poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Echo zabawy i inne moje kwiatki

Echo zabawy Kwiatowej nie oddało oczekiwanej odpowiedzi - chyba miało trochę chore gardło :)))
W skrzynce nie znalazłam ani jednej odpowiedzi, ale było kilka komentarzy.
Konkurs okazał się zbyt trudny - trudno się mówi i... robótkuje się dalej :)))

A ja myślałam, że skoro potrafimy surfować po necie w poszukiwaniu inspiracji robótkowych, to wyszukanie nazw kwiatków nie sprawi trudności, a jedynie zajmie trochę czasu.
Odrywając się "na chwilę" od robótkowaego hobby, można było nacieszyć oczy pięknością i barwami różnych kwiatów - takie było zamierzenie zabawy.
Jest wiele stron podobnych, dzięki którym można poznać i rozpoznawać kwiaty albo po prostu sprawić oczom niezwykłą ucztę.
Wystarczy wpisać do wyszukiwarki słowo np. kwiaty, by pojawiło się wiele stron :)

Teraz pełna odpowiedź nazw kwiatów:

Kwiatki 1
- Helenium hoopesii = Dzielżan Hoopesa;
Kwiatki 2 - Kerria japonica = Złotlin japoński;
Kwiatki 3 - Papaver orientale = Mak wschodni;
Kwiatki 4 - Dicentra eximia = Serduszka wspaniała;
Kwiatki 5 - Lychnis viscaria = Firletka smółka;
Kwiatki 6 - Allium oreophilum = Czosnek kazachstański;
Kwiatki 7 - Tradescantia = Trzykrotka;
Kwiatki 8 - Geranium platypetalum = Bodziszek wielkopłatkowy;
Kwiatki 9 - Weigela = Krzewuszka;
Kwiatki 10 - Chrysanthemum coccineum = Złocień różowy.

Aby zakończyć temat zabawy - nie było odpowiedzi, więc nie ma wygranych, ale z komentujących osób (w tamtej notce) chciałam wylosować jedną do niespodzianki.
Jednak, gdy policzyłam, że tych osób jest tak niewiele, postanowiłam przygotować niespodzianki dla wszystkich.
Zatem poproszę podrzucić mi na maila adresy (niektóre mam), bo nie wiem gdzie wysłać gołębie z kopertą :)

*****
Wybrane do zabawy kwiatki dawno już przekwitły.
Pozostały mi zdjęcia innych, też już przekwitniętych kwiatków, więc kilka ujęć dla pocieszenia oczu.

Żółto kwitnący wiesiołek - jeszcze ma pojedyncze kwiatki, ale to już jest koniec jego kwitnienia.


Kilka dni temu ścięłam przekwitniętą ostróżkę o błękitnych kwiatkach - nawet liście uschły mimo podlewania.

Piwonie kwitły bardzo obficie, ale sfotografowałam jedne z ostatnich kwiatów, przed ich ostatecznym przekwitnięciem.

Trzy kolory:
- biały,

- różowy jasny,

- różowy ciemny - na zdjęciu niewielka jest różnica w odcieniu (w porównaniu z piwonią jasnoróżową), ale w rzeczywistości ma ona kolor zbliżony do purpurowego.


Dzwonek skupiony - rozkwitnięte kielichy kwiatów układają kształt kuli.


Czosnek złocisty - małe, żółte gwiazdki ślicznie wyglądają wśród zieleni.


Następna porcja kwiatów przy innej okazji.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.ee
    2010/08/02 16:40:51
    Splociku - przyznam, że ja miałam przygotowane odpowiedzi i miałam od dwóch tygodni wysłac na maila i... nie znalazłam czasu. Trudno. Co do odgadywania ze zdjęć - np. weigela wcale nie jest taka oczywista, bo według mnie jest jeszcze dwa niemal identyczne krzewy, a z fotki tego nie odgadniesz. Firletka, tutaj zdecydowanie nie mogłam rozpoznać kwiatu, bo za dużo różu na zdjęciu; no i nie myślałam, że to helenium na pierwszym, skłaniałam się do doronicum, tylko nie bardzo mi pasowało:) Może następnym razem, przy podobnym konkursie, w końcu uda mi się sprężyć?

    Pozdrawiam ciepło

    A.
    -
    splocik
    2010/08/02 17:43:51
    Hrabina - byłam trochę zdziwiona, że nie mam od Ciebie rozwiązania zagadki, ale wiedziałam, że możesz być bardzo zajęta :)
    Napisałam na Skype'a linki do wymienionych przez Ciebie wątpliwości. Będzie mi miło, jeśli w następnym konkursie weźmiesz udział :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    aneladgam
    2010/08/02 19:00:59
    Ja nawet nie próbowałam - odgadłam dwa. A niestety Google nie ma funkcji: wrzuć zdjęcie, a wyrzucę odpowiedź ;) Przy pozostałych nie miałam nawet punktu zaczepienia typu: "może to....?" i widzę po odpowiedziach, że nie znalazłabym i tak.

    Przyznaję bez bicia - moja szwagierka jest botanikiem i jeden z najlepszych znajomych też. Mogłam im wysłać link i poprosić o odpowiedzi, ale stwierdziłam, że nie miałabym żadnej satysfakcji z tak rozwiązanego konkursu :)

    Pozdrawiam!
    -
    auntivory
    2010/08/02 19:02:55
    Jak dla mnie trudny to byl konkurs, a znalezienie w sieci tez nie takie proste, jezeli ma sie zdjecia, a trzeba znalezc nazwy. Nie biore udzialu w konkursach z nagrodami, gdyz nie chce zmniejszac innym szans na wygranie, a choc nagrody wspaniale zazwyczaj sa, to ja niczego tak naprawde nie potrzebuje, wszystkiego i tak mam za duzo...
    Dla mnie najwazniejsze jest dobre slowo, usmiech, gest przyjazni... wiem, te drobiazgi to tez rodzaj cieplych gestow, ale te niematerialne moge zawsze nosic przy sobie.
    -
    madziorek-myslipisane
    2010/08/02 21:51:44
    no proszę, a ja zobaczyłam że kilka osób się wpisało, to pewnie wiedzą i już wysłały prawidłowe odpowiedzi to co ja się będę wygłupiać z moimi pięcioma. hehe Jakby nie było kwiaty piękne ;-)
    -
    splocik
    2010/08/29 15:01:44
    Aneladgam - szkoda, że nie próbowałaś - wszystkie źródła były dozwolone - szwagierka i znajomy też :))) W Google, po wpisaniu "kwiaty ogrodowe" wyskakuje mnóstwo stron, które dają sporo wskazówek :)
    Miło, że jednak odgadłaś samodzielnie 2 - tylko dlaczego nie przysłałaś odpowiedzi?...

    Auntivory - zdawałam sobie sprawę, że zadałam bardzo trudną zagadkę, ale bardzo chciałam, abyście szukając nazw kwiatków z moich zdjęć mogły nacieszyć oczy licznymi kwiatkami - bardzo ciekawymi w formach i kolorach. Chciałam, abyście na chwilę zapomniały o tematyce robótkowej i problemach codzienności, bo oglądając (nie tylko w realu) te piękne rośliny można zapomnieć o świecie :)

    Madziorek - jak widzisz Twoje pięć mogłoby zwyciężyć :) Widzisz już, że nigdy nie należy rezygnować, nawet gdy wydaje nam się, że jesteśmy na przegranej pozycji :)))

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń