poniedziałek, 20 stycznia 2020

Przebiśniegi i baranki

Kartki przez cały rok 2020, to druga zabawa, do której zapisałam się w tym roku.
Styczniowe zadanie u Ani ma trzy wytyczne - biel, przebiśnieg i baranek.
W pierwszym momencie chciałam połączyć to zadanie także z moją zabawą Rękodzieło i przysłowia, bo tam jest przysłowie również związane z bielą.
Ostatecznie zdecydowałam, że te kartki zgłoszę tylko do Ani.

Pierwsza kartka zawiera wszystkie wytyczne - jest kolor biały, jest baranek i są przebiśniegi.


Przebiśniegi są z mojego ogródka, a fotkę zrobiłam w zeszłym roku, bo w tym roku (sprawdzałam wczoraj) dopiero wyszły 3 cm ponad ziemię.
Rosnące obok kwiaty były przykryte gałązkami świerkowymi, bo tamta zima u mnie była bezśnieżna, ale małe mrozy zdarzały się.


Przebiśniegi w tym przypadku powinnam nazwać "przebiświerki". :)))

Druga kartka ma dwie wytyczne, czyli kolor biały i przebiśnieg.

 

W tej kartce połączyłam dwie techniki haftu - haft krzyżykowy i haft matematyczny.
Takie hafty matematyczne z jajkiem wykonywałam kilka lat temu, więc zachowany szablon przydał się.
Kartka miała być odwrócona, a napis u dołu, ale jakimś trafem odwrotnie podkleiłam przebiśnieg pod matematyczne jajko i kartka zmieniła kierunek; jajko stanęło na czubku. :)))


Poza tym doszłam do wniosku, że napis przytwierdzę perełkami i ostatecznie kartka wygląda tak:


Zamierzałam w tym roku wrócić do hafu matematycznego i nadarzyła się okazja, by zamiar wprowadzić w czyn.

Obie kartki zgłaszam do zabawy u Ani.


I styczniowy banerek zabawy.



28 komentarzy:

  1. Sliczne, no i te Twoje przebisniegi.Natura

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne prace, zdolna Ty, brawo:)
    Serdeczności zostawiam na miłe styczniowe dni:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne kartki, ja też wróciłam do haftu matematycznego w zabawie u Ani :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu - dziękuję :)
      Matematyczny "chodził" za mną chyba od roku. :)))
      Pewnie znów wpadnę w ten haft na dłużej. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Świetne obie kartki i super hafciki na nich . W tej pierwszej super pomysł ze zdjęciem.
    Co do haftu matematycznego to chyba wracana niego moda bo już na kilku blogach go widziałam. Może i ja się skusze na powrót.
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za udział w zabawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Czasami wykorzystuję własne fotki.
      Moda na niego jest zawsze, pamiętam, jak jeszcze na bloxie przypomniałyśmy tę technikę haftu, która później rozkręciła się.
      Teraz znów pojawia się częściej.
      Ja odłożyłam ten haft ze względu na ręce, bo przy dziurkowaniu bolały, ale teraz spróbuję, może ból nie będzie taki dokuczliwy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Piękne karteczki Splociku :)) Bardzo podoba mi się połączenie haftu matematycznego z xxx, przebiśnieg śliczny!!! Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie Małe Pasje - dziękuję :)
      Łączenie technik dodaje kartce ciekawego wyrazu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Karteczki śliczne! Haft matematyczny podziwiam:)
    Jajko na czubku wygląda super:)
    Zostawiam Ciepłe i Puchate:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ireno - dziękuję :)
      Ciepłe i Puchate przyda się i je odwzajemniam. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Fajne kartki, ale ja jak zwykle haftem się zachwycam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale fajowy baranek :D ale przebiśniegi też piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evi - dziękuję :)
      Baranka znalazłam na Pinterest; była tylko fotka, ale na tyle wyraźna, że dało się wyszyć jak ze schematu. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Piękne te przebiśniegi :-) Lubię te wiosenne kwiaty i jeszcze ciemierniki i fiołki :-)
    Ciepłe i Puchate posyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KasiuS - dziękuję :)
      Lubię wiele kwiatów wiosennych, ale są wyjątkowe, bo kwitną jako pierwsze.
      Ciepłe i Puchate odwzajemniam z dodatkiem. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Śliczne prace. Zapraszam do siebie na candy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emilio - dziękuję :)
      Miło mi Cie gościć i dziękuję za zaproszenie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Świetne hafty i super kartki:) Opublikowałam pracę styczniową z zabawy u ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Dziękuję za informację. :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Ale śliczne! Podziwiam kartki, na których są haftowane elementy.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń