć z tłuszczu i ostudzić. Dodać kukurydzę i paprykę do boczku, wymieszać. Doprawić do smaku kminkiem.
Nasmarować tłusz­czem płaską tortownicę o średnicy ok. 32 cm.

Do wyrośniętego ciasta dodać tłuszcz, resztę mleka i ostrożnie wy­miesza. Wyrabiać ciasto tak długo, aż na jego powierzch­ni ukażą się pęcherzy­ki powietrza i będzie dobrze odstawać od brzegów miski.
Cias­to rozwałkować, wyłożyć nim tortownicę. Przykryć i odsta­wić na parę minut.

W tym czasie rozbełtać jajka ze śmie­taną, doprawić solą oraz pieprzem. Dodać odrobinę chili w postaci sproszkowanej lub w postaci sosu. Rozło­żyć na cieście nadzie­nie, polać śmietaną, posypać utartym żółtym serem.
Piec przez 60-70 minut w pie­karniku w temperatu­rze 175°C.
Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    svea1
    2007/01/21 21:40:34
    Ja boczek zastąpię jakimś białym mięsem, ale na pewno wypróbuję ten przepis:) Brzmi smakowicie!
    -
    fusilla
    2007/01/22 18:12:12
    Smakowicie napisane! Chyba wypróbuję! Buziaczki!
    -
    moteczek
    2007/01/22 19:23:49
    Chrup, chrup.
    Mniam, mniam
    - ale pyszne!!!!!!!!!!!
    Pozdrawiam cieplutko
    -
    dorota-zam
    2007/01/22 21:57:52
    Hm, sorry a gdzie drożdże? W składnikach chyba Ci się zgubiły, ile ich powinno być?
    -
    splocik
    2007/01/23 08:11:10
    Svea
    Fusilla
    Moteczek
    - smacznego!!!

    Dorota - witaj!
    Dziękuję, że zwróciłaś uwagę na brak składnika. Wprawdzie nie zapomniałam całkiem o drożdżach, ale w składnikach nie podałam, ile ich ma być.
    Już poprawiłam błąd. Jeszcze raz dziękuję i życzę Ci smacznego :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    dorota-zam
    2007/01/23 18:42:10
    Dzięki! Na pewno spróbuję!
    -
    erzebet
    2007/01/23 22:03:31
    przepis pożycze :)( od razu zgłodniałam - ser żółty,boczek - mniam, mniam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń