wtorek, 12 lipca 2011

Lawendowa sesja foto

W tym roku do ogródka zaglądam, gdy muszę, aczkolwiek coraz rzadziej muszę, a coraz częściej chcę.
Mówię, że tylko tam sprzątam, bo... gdy już tam jestem, to najczęściej po to, by usuwać przekwitnięte kwiaty, no więc, co robię? Sprzątam :))
Rzadko miałam okazję podziwiać piękne widoki kwiatków, ptaszki gniazdujące w budkach i iglakach, ale w następnym roku nie odpuszczę.

Nawet lawendy nie udało mi się uciąć w porę, gdy miała wszystkie kwiaty rozkwitnięte.
W tym roku lawenda ucierpiała od zimy i wiosennych mrozów - szczególnie od tych drugich.
Jednak udało się uzbierać na mały bukiecik, a nawet małe dwa.
Mam w ogródku lawendę o kolorze najbardziej znanym (fioletowym-lawendowym), ale mam też lawendę różową i ta miała więcej kwiatów.
Różowa lawenda kwitnie wcześniej, dlatego gdy ścinałam kwiaty, w większości były one już suche, zaś w przypadku tej pospolitej, kwiatów przekwitniętych było mniej.

Całe szczęście, że 2 dni temu, zdążyłam ściąć kwiaty przed nocną burzą i ogromną ulewą, bo następnego dnia chyba nic by z nich nie było.

Kwiaty przyniosłam do domu, włożyłam do wazonu, ale dopiero dziś mogłam pobawić się w zrobienie z nich dekoracji.

Ułożyłam bukiecik z obu lawend, opasałam liliową satyną i przewiązałam tasiemką w ciemniejszym odcieniu satyny.
 
Bukiecik włożyłam do wazonu z grubego szkła i nie mogłam oprzeć się pokusie zrobienia sesji zdjęciowej, bo z każdej strony dekoracja wygląda inaczej.
Zrobiłam sporo fotek, ale wybrałam tylko kilka.



I jeszcze kilka ujęć indywidualnych



Jeszcze widok z góry.

Widać część uschniętych, ciemnych kwiatków i wysuszone różowe.


Drugi bukiecik "zamieszkał" w normalnym wazoniku, który postawiłam na szerszej podstawce, która "zbierze" spadające, suche kwiatki.

Przy tej okazji przypomniało mi się, że mam do wykończenia kilka drobiazgów z motywami lawendy.
Ach, gdzie jest czas?
Może gdzieś w promocji jest? :)))

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    malgorzata-p17
    2011/07/12 20:57:30
    mam bardzo podbnie ułożony bukiecik i też w wazonie-tylko okrgągłym:)
    bo też uweilbiam lawende:)
    pozdrawiam
    -
    hrabina.ee
    2011/07/13 08:28:17
    Bardzo ładny bukiet i w tym wazonie powstałą ciekawa kompozycja. Według mnie czyste, proste szkło dodaje ogromnego uroku w wielu przypadkach, a czasem stanowi tę ostateczną oprawę - najlepszą.
    Też ledwo zdąrzyłam z zebraniem kwiatów lawendy, mimo że mam je blisko. Z tym, że u mnie kwitnie partiami, teraz będzie kolejny zbiór i kolejny...

    Anka
    -
    hanula1950
    2011/07/13 13:46:24
    Piekna ta lawenda, urocze bukieciki.
    Jak znajdziesz ten promocyjny czas to podaj adres, bo ja tez na nic go nie mam.
    Pozdrówka.
    -
    gaga1957
    2011/07/13 19:39:28
    Witaj! Milo że coraz cześciej jestes. Troche brak zdjęć dzialkowych to fakt. Pomysl na lawende super. A ja ostatnio myslalam o szukaniu na allegro lawendy do woreczkow. Hi hi szkoda ze nie masz jej wiecej. Buziaki
    -
    splocik
    2011/07/13 20:38:42
    Malgorzata-p17 - masz fotki w blogu? Zaraz zajrzę do Ciebie :)

    Hrabina - dziękuję :) Masz rację szkło może być piękną oprawą i to nie tylko dla kwiatów. Może i u mnie drugi raz zakwitnie?

    Hanula1950 - dziękuję :) Właśnie tego czasu nigdzie nie znalazłam i myślałam, że może któraś z Was wie, gzie można go znaleźć :)))

    Gaga1957 - mi też miło :) To aż tam musisz szukać? Nie można bliżej - u znajomych w ogródku? :))) Przykro mi, z tego drugiego bukieciku wyjdzie może jeden i pół woreczka, albo dwa maluśkie :))

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    urszula97
    2011/07/15 18:49:25
    Bardzo ciekawa kompozycja,zwykłe kwiatki a takie eleganckie zrobiły się w tym wazonie i z kokardkami,zdolna florystka.
    -
    sarenkasarna
    2011/07/15 18:52:32
    Fajne bukiety, a te wazony, czy co by to nie było, też super wygląda:)
    -
    nerula
    2011/07/15 22:54:59
    Wspaniała i pachnąca dekoracja. Ślicznie ozdobiłaś bukiet, a ten wazon dopełnił całości.
    -
    ika1010
    2011/07/16 09:21:50
    Cudne bukieciki. Kocham lawędę. Pozdrawiam.
    -
    splocik
    2011/07/17 13:50:09
    Urszula97 - dziękuję :) Nie uważam się za florystkę, ale staram się czasami zrobić coś innego, a tak wykonany bukiet widziałam w pobliskiej kwaiciarni. Do mojej kompozycji dodałam szklany wazon i wyszło to, co widać :)

    Sarenkasarna - dziękuję :) To jest jeden bukiet i jeden wazon, ale zdjęcia robione z różnej strony wazonu.

    Nerula - dziękuję :) W odpowiedzi dla Urszuli97 wyjaśniłam pochodzenie pomysłu na bukiet, a wazon akurat stał pusty, więc zostało mu przydzielone zadanie.

    Ika1010 - dziękuję :) Na wszystkich fotkach to jest ten sam bukiecik w tym samym wazonie :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    isilian2005
    2011/08/07 18:26:36
    bajer :D
    cudnie wyglada ten bukiecik w szkle :D

    ja mam tylko jedno drzewko, w za malej juz doniczce, ale na to tez pora przyjdzie. Przez ponad 2 lata ani listka nowego moje nie puscilo. Jak sie juz przeprowadzilam, to patrze, ze moje drzewko szaleju dostalo i strzela nowymi juz zalazkami listkow. Pomijam fakt, ze bardzo sobie upodobalo pozioma pozycje do rosniecia. :P Kiedys zdjecie zrobie. :D
    -
    splocik
    2011/08/13 15:37:50
    Isilian2005 - dziękuję :) Moje lawendy rosną w ogródku, ale chętnie zobaczę fotkę Twojego drzewka.
    Kto wie, może zahoduję sobie domową wersję w doniczce?
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń