piątek, 18 maja 2007

Ani ciepło, ani zimno...

Dziś był wspaniały dzień - taki jak lubię - ani za zimno, ani za ciepło.
Do południa trochę papierowej pracy, ale za to po obiedzie... raj dla mej duszy.
Po ostatnich deszczach i nie lubianych burzach działeczka jest sowicie podlana i aż miło było usuwać spomiędzy kwiatów to, co nieproszone.

Krótkie chwile odpoczynku poświęcałam na spotkania z moimi działkowymi gośćmi - robiąc im przy tej okazji fotki. Wierzcie mi, w ogródku można zapomnieć o świecie, o troskach, o nerwowej atmosferze w pracy itp., itd. To jest wspaniały sposób na relaks, czasami może lepszy niż robótki, bo przy robótkach myśli krążą w miejscu, a przyroda zawsze czymś przyciągnie uwagę i oderwie od uporczywych myśli.

Oto efekt moich krótkich przerw od "walki" z niepotrzebnym zielonym.

Ten pierwiosnek kupiłam tydzień temu  i to jest początek jego kwitnienia.


Clematis posadziliśmy w zeszłym roku - to są jego pierwsze kwiaty.


Żabek ci u nas dostatek.
Jedna powędrowała sobie pod daszek i przysiadła za ukorzeniającymi się iglaczkami.
Nie przestraszyła się, gdy mąż odchylił roślinki a ja pstryknęłam lampą (po oczach), dlatego jest taka wyraźna.


Ptaszki mają u nas budki do wyboru i koloru.
Sikorki często pozwalają na wykonanie serii zdjęć - ta przyleciała z komarem dla swoich dzieci.
W porze karmienia daje się słyszeć głosiki piskląt.


Ten mazurek ma gniazdo w drugiej budce, bardziej nasłonecznionej - widać lubi ciepło (jak ja).
Młode mazurki już opuściły gniazdo, ale jeszcze kręcą się w jego okolicy.


Ten już wyżej nie mógł usiąść - to jest najwyższa gałązka na drzewie, chyba że na linii wysokiego napięcia, która przebiega właśnie nad tym drzewem.
Był dość daleko ode mnie, a ja mam za małe przybliżenie w aparacie, dlatego nie widać co to za ptaszek.
Gdy przesiadł się na kilka sekund na inną gałązkę, wydało mi się, że to był dzwoniec.


Jutro ma być również piękny dzień, więc znów wybierzemy się na działkę, ale tym razem wezmę jedną z robótek, ponieważ do odchwaszczenia zostało niewiele.
Kończę serwetkę szydełkową i zaczęłam kolejny znak zodiaku.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Gość
    2007/05/20 06:59:50
    Masz rację na działce można zapomnieć o wszystkich problemach.Bardzo lubię patrzeć na różne roślinki , słuchać ptaszków trele..i cieszyć się pięknem przyrody. Pozdrawiam i miłej niedzieli zyczę. Majka0010
    -
    anqu
    2007/05/20 10:52:34
    zdjecia przepiękne a działka to miejsce gdzie się wspaniale wypoczywa
    -
    hanula1950
    2007/05/20 11:02:41
    Śliczne te Twoje wieści z ogródka. Pozdrawiam i udanej niedzieli życzę.
    -
    justyha1
    2007/05/20 21:30:55
    Miło tak posiedzieć w ogrodzie, dziś też na chwilę oderwałam się od papierów i grilowałam ze swoją rodzinką, na ogródku rodziców.
    -
    motylek73
    2007/05/21 20:46:02
    Splociku, Pokrewna Duszo! Widzę, że łączy nas zamiłowanie nie tylko do robótek. Ogród czy działka to WSPANIAŁE miejsce, uwielbiam grzebać w rabatkach i grządkach, codziennie sprawdzamy z Smykiem jak rośnie sałata i pachnie szałwia, współzawodniczymy z ptaszkami w wyścigu po truskawki i cieszymy oczy kwiatami i całą zielenią wokół.
    -
    splocik
    2007/05/27 12:25:54
    Cieszę się, że moje wieści z ogródka podzielają Wasze zdanie o wspaniałości tego miejsca.
    Wiem, że jest więcej osób robótkujących i blogujących, które również mają ogródek i lubią w nim wypoczywać.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń