sobota, 25 stycznia 2020

Moje rękodzieło do przysłów styczniowych

Pierwszy miesiąc mojej starej/nowej zabawy. :)
Nowej, bo zmieniła się nazwa i forma.
Teraz zabawa nosi nazwę Rękodzieło i przysłowia i tylko to drugie nie zmieniło się, bo przysłowia są podstawą zabawy, a rękodzieło teraz nie ogranicza się tylko do haftu krzyżykowego, ale jest takie szerokie, jak szeroko sięgają możliwości bawiących się.
Cieszę się, że zabawowiczek przybywa... - większa grupka, to większa różnorodność prac.

Do pierwszego zadania na STYCZEŃ, zaproponowałam takie przysłowia:
1. Ci lekko tańczą, którym dobry los przygrywa.
2. Każdy śnieg jest biały, ale nie wszystko, co białe jest śniegiem.

Zastanawiała msię, jak można pierwsze przysłowie objaśnić...
Można powiedzieć, że ktoś ma lekko w życiu, gdy wszystko mu sprzyja, gdy wszystkie zdarzenia tak układają się, że czegokolwiek ten ktoś się dotknie, to udaje mu się to zrealizować bez problemów.
Można także inaczej - dobrym ludziom los sprzyja.
Do tego przysłowia wykonałam dwa hafty, bo nie mogłam zdecydować się, który wybrać.

Pierwszy haft wykonałam według znalezionego na Pinterst wzoru w odcieniach szarości.


Oprawiłam tymczasowo w jasną ramkę, aby nie odbiegała zbytnio od tła.
W ten sposób tańcząca para jest dominująca.


Wybrałam kolory pasujące do innych tańczących par, które wyszyłam haftem matematycznym z okazji naszej 25 rocznicy ślubu.
Na chwilę powiesiłam obrazek między wspomnianymi matematycznymi, ale jak widać nie pasuje tam i może wrócić w to miejsce po znalezieniu odpowiedniej ramki.


A do tego czasu postoi na półce w towarzystwie wachlarza.


Drugi haft wykonałam według schematu jednobarwnego czarnego i tu musiałam trochę ruszyć wyobraźnię, by podzielić kolorystycznie to, co w zlewało się w całość.
Ten hafcik poczeka na odpowiednią okazję.


Drugie przysłowie (nie polskie) kojarzy mi się ze znanym przysłowiem polskim: "nie wszystko złoto, co się świeci".
Można to wytłumaczyć tak, że nie wszystko, co wydaje się idealne, takie jest rzeczywiście.
Do drugiego przysłowia wybrałam wzór przebiśniegów, na który natknęłam się przeglądając Pinterest w poszukiwaniu tych kwiatków do kartkowej zabawy u Ani, a wyszyłam na kanwie 18 w kolorze ecru.
Nawet pasuje do przysłowia, bo nazwa "przebiśnieg" wcale nie znaczy, że musi być śnieg, aby te śliczne kwiatki zakwitły. :)
Tym sposobem powstała kartka okolicznościowa, ale musi ona poczekać na ową okoliczność. :)))
 

Nie chciałam umieszczać na kartce wielu dodatków, bo sam hafcik jest wystarczająco ozdobny, ale po namyśle dodałam dwie perełki, jako dopełnienie tabliczki z napisem.


Zabawa Rękodzieło i przysłowia trwa - zapraszam :)


Prace Uczestniczek zabawy do zadania styczniowego można zobaczyć TUTAJ.

30 komentarzy:

  1. Sliczne hafty.Piękna interpretacja.Ja niebawem dołączę. Moja praca schnie.Piękne prace koleżanek. Różne techniki .Super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Już nie mogę się doczekać Twojej interpretacji przysłowia. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Bardzo fajne hafciki i interpretacje :) Przebiśniegi są śliczne :) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie Małe Pasje - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Ale fajne te Twoje hafciki i jak fajnie interpretujesz oba przysłowia, Bardzo mi się podoba zagospodarowanie hafcików.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba ta karteczka .Sliczny jest hafcik przebiśniegów.Bardzo elegancka kompozycja.
    Miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  5. Urocze hafty! A kartka z przebiśniegami prześliczna! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Bardzo podoba mi się Twoja interpretacja przysłów. Tańcząca para jest urocza, a karta z przebiśniegami skradła moje serce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne hafty, cudne i bardzo podoba mi się ich wykorzystanie. Przepiśniegi mnie zachwyciły :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak zawsze wybrałaś świetne hafty do interpretacji przysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne hafty i piękna kartka:)
    Miałaś racje poprzestając na tych dwóch perełkach- przy tak pięknym hafcie dodatkowe ozdoby juz nie są potrzebne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękna interpretacja tematu, był trochę trudny, przyznam :) Jakoś nic mi do głowy nie przychodziło, dobrze, że jest drugi, łatwiejszy temacik. Przebiśniegi cudne, uwielbiam kwiaty na kartkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evi - dziękuję :)
      Staram się wybierać takie przysłowia, które są mało znane lub nieznane, w których choć fragment da się zinterpretować rękodziełem.
      Są przysłowia łatwiejsze i trudniejsze, ale gdyby było zbyt łatwo, to jaka by to była zabawa?
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Śliczne te tańczące pary. I kartka z przebiśniegami bardzo urocza. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam zadanie nr 2.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Śliczne prace Splociku, z interpretacją trafiłaś w punkt!
    Pozdrawiam cieplutko :}
    Ania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne hafty tańczących par.A obrazek przecież nie musi wisieć na scianie. Pięknie się prezentuje stojąc na półce. Haft przebisniegow świetnie wkomponowany w kartkę. Przy hafcie minimalizm wskazany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - dziękuję :)
      U mnie większość obrazków wisi na ścianie, ale jest kilka stojących na półkach.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń