niedziela, 29 sierpnia 2010

Lawendowo mi i zawieszka

Dziś mam dłuższą chwilę wytchnienia, więc powstały wpisy w obu bogach, ale w najbliższej przyszłości będzie przemiennie.
Gdy skrobnę coś w jednym blogu, to nie napiszę nic w drugim, zatem zapraszam by zerkać to tu, to tam :)
Dziś w drugim blogu napisałam o czymś dla Maluszka, zaś poniżej o tym, co skończyłam wyszywać wczoraj.

Jedną z kilku drobnych wyszywanek, o których wspomniałam jest motyw z lawendą.
Wzorek ten bardzo mi się spodobał - trafiłam na niego rok lub dwa lata temu.
Wydrukowałam go z myślą, że natychmiast wyszyję, ale często codzienność każe odkładać coś na późniejszy termin.

W zeszłym roku przystrzygłam mój krzew lawendowy zbyt późno i nie miałam kwiatków, ale w tym roku miałam spory wysyp.
Ścięłam kwiaty, ususzyłam i susz schowałam do pudełeczka z myślą, że wykorzystam go do wykonania zawieszki.
Nie są to kilogramy, ale na kilka zawieszek wystarczy :)

Wertując zasoby papierowe natrafiłam na wydrukowany schemacik i...
Wiadomo - zabrałam się za wyszywanie.
Jednak, jak inne robótki, wyszywanie wykonywane było z przerwami albo zamiennie z innymi robótkami.

Na drugiej części wyszywanki dodałam (rozsypałam) pojedyncze kwiatuszki na całej powierzchni wokół kokardki.

Hafcik jest skończony i pozostało mi tylko wykonanie czynności:
- pranie,
- prasowanie,
- podklejenie flizeliną,
- zszycie,
- zawieszenie.

Wyżej wymienione czynności nastąpią (być może) w najbliższym tygodniu :)))

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    moteczek
    2010/08/29 18:14:54
    Saszetka będzie śliczna:) W lawendowych wzorkach jestem zakochana, a te z wiktoriańskiej lawendowej kolekcji bardzo się podobają - mam ochotę wyszyć je wszystkie.
    Cieszę się, że pomogłam Ci "zdefiniować" Twoje aktualne zajęcie:))
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    agnisz-n
    2010/08/29 19:18:27
    ja też bardzo lubię lawendowe woreczki, ta kolekcja jest piękna
    -
    Motylek73
    2010/08/30 17:56:45
    Splociku. śliczny hafcik!
    A u mnie jakoś nie chce rosnąć lawenda. Co wysieję - nic... Chyba w końcu kupię w doniczce i przesadzę...
    Pozdrawiam,

    Motylek
    -
    dendrobium
    2010/08/30 20:25:35
    Bardzo ładny i delikatny jest ten wzorek. Z pewnością wyjdzie śliczna saszetka. Co do lawendy, owszem posiadam. Rośnie nawet dobrze, ale żeby nazbierać suszu na taką saszetkę, musiałabym czekać z 5 lat ...:)
    Pozdrawiam
    -
    Muszelka
    2010/08/31 10:06:33
    Piękny delikatny wzorek...
    Zapraszam do zabawy blogowej. Szczegóły w moim ostatnim poście.
    Pozdrawiam
    -
    makneta
    2010/08/31 10:45:49
    Zapraszam do zabawy blogowej.
    I nie znikaj na tak długo, nawet jeśli śliczności pokazujesz!
    -
    blogagnieszki
    2010/09/01 01:09:40
    Będzie śliczna podusia :).
    -
    splocik
    2010/09/02 15:09:57
    Moteczek - dziękuję, mam taką nadzieję :) No wiesz, gdyby to miałbyć relaks, to raczej trochę mączący, ale przecież można relaksować się na różne sposoby :)))
    Masz może link do tej serii lawendowej, bo ja kiedyś trafiłam tylko na ten pojedynczy schemat.

    Agnisz-n - nie widziałam całej serii, a kto wie, może pokusiłabym się na wyszycie całości :)

    Motylku - dziękuję :) Co do roślinki, to ja nie wysiewałam, lecz otrzymałam sadzonkę od działkowej sąsiadki. Taka wymiana międzysąsiedzka :)
    Mam również dwa krzaczki (malutkie póki co) o różowym kolorze kwiatków. Spróbuj wysiać w domu do doniczki.

    Dendrobium - dziękuję :) To właśnie ta delikatność mnie ujęła i postanowiłam wyszyć podusię. Lawenda lubi być przycięta dość mocno, by później odwdzięczyć się kwiatami :)

    Muszelko - dziękuję za pochwałę i za zaproszenie :)

    Makneta - dziękuję za zaproszenie :) Postaram się być tu częściej :)))

    Blogagnieszki - dziękuję :)

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      moteczek
      2010/09/02 23:28:27
      Nie mam linku, ale mam zapisane wzorki; z przyjemnością się nimi z Tobą podzielę:))
      Pozdrawiam
      -
      splocik
      2010/09/04 15:44:47
      Moteczek - przesyłka dotarła - bardzo dziękuję :) Myślałam, że ta kolekcja jest liczniejsza:)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      dendrobium
      2010/09/11 15:38:01
      Splociku, mógłbyś się ze mną podzielić tymi wzorkami?
      Z góry dziękuję i czekam na nowe hafciki

      -
      splocik
      2010/09/17 16:47:31
      Dendrobium - niech tylko pozbieram się, bo wpadłam na chwilkę. Postaram się wysłać dziś wieczorkiem albo jutro :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2010/09/24 13:58:34
      Dendrobium - nie mam wieści - czy przesyłka dotarła?
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      dendrobium
      2010/09/26 14:21:23
      Splociku, przepraszam najmocniej, że nie odzywałam się. Tak doszło, jeszcze raz tutaj ślicznie dziękuję za wzorek
      Dziękuję i pozdrawiam:)
      -
      splocik
      2010/09/28 13:35:15
      Dendrobium - ktoś podzielił się ze mną, więc ja podzieliłam się z Tobą :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń