poniedziałek, 1 marca 2021

Rękodzieło i przysłowia 2 - marzec

To już trzeci miesiąc i trzecia para przysłów do rękodzielniczej interpretacji w zabawie Rękodzieło i przysłowia 2
 
Skoro w lutym zaproponowałam przysłowie o pączkach, bo był Tłusty Czwartek, to w marcu postanowiłam wyszukać coś dotyczącego kobiet ze względu na Dzień Kobiet.
Przy okazji, życzę wszystkim Kobietom radosnego i udanego Dnia Kobiet.
Niestety wszystkie napotkane przysłowia o kobietach nie wykazywały nawet odrobiny możliwości interpretacji różnym rękodziełem, a nie chciałam zawężać możliwości do jednej lub dwóch technik. 
 
Mam wiele przysłów w moim "zbiorniku", ale coraz mniej takich, które na pierwszy rzut oka podpowiadają jak je interpretować rękodziełem.
Czasami trzeba będzie użyć całej swojej wyobraźni, a nawet posunąć się do przekornego spojrzenia przed przystąpieniem do działania.
Mam nadzieję, że to Was nie zniechęci i wytrwacie do końca zabawy. :)
 
Przysłowia, które wyszukałam na MARZEC, są następujące:
1. Wystarczy promyk nadziei, aby otworzyło się niebo.
2. Marzec przychodzi wilkiem, a odchodzi barankiem.

Życzę przyjemnej zabawy. :) 
 
Bardzo proszę, zostawiajcie informacje o wykonanych pracach z tego zadania, pod tym wpisem. 
 
Zabawa Rękodzieło i przysłowia 2 trwa.
 

Zasady i zgłoszenie uczestnictwa w zabawie są  TUTAJ.  

TUTAJ  jest zadanie 1 - styczniowe i efekty prac.
TUTAJ  jest zadanie 2 - lutowe i efekty prac.
 
Motto zabawy, to:
"Bądź w stanie zrobić chleb z kamienia"
 
Zatem przyłącz się do zabawy i rób COŚ z NICZEGO. 
 
Efekty prac do zadania nr 3 widać poniżej, a o skojarzeniach z przysłowiami poczytacie w blogach - linki nad poszczególnymi fotkami.
 

 2. Renata 


4. Mięta

5. Tina J

6. El



9. Ja Splocik 

26 komentarzy:

  1. Hm, chyba nr 2 chodzi po głowie, trochę okrężną drogà ale będę się łapać słówek.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - łap się słówek, wszak interpretować można też kawałek przysłowia. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. No ja tego roku w Twojej zabawie nie rozpoczełam dobrze, haftu na styczen jeszcze nie skończyłam bo po drodze wpadlo mi pewne zlecenie. Na paczkach poleglam 😂 stwierdziłam, że jak mam robić cos na odczepnego byle zaliczyć to sobie odpuszcze. Jesli wpadnę na jakiegoś paczka, który mnie usatysfakcjonuje to uzupełnię zabawę, chyba, że uwzgledniasz pączki kwiatow
    😁wtedy by bylo latwiej. Oj nie popisalam się na razie. Już sie ucieszylam tematem na marzec bo coś planowalam w tym kierunku, ale przyslowia nijak mi pasuja...i co znowu bedzie klapa?
    😭

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - życie pisze często najmniej oczywiste scenariusze i potrafi tym samym zamieszać w tym, co mamy poukładane.
      Nie przejmuj się opóźnieniem bądź nie wykonaniem jakiegoś zadania, bo to jest tylko zabawa i ma sprawiać przyjemność.
      Dlatego wiesz, że jak coś wykonasz z poślizgiem, to będzie dołączone jak tylko dasz o nim znać.
      Staram się, ale nic nie poradzę, że wszystkie łatwiejsze przysłowia już były, zostały tylko ciekawe.
      Myślę, że coś wymyślisz. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. No nie napiszę co mi opadło, ale pomysłu nie mam- na razie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - mogę się tyko domyślać, ale mam nadzieję, że coś wykombinujesz. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. coś wykombinowałam, ale czy trafnie? zobaczysz i ocenisz:)
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. Reniu - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Splociku, kolejne fajne przysłowia do interpretacji wymyśliłaś😊
    Pierwsze przysłowie szczególnie mi się podoba i trafia do serca.
    Nadzieja to jest to czego zawsze najbardziej nam potrzeba, jej nigdy nie jest za dużo!
    Pozdrawiam słonecznie 😊🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - cieszę się, że Tobie podobają się przysłowia. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Faktycznie, trzeba będzie pogłówkować. Ale to może i dobrze, umysł wszak też należy ćwiczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - - dziękuję, że tak ujęłaś główkowanie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. przysłowia piękne, sama jestem ciekawa efektów 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuferku - miło mi, że podobają się Tobie :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Nie doczytałam przysłowia , myślę że sprostalam zadaniu, tak je widzę przynajmniej w części.Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. No cóż przyznam że to było najgorsze wyzywanie w tym miesiącu. Z bidą ale cos tam stworzyłam. Tutaj możesz poczytać :-)
    http://iwanna59.blogspot.com/2021/03/rekodzieo-i-przysowia-marzec.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - a ja myślałam, że przynajmniej to drugie przysłowie nie powinno sprawić większej trudności, bo wzorów z barankiem jest trochę i do haftu, i na szydełko.
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Moja praca :
    https://papillon-motylkowo.blogspot.com/2021/03/380-kalendarz-adwentowy-rekodzieo-i.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Mój marcowy udział:
    https://z-mojego-swiata.blogspot.com/2021/03/rekodzieo-i-przysowia-2-marzec.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. El - dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Splociku i ja zostawiam link do swojej marcowej pracy :)
    Co prawda mam jednodniowe spóźnienie ale po cichu liczę, że zaliczysz mi zadanie .
    Pozdrawiam serdecznie:)
    http://xgalaktyka2.blogspot.com/2021/04/baranek-i-zyczenia-wielkanocne.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xgalaktyko - tu poślizgi są dozwolone. :)))
      Dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. najbardziej spóźnialska przesyłam linkhttp://k-u-f-e-r-e-k.blogspot.com/2021/04/kocyk-pogodowy-1-2-3.html?m=1 Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuferku - spóźnienie nie jest w tej zabawie przeszkodą. :)
      Dziękuję za informację :)
      Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń