sobota, 9 maja 2009

Bardzo lubię ten czas

Ten czas jest trochę kapryśny, ponieważ bywa chłodno/zimno, bywa ciepło/gorąco, ale nie ma burz i to najważniejsze - to lubię.
Ten czas to kwiecień i początek maja.
Ten czas, gdy przyroda budzi się po zimowym śnie, tak przyjemnie i optymistycznie nastraja, że chciałoby się góry przenosić.
Chociaż w tym roku z nastrojem było(jest) nie najlepiej, to mimo wszystko każdy rozwijający się kwiatek sprawiał i sprawia mi radość.

Bardzo lubię ten czas, gdy pojawiają się młode roślinki, wówczas jak co roku pstrykam fotki tym samym kwiatkom.
W moim ogródku nie ma większych zmian dotyczących kwiatów - mogą one jedynie zmienić miejsce pobytu, zaś kwiaty jednoroczne są rzadkością.
Gdy robię zdjęcie jakiejś roślince, zawsze wydaje mi się, że tym razem wygląda trochę inaczej, że takiego momentu jeszcze nie uchwyciłam.

Tym sposobem mój zbiór zdjęć rozrasta się w kosmicznym tempie, a ja nigdy nie mam czasu na posegregowanie ich, opisanie i stworzenie albumu, który można byłoby oglądać na dużym ekranie.
Pewnie wykorzystam sytuację i po zrobieniu porządków z gazetami, zrobię też porządki w komputerze,  skompletuję albumy zdjęciowe, co zawsze odkładałam na później.
Mam nadzieję, że gdy już uporam się z tymi porządkami, przestanę odkładać cokolwiek "na później", ale to pewnie pozostanie tylko nadzieją...

Oto kilka wybranych zdjęć z tego ulubionego czasu - gra kolorów.

Na zdjęciu są: żółty - kosaciec, czerwony - tulipan, niebieski - szafirek, zielony - listki kwiatów.



Na zdjęciu są: niebieski - szafirek, czerwony - tulipan, fioletowy (jasny) - tulipan, zielony - listki kwiatów.


Na zdjęciu są: żółty - omieg, czerwony - tulipan, zielony - listki kwiatów.



Na zdjęciu są: niebieski - szafirek, czerwony - tulipan, fiolet (ciemny) - sasanka (w głębi), zielony - jukka i listki kwiatów.



Na zdjęciu są rośliny skalne.
Skalnice i macierzanki zapełniły już poletka, natomiast nasadzone jesienią rojniki dopiero ruszają "do boju".



Na zakończenie zagadka:   Co z tego wyrośnie?


 

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.ee
    2009/05/09 15:03:46
    Pisałam już, ale coś mi wcięło komentarz. serwer się pewnie zbuntował.
    Zazdroszczę Ci tego ogrodu i możliwości "pogrzebania"w ziemi. A co do wiosny, to ja też lubie tą właśnie zieleń, tą bujność kwiatów.Choć u nas zieleń jest przez okrągły rok to i tak ta wiosenna jest najpiękniejsza.


    Pozdrawiam z Zielonej Wyspy

    A.
    -
    xavierra
    2009/05/09 16:46:25
    Ale ślicznie! Cudowna zieleń i nasycone kolory, przepięknie! Splociku, masz się czym chwalić więc częściej umieszczaj takie zdjęcia by cieszyły nasze oczy :)
    -
    fusilla
    2009/05/09 17:10:01
    Ja swoje przyrodnicze zdjecia od razu wrzucam do folderu zatytulowanego: przyroda! A potem albo korzystam na blogu, albo co pare dni zmieniam sobie stwone wejsciowa w moim laptopku! Papatkam!!!!!!
    -
    nerula
    2009/05/09 21:00:49
    Maj to i mój ulubiony miesiąc i te piękne kwiaty i słodki zapach topoli. Piękne fotki.
    -
    splocik
    2009/05/10 14:13:34
    Hrabina - ja mogę Ci pozazdrościć tej zieloności przez cały rok. Zieleń wprawdzie zmienia się z porą roku, ale ta wiosenna jest taka świeża, intensywna.

    Xavierra - dziękuję :) Postaram się...

    Fusilla - też mam odpowiednie foldery na tematyczne fotki, ale zdjęcia (blisko milion) trzeba posortować i usunąć te nieciekawe :))

    Nerula - zgadzam się - maj jest najpiękniejszy, ale w kwietniu także dużo kwiatów zaczyna budzić się wiosennie.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    vivictoria
    2009/05/10 15:26:23
    Czekałam na te zdjęcia!!!! Moim zdaniem to hiacynt się wylęga, choć pewności nie mam. Niegdysiejsze wykształcenie agrobiologiczne poszło się paść...
    Dziękuję, dziękuję!!!
    -
    aneladgam
    2009/05/11 22:04:34
    Te tulipany prawie pachną nawet na monitorze! Śliczne zdjęcia robisz, takie nasycone kolory!
    -
    renula-30
    2009/05/12 11:41:38
    Śliczne kwiatki.Ja tez się ciesze,że nie ma burz.Jak sie tak zastanowic to nie wiadomo czy lepsza ta susza niż te nawałnice które przechodza przez nasz kraj i robia więcej szkód niz pożytku.Pozdrawiam
    -
    Motylek73
    2009/05/12 22:34:39
    Uwielbiam paść oczęta takimi widokami!

    A w przeciwieństwie do Ciebie - lubię burze, ale o tym wiesz. Niestety u mnie ich nie ma... Może jedna na rok gdzieś tam bokiem się przemknie...
    -
    splocik
    2009/05/13 14:51:41
    Vivi - zgodnie z zasadą - "kto czeka ten się doczeka" :) Miło, że sprawiłam Ci trochę radości.
    Niestety, to nie hiacynt - one już przekwitły.

    Aneladgam - dzięki :) Mi dosłownie pachną - stoją (ale teraz żółte) w wazonie, obok.

    Renula - dzięki :) Fajnie mieć bratnią duszę w sprawie burz :))

    Motylku - cieszę się, że dostarczyłam Ci jadła :))) Chętnie wyślę każdą burzę do Ciebie, tylko zastanawiam się, w co ją zapakuję :)))

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    drugi.maurycjusz
    2009/05/30 22:09:41
    Witaj Drogi Splociku:)
    mysle, ze to arum sie wykluwa:)
    pozdrawiam Cie goraco i jestem pelna podziwu dla Twoich kwiatuszkowych kolorków !
    -
    splocik
    2009/05/31 14:34:49
    Maurycjusz - dziękuję :) Niestety, to nie arum, ale masz szansę dalej zgadywać, już przygotowuję drugą odsłonę tej roślinki.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń