czwartek, 15 stycznia 2009

Proste jest piekne

Na początku nowego roku sporo czasu poświęciłam na utworzenie spisów treści na dwóch blogach (na drugim jeszcze w toku), do których zabierałam się od ponad roku.
Teraz będę starać się je aktualizować na bieżąco, a przynajmniej zawsze z końcem miesiąca.

Mnóstwo czasu pochłonęło rozwiązanie zagadki dotyczącej splotu dziewiarskiego.

Wpisów robótkowych było niewiele, ale już wracam do nich.
Na dzień obecny mam kilka robótek w koszyku.
1. Robótka w zabawie "Serduszkowo - walentynkowej",
2. Kolejne elementy czekają na połączenie - część z nich tworzy już serwetkę,
3. Prezenty walentynkowe (różne techniki) - plan dojrzewa,
4. Zaczynam nową firaneczkę na drutach.

Uciekając od robienia próbek dziewiarskiej zagadki, wyszywałam konkursowe serduszka i robiłam trochę szydełkiem - również kolor serduszkowy.
Momentami miałam tak dość tego samego koloru, że z przyjemnością chwytałam za jasny kolor (biały) i myśląc nadal nad intrygującym splotem dzianiny robiłam serwetkę prostym splotem.



Serwetka należy do takich, które należy prasować w celu nadania kształtu, a nie naciągać, jak to jest w większości przypadków.

Jak widać, nie ma w niej nic skomplikowanego i falbanka też jest bardzo prościutka.
W ostatnim okrążeniu środkowej części serwetki, na każdym przęsełku wykonałam 4 krateczki.
W kolejnym okrążeniu, w każdej krateczce wykonałam 5 słupków.
W następnych okrążeniach zwiększałam liczbę oczek łańcuszka między słupkami wykonywanymi na słupkach  poprzedniego rządka.
Falbankę zakończyłam w ósmym okrążeniu, stosując niebieską nitkę.

Przypadkowo powstała serwetka, na którą patrzę z podziwem - prosta i piękna...
Mam ochotę zrobić jeszcze kilka takich (z innym kolorem wykończenia), ale potraktuję je również jako przerywniki w pracach innych.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.ee
    2009/01/15 19:30:08
    Jest genialna w swej prostocie.


    Anna
    -
    splocik
    2009/01/16 13:20:55
    Hrabina - genialna może nie jest, ale niektóre proste rzeczy mają takie coś, co się podoba - jakiś urok.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    hrabina.ee
    2009/01/16 20:06:23
    Właśnie dlatego, że piękna w swej prostocie - dla mnie oznacza "genialna". Czasem jest wszystkiego dużo i niby ładnie, niby... ale w sumie coś tam szwankuje.


    Anka
    -
    xgalaktyka
    2009/01/17 14:54:58
    Wspaniała :)))
    Jestem pod wrażeniem tempa jakie sobie narzucasz !
    To się nazywa "artystyczny produktor rzeczy wspaniałych" ;)
    -
    moteczek
    2009/01/17 16:29:55
    Masz rację - jest prosta i piękna. Pozdrawiam
    -
    vivictoria
    2009/01/18 21:01:43
    Napisałam już adminów poczty: Splocik nieumyslnie zablokowała sobie dostęp do konta i nie może dostac sie do własnego bloga!!!
    Czy moze ktos wie jak Jej można pomóc???
    -
    violetta666
    2009/01/19 16:18:46
    cały urok w tej prostocie :))
    -
    hrabina.ee
    2009/01/19 22:24:11
    Udało się odblokować?


    Anka
    -
    rosa61
    2009/01/22 11:18:32
    Serwetka jest urocza, i przede wszystkim nieszablonowa, bardzo mi się podoba.
    -
    erzebet
    2009/01/22 20:45:11
    i jak zwykle piękna :) a ja też wróciłam tutaj po przerwie i pozdrawiam ciepło :)
    -
    vivictoria
    2009/01/25 20:13:59
    Splociku, wracaj nam!
    -
    sowikoj
    2009/01/27 21:12:59
    coś niesamowitego! Pozdrawiam :)
    PS. Jak można pomóc? Gdzieś kliknąć?
    -
    splocik
    2009/01/28 21:28:40
    Dziękuję Wam za wszystkie sympatyczne komentarze.
    Dziękuję tez za Wasze wsparcie na forum w trudnej dla mnie sytuacji.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    xavierra
    2009/02/06 09:46:36
    Kiedyś, bardzo dawno temu widziałam podobną serwetkę, której brzeg wykończony był kolorem różowym. Pamiętam do dzisiaj jak zachwyciła mnie, szczególnie te falbany... Stwierdziłam, że wykonanie musi być bardzo trudne, a właścicielka tej serwetki zapewniała mnie, że to nic trudnego. Teraz po wielu latach skuszę się na jej wykonanie.
    -
    splocik
    2009/02/06 15:39:08
    Xavierra - ona jest naprawdę prosta.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń