czwartek, 9 czerwca 2011

Azalia... jej uśmiech

Dwa tygodnie zleciały, jak z bicza strzelił, a mnie wydaje się, jakbym dwa dni temu poprzedni wpis wykonała.
W robótkach coś się dzieje dosłownie, bo na drutach powstaje komplecik, delfinków powoli przybywa i zaczynam się rozkręcać, tylko z pisaniem jeszcze nie mogę rozpędzić się.
Jednak nie o tym teraz chciałam napisać, ale o moim trudnym kwiatku.

Pisałam o otrzymanej azalii i o obawach z nią związanych.
Przed końcem marca azalia skończyła kwitnienie i zgubiła sporo listków.
Starałam się nią opiekować najlepiej, jak potrafiłam - według wskazówek wszelakich.
Po pewnym czasie zauważyłam, że wyrastają nowe, jasnozielone listeczki - ucieszyłam się, że jeszcze nie wszystko stracone w moim doświadczeniu z tym trudnym kwiatkiem.
Urosły listki i znów nastała cisza.

Parę dni temu zauważyłam, że na wierzchołkach gałązek są pączki.
W pierwszym momencie pomyślałam, że to nowe listki, ale dwa dni później zauważyłam, że pączki otwierają się i mają inny kolor niż zielony.


Zbliżenie na pączek kwiatowy.

Zaczęłam baczniej przyglądać się tym pączkom i wyszło, że azalia zaczyna kwitnąć - uśmiechnęła się do mnie :)))))
Pączki kwiatowe azalii są coraz większe :))))


To początek życia w nowym mieszkaniu - może uda mi się zaprzyjaźnić z azalią na dłużej? :))))

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.ee
    2011/06/09 20:27:38
    Jednak nie taka trudna w uprawie, a jak się pięknie odwdzięcza.

    Anka
    -
    aneladgam
    2011/06/09 20:37:22
    Miałam kiedyś azalię, ale szybko mi padła :(
    Oby Twoja długo przetrwała :)
    -
    hanula1950
    2011/06/09 21:44:47
    Lubię azalie, chociaż czasami dziwnie się zachowują.
    Melduję, że dzięki finetce68 mam już tłumaczy w obu blogach.
    Pozdrówka.
    -
    Beata To lubię...
    2011/06/09 22:05:52
    Ja w ogóle nie mam ręki do kwiatów i mam głównie sukulenty. Na takie piękne kwitnące kwiaty mogę sobie tylko popatrzeć u innych. A azalia może właśnie daje znak, że tu jej dobrze :)))
    -
    art-glass-ak
    2011/06/10 18:01:18
    Bardzo się cieszę, że Ci się udało! :)
    -
    w.cwiklinska
    2011/06/10 21:18:43
    Splociku-pewnie nie pamiętasz, ze i ja miałam problemy z azalią- pisałam, ze tez mi padła-
    przesadziłam i czekałam co z tego wyniknie- i wyobraź sobie, że mi również zakwitła- takie objawy jak u ciebie -ale r a d o ś ć - patrzę i jestem bardzo zadowolona, że jednak odżyła - może uda nam sie je hodować? Wanda
    -
    gaga1957
    2011/06/11 08:40:31
    Witaj! Azalia zaakceptowala nowe miejsce. Mysle że reszta domowników rowniez? Duzo takich radosnych oznak zyczę. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      splocik
      2011/06/12 14:50:19
      Hrabina - dla mnie trudna, bo w zimie lubię w domu mieć ciepło, a ona woli chłód. Pączków jest kilkanaście, ale czy wszystkie rozkwitną, to się okaże.

      Aneladgam - zawsze przykro, gdy kwiatka nie uda się uratować (ja straciłam przez ziemiórki wszystkie kwiatki oprócz jednaj sadzonki, która w tym czasie ukorzeniała się w wodzie. Teraz "buduję" nową zieleń w domu i już wiem, że będzie przynajmniej o połowę mniej kwiatów niż miałam poprzednio.

      Hanula1950 - podobają mi się azalie ogrodowe - moje jeszcze nie kwitną. Doniczkowej dotychczas nie miałam, a teraz przyszło mi się zmierzyć z tą pięknością.
      Miło mi, że moja pomoc (pośrednia) przyniosła spodziewany efekt :))

      Beata - nie każdy kwiat lubi moje ręce, a ja nie każdy kwiat "wprowadziłabym" do swojego domu. Niech Twoje słowa się spełnią:))

      Art-glass-ak - ja też się cieszę :)))

      W.cwiklinska - czasami dobrze jest poczekać - cieszę się razem z Tobą :)))

      Gaga1957 - roślinka zaakceptowała, gorzej ze zwierzaczkiem. Sunia boi się zostać sama, a jak już zostanie, to głośno reaguje na każdy odgłos na klatce schodowej. W poprzednim miejscu była cichutka - czy uda się to w nowym miejscu, OTO jest PYTANIE???

      Pozdrawiam ciepło.
      -
      hanula1950
      2011/06/13 09:13:34
      Udanego nowego tygodnia. Buziaki.
      -
      splocik
      2011/06/13 15:28:34
      Hanula1950 - dziękuję i odwzajemniam :)
      Pozdrawiam ciepo.
      -
      mięta
      2011/06/14 10:40:53
      Azalie to piękne kwiaty , trzymam kciuki by długo kwitła :-)
      -
      splocik
      2011/06/15 16:22:38
      Mięta - ja też trzymam :)))
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      nerula
      2011/06/29 15:16:27
      Tfu, tfu, bez uroku, pięknie rośnie i kwitnie i niech cieszy Twoje oczy i serducho.
      -
      splocik
      2011/07/01 13:39:16
      Nerula - oj, cieszy, cieszy :)) W tej chwili zapełnia się kwiatami, a jak rozwinie się ich więcej, cyknę fotkę :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń