niedziela, 20 marca 2016

Śliczne ptaszki... koliberki

Opowiem Wam bajkę...

Dawno, dawno temu otrzymałam wraz z prezentem urodzinowym dwa schematy do wyhaftowania małych obrazeczków na podstawki z koliberkami.
Bardzo mi się one spodobały, ale natłok prac innych nie pozwolił mi na zajęcie się nimi.
Odłożyłam je i myślałam, że na krótką chwilę, ale chwila przedłużyła się na kilka lat...
Teraz znalazłam czas i...

Koniec bajki. :)))

W sieci znalazłam śliczne koliberki...
To obrazek jednego z nich

Postanowiłam je "rozmnożyć" i wyszyć w formie kalendarza z ptaszkami. Mam nadzieję, że autorka tych koliberków nie pogniewa się za moją twórczą wizję.
Chciałam zorganizować zabawę, ale było za mało chętnych, więc zdecydowałyśmy, że każda będzie wyszywać według własnego uznania i własnym tempem.
Jednak pozostajemy w kontakcie i wymieniamy się uwagami o przebiegu haftowania.

Zanim przystąpiłam do wyszywania, przygotowałam kanwę i dokonałam zamiany muliny z DMC na Ariadnę.

Po skompletowaniu wszystkich kolorów muliny, potrzebnych do wyszycia pierwszego koliberka, wykonałam kilka, no może kilkanaście krzyżyków i okazało się, że muszę jeszcze raz przyjrzeć się kolorkom.

Zdawałam sobie sprawę, że może być mały problem, bo ja wyszywam Ariadną, a schematy przygotowane są na DMC.
Wiedziałam, że przy zamianie mulin mogą wystąpić pewne różnice w odcieniach i konieczna będzie korekta, ale poczyniłam konieczne poprawki i teraz powinno być dobrze.


Jeszcze parę ściegów i ptaszek będzie skończony.


Po skończeniu pierwszego koliberka, zastanowiłam się jak wyszyć drugiego, w sensie kolorystyki, bo to, że będzie to lustrzane odbicie pierwszego, założyłam od samego początku.
Postanowiłam, że kolory ptaszka pozostawię takie same, a zmienię kolory kwiatków.

Pierwsza para koliberków już gotowa i wygląda tak.




Koliberek lutowy jest lustrzanym odbiciem styczniowego, jeśli chodzi o samego ptaszka, natomiast kwiatki zmieniły kolor na słoneczny - mnie się podoba, a Wam?


Pomysł na ostateczny wygląd kalendarza cały czas się klaruje, ale pierwotna koncepcja pewnie ulegnie zmianie, gdy wszystkie miesiące będą wyszyte.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Elżusia
    2016/03/22 12:21:22
    Bardzo ładne karteczki,lubię takie bo nie są przeładowane ozdobami.Haft matematyczny świetnie się nadaje na kartki i to prawda że w sieci jest mnóstwo wzorów tylko prawie wcale nie ma schematów z cyferkami .Są tylko wykropkowane i jak ktoś nie zna zasad tego haftu /jak ja/ to ma problem.
    Widzę że użyłaś metalizowanej nitki ,czy ona w trakcie wyszywania nie rwie się?
    Pozdrawiam ciepło .
    -
    urszula97
    2016/03/22 14:19:20
    Każda kartka jest śliczna i każda inna, piekne dzieła,sporo ich utworzyłaś,pozdrawiam.
    -
    splocik
    2016/03/22 14:20:01
    Elżusiu - dziękuję :)
    Kiedyś próbowałam "przeładować" i prawie wyrzuciłam kartkę, ale w ostatniej chwili wpadłam na pomysł przerobienia jej, co uratowało kartkę.
    Jeśli prześledzisz moje matematyczne hafciki, to zauważysz, że tylko na początku, w pierwszych kartkach zastosowałam zwykłe nici, a później już wyłącznie metalizowane; bardzo rzadko się zdarza, że się urwą - jestem z nich zadowolona.
    Jeśli wyszyłaś 2-3 wzorki z numerkami, to potem możesz stosować bez numerków - liczenie ustalasz sama, jak Ci pasuje.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2016/03/22 14:22:29
    Urszula97 - dziękuję :)
    I tak nie zrobiłam tyle ile potrzebuję, więc resztę wyślę tych wielkoseryjnych.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    skrawek tęczy
    2016/03/22 16:09:35
    Wszystkie karteczki piękne i bardzo eleganckie! Pozdrawiam gorąco:)
    -
    hrabina.e
    2016/03/22 16:42:57
    Toż to ogrom pracy i moc przepięknych kartek. Wszystkie sa wspaniałe, nie wiem, która najpiękniejsza.
    -
    fusilla
    2016/03/22 18:01:09
    Co tu gadać! Ja podziwiam, jak zawsze!
    -
    splocik
    2016/03/22 18:07:44
    Skrawku tęczy - dziękuję :) Miło, że się podobają :))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2016/03/22 18:09:17
    Hrabino - dziękuję :)
    Pewnie najpiękniejsza będzie ta, która do Ciebie dotrze :)))
    Tylko, że ja sama nie wiem, która poleciała do kogo.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2016/03/22 18:09:59
    Fusilla - dziękuję za podziwianie :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    andulencja
    2016/03/22 22:17:37
    No, nieźle poszalałaś! Wymyśliłaś chyba najbardziej pracochłonne kartki :)
    -
    splocik
    2016/03/22 22:22:06
    Andulencja - czy ja wiem??? Jak podziurkowałam kartoniki, to tak sobie siedziałam, jak świstak i przeciągałam te niteczki przez dziurki. :))) I tak wyszło :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Ninka46
    2016/03/23 01:45:04
    Piękne hafciki, a jaka ilość ? Ja też w tym roku sie pokusiłam o zrobienie kilku. Zresztą jak wiesz ,zaraziłaś mnie razem z Danfi tą techniką haftu.
    -
    splocik
    2016/03/23 07:30:38
    Ninko - dziękuję :)
    Cieszę się, że dałaś się zarazić i też pewnie coś pięknego powstało. :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    arla1
    2016/03/23 08:58:25
    Piękne te karteczki matematyczne. W tym roku nie zrobiłam żadnej. Przerzucam się na sms życzenia. Niestety :)
    -
    splocik
    2016/03/23 14:14:27
    Arla1 - dziękuję :) Ja wysyłam robione kartki do niektórych, do kilku osób wysyłam kupne, a do wielu innych wysyłam SMS lub e-mail.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń