wtorek, 6 kwietnia 2021

Wiosenne dni

Tak było pięknie, tak słonecznie i ciepło, że z przyjemnością pracowało się w ogródku - tydzień temu, a dziś jest zimno, szaroburo...
Praca trwała nie za długo, by się nie przepracować i potem odczuć to we wszystkich kostkach, nawet tych najdrobniejszych.
W chwilach odpoczynku chodziłam i cieszyłam oczy pierwszymi kolorowymi kwiatkami. 
 
Wiosna wchodzi do mojego ogródka powoli kroczek po kroczku.
Przekwitają śnieżyczki, które późno wyszły i jeszcze tydzień temu pięknie prezentowały się, tworząc białe plamki w różnych miejscach ogródka. 




 
Pod koniec lutego pojawił się pierwszy żółty krokus.

 
Później zażółciło się w różnych miejscach ogródka. 
 
 
Następnie pojawiły się krokusy białe i od razu wzbudziły zainteresowanie pszczółek. 





 
Te są białe z nutką liliową.  

 
Te mają ciemne prążki. 

Taki pojawił się jeden.
 
Te są cieniowane od jasnoliliowego do ciemnego fioletu. 

 
Pięknie kwitną kępy wrzośców. 
 

 
W różnych miejscach pojawiły się fiołki..

 
Zakwitły niebieskie cebuliczki. 
 
 
Kwitną też drobniutkie zawilce. 
 
 
Lubię ten czas, gdy budzi się wiosna. :)

16 komentarzy:

  1. Ślicznie zakwitło :) U nas zimnica, a wczoraj sypał śnieg. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Właśnie przed chwilą przeleciała śnieżyca. :)
      Teraz wieje zimny wiatr.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Moje śnieżyce też już przekwitają. Krokusy pojawiły sie dwa, a hiacynty trzy. Powoli zaczyna kwitnać forsycja i widać kępkę fiołków którą przeniosłam z łaki pod lasem.. Migdałek okryłam folią, bo inaczej znowu przemarnie. Czekam na ciut cieplejszy wiatr!
    Trzeba cierpliwie poczekać! Macham!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - i ja czekam na cieplejsze dni, by znów coś porobić w ogródku. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Cudne wiosenne kwiaty, Splociku. Z tym większym zaskoczeniem patrzę w okno, za którym od rana... sypie śnieg.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Był deszcz, potem zawierucha śnieżna, a teraz zimny wiatr.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Ale masz pięknie w swoim ogrodzie. Szkoda że te barwy przykrył śnieg. A te krokusy to ja muszę sobie koniecznie kupić bo masz je cudne!!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      U mnie śnieg kwiatów nie przykrył, bo przeleciał i szybko znikł był. :)
      Chcę dokupić krokusów w innych kolorach.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Przepiękna wiosna u Ciebie! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Spolciku piękna wiosna zagościła w Twoim ogrodzie, u mnie też krokusy już zakwitły na całego ale dzisiaj pod śniegiem się schowały.
    Jest zimno i na minusie, a tak było pięknie i słonecznie 😊
    Pozdrawiam serdecznie😊🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - - dziękuję :)
      U mnie jest zimno, czasem przeleci deszcz albo śnieżek ale ten nie pozostaje, więc kwiaty nie są przykryte.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Jaka piękna wiosna! Ależ mi się tęskni... a teraz wieje, sypie śniegiem i zimno...
    Ciepłe i puchate ślę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - ja też tęsknię za ciepłymi dniami. :)
      Odwzajemniam Ciepłe i Puchate. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Jak pięknie, krokusy masz dorodne a dzisiaj i wczoraj pewnie pod śniegiem
    . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - śnieg trochę popadał, ale od razu znikał i kwiatków nie przykrył.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń