piątek, 8 czerwca 2007

Wszyscy mają, ja też mam

Wszyscy robią ananaski, zrobiłam i ja.

Serwetka została skończona i zawitała na stoliku już w poniedziałek, ale pewne zawirowania zdrowotne sprawiły, że nie byłam w stanie myśleć, a o pisaniu notki nie było mowy.
Na szczęście to już mija i przechodzi do historii. Czuję się na tyle dobrze, że mogę się pochwalić moim dziełem.

Najpierw serwetka-inspiracja.


Dziękuję autorowi za piękny pomysł.
Zobaczyłam ją dawno temu w gazetce Diany "Robótki Ręczne" i bardzo mi się spodobała.
Jednakże zawsze było coś innego do zrobienia "na już" albo "na wczoraj" i gazetka a z nią pomysł odkładany był na półkę (na później).

Teraz jednak, gdy ananaski wykonywane są w różnych serwetkach, abażurach i bluzkach - są hitem, a podczas kolejnych poszukiwań trafiłam na gazetkę, postanowiłam - nie będę dłużej zwlekać!

Jak postanowiłam, tak zrobiłam.


W opisie proponowano 100 g nici (dł. 150 m na 50 g)  i szydełko nr 2,5.
Ja użyłam nici "Kordonek Filet" (dł. ok. 250 m na 50 g) i szydełko nr 4
- wyszło ok. 70 g.

Moje nici są cieńsze i mimo dodania kilku okrążeń, wielkość serwetki niewiele odbiega od pierwowzoru.
Serwetka z gazety ma wielkość 35 x 80 cm, a moja ma 37 x 83 cm.

Teraz ja również mam ananaski w swojej kolekcji i będą następne - w innej roli.
Właśnie przymierzam się do nowej robótki.

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.e
    2007/06/08 21:40:20
    Twoja serwetka wygląda idealnie; równa, pięknie naciągnięta; ananaski są imponujące.

    pozdrawiam
    -
    anqu
    2007/06/09 05:21:11
    serwetka jest przepiękna
    wiec masz już swoje ananaski, które sa przepiękne
    czekam na kolejna pracę w twoim wykonanniu
    -
    eva66
    2007/06/09 12:30:46
    Śliczna serwetka! Podoba mi się i wzór i rozmiar. A mój bieżniczek nieco zapomniany,wstyd:(
    -
    violetta666
    2007/06/09 19:54:21
    Te ananaski są śliczne :) może coś i ja wydziergam ananaskowego na ławę :) Pozdrawiam cieplutko Viola
    -
    ewcia116
    2007/06/09 21:10:15
    rewelacja uśmiecham się o wzorek jest super wymiar idealny na moją ławę mogę prosić wzorek :-) pozdrawiam
    -
    aga19791
    2007/06/10 01:02:38
    prześliczna ananaskowa serwetka!!!
    bardzo, ale to bardzo mi ise podoba, jestem pełna podziwu

    ciekawy wzór i zdolne łapki = CUDO :)

    pozdrawiam AgA
    -
    splocik
    2007/06/10 20:14:57
    Hrabina - dziękuję. Starałam się upiąć równo i widać udało mi sie.

    Anqu - dzięki.
    Mam nadzieję, że się doczekasz.

    Ewa - dzięki. Pewnie doczekam się finiszu Twojej robótki - bieżnika.

    Violetta - dziękuję. Te ananaski robi się naprawdę przyjemnie. Zachęcam.

    Ewcia - dzięki. Poleciało do skrzyneczki - zajrzyj.

    Aga - dziekuję. Mi się też podobała od lat - na obrazku, a teraz na mojej ławie.

    Pozdrawiam wszystkich bardzo ciepło.
    -
    jalucille
    2007/06/10 22:20:24
    Właśnei sobie uświadomiłam, że ja nic nei mam z ananaskami. Koneicznie musze to nadrobić. Podobało mi się kilka rzeczy- jakaś setka....


    A serwetka prima sort.
    Lucille

    Ps. wysłałam Ci maila z małym załącznikiem - mam nadzieję, że doszedł.
    -
    casima
    2007/06/11 08:15:14
    Śliczna serwetka, ananaski super!Tak sobie myślę że może zabiorę się i ja za serwetki.Pozdrawiam
    -
    makneta
    2007/06/11 09:33:55
    Serwetka oczywiście ładna i bardzo orginalna, pomimo że ananaski są modne, to takiej jeszcze nie widziałam.
    Splociku, niestety moja poczta mnie zawodzi, padł chyba serwer. Poproszę o powtórkę na gazetowy: makneta@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      splocik
      2007/06/11 15:39:50
      Lucille - dziękuję. Ja dotychczas też nie miałam nic z ananasami. Mi również podoba się setka (jak nie więcej) rzeczy, które chciałabym zrobić.
      Za maila i załączniczek prześlicznie dziękuję.

      Casima - dziękuję. Ty zastanawiasz się nad serwetkami, a ja jakoś nie mogę przełamać się do wykonania bluzki szydełkiem.

      Makneta - dzięki. No i właśnie o to chodziło, aby były to ananaski niespotykane albo będące rzadkością.

      Pozdrawiam ciepło.
      -
      malgorzata.piotrowska1
      2007/06/12 22:54:11
      śliczniusia
      -
      justyha1
      2007/06/13 21:20:02
      Bardzo ładnie wygląda ta serwetka, myślę że warto było odkurzyć starsze gazetki.
      -
      makneta
      2007/06/14 08:07:57
      Splociku, zastosowałam się już do twoich rad co do zakładki.
      Dziękuję bardzo.
      -
      cypros
      2007/06/14 09:22:39
      prześliczna:)buziaki
      -
      hanula1950
      2007/06/14 15:11:07
      Bardzo fajna. Pozdrawiam czwartkowo. Ja ostatnio przypomniałam sobie robienie na drutach.
      -
      splocik
      2007/06/15 21:38:15
      Małgosiu - dziękuję slicznie.

      Justyha - dziękuję. też uważam, że warto było.

      Makneta - a proszę uprzejmie. Cieszę się, że Ci się powiodło.

      Cypros - dzięki - też buziaki :)

      Hanula - dzięki bardzo. Druty - fajna sprawa, prawda?

      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń