poniedziałek, 14 maja 2007

Jakby mało było...



Kalorii - oczywiście!

Do najszczuplejszych nie należę.
Wczoraj, po prostu zachciało mi się czegoś słodkiego.
Mogłam sięgnąć po miód, ale nie (!), to nie było to.
Otworzyłam mój pisany przez lata "kapownik " z przepisami otrzymanymi od wszystkich, u których kiedyś jadłam jakieś smakołyki.
W nim mam trochę przepisów na super słodkie (kaloryczne!!!) cosie.
To coś przypomina smakiem takie czekoladowe kulki obsypane wiórkami kokosowymi.
Już nie pamiętam, kto mnie uraczył tym przepisem.
Nazwałam go:

 Kalorik
Na smakołyk potrzebujemy:
- biszkopt - należy upiec dużo wcześniej, aby był zimny;
- 3 tabliczki białej czekolady;
- 0,5 litra  śmietany 18%;
- 3 śnieżki;
- 3 paczki wiórek kokosowych.

Gdy już to wszystko zgromadzimy, przystępujemy do działania:
Rozpuszczamy 2,5 tabliczki czekolady w 0,5 szkl. śmietany - delikatnie podgrzewając.
Pozostałą śmietanę ubijamy ze śnieżkami.
Rozpuszczoną czekoladę studzimy, po czym powolutku wlewamy do ubitej śmietany i nadal ubijamy.
Do masy dodajemy 2,5 paczki wiórków kokosowych i delikatnie mieszamy.
Gotową masę rozkładamy na biszkopcie i posypujemy pozostałą, startą czekoladą i resztą wiórków.
Gotowy przysmak wstawiamy do lodówki przynajmniej na pół dnia, a najlepiej dzień przed podaniem.

Smacznego!!!
Wczoraj wybrałam przepis, a dziś biegnę do sklepu po konieczne produkty - chęć na ten smakołyk nie opuściła mnie mimo nocnych burz, których się boję.
A kalorie?
Myślę, że dadzą spalić się przy pracy w ogródku.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    anqu
    2007/05/14 22:11:42
    oj ja też czasami potrzebuje czegoś wyjątkowo slodkiego chociaz tez do najszczuplejszych nie nalezę
    -
    ewa777
    2007/05/15 20:57:17
    Pyszne to musi być, ale kalorii rzeczywiscie miliony. A jesli sie chce słodkiego, to dobrze jest kupić sobie suszone owoce, np. śliwki, żurawiny, dobre tez są ananasy w kostkach. Tylko że też kalorii trochę mają.
    -
    erzebet
    2007/05/15 21:48:56
    na pewno praca w ogródku pomoże, a przepis przepysznie wygląda :))
    -
    jagoda
    2007/05/17 00:55:54
    To napewno jest pyszne. Gdy mnie chce się coś słodkiego robie tak.
    2 tabliczki czekolady rozpuszczam w kąpieli tzn. w jednym garnku woda w drugim pokruszona czekolada może być mleczna lub deserowa/jest zdrowsza/.
    Rozpuszczoną czekoladę mieszam z płatkami kukurydzianymi/bez dodatków/, wykładam łyżeczką na folię, każda osobno/takie kupeczki/wkładam do lodówki na ok.30min Spróbuj ,a może już to znasz? Pozdrawiam słodko Jagoda
    -
    hanula1950
    2007/05/17 13:01:54
    Pyszności, a ja sie odchudzam.Pozdrowionka posyłam.
    -
    splocik
    2007/05/17 22:58:48
    Anqu - więc doskonale mnie rozumiesz.

    Ewa - wszystko, co wymieniłaś stosuję (dzięki za podpowiedź), ale u mnie to była jakaś bardzo nietypowa zachcianka.

    Erzebet - nie widać różnicy w wadze, a praca w ogródku już była, może się uda.

    Jagoda - ja to znam w skromnej wersji i z płatkami owsianymi pisałam.

    Hanula - a z czego Ty się odchudzasz? - wyglądasz szczupło.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń