czwartek, 17 czerwca 2021

Z kwiatowego ogródka

Nie nadążam za kwiatkami, w tym roku tak szybko zakwitają i... przekwitają.
Po tych, które poniżej, zostały tylko fotki i wspomnienie. 
 
Ciemiernik.
Zawielc
Narcyz

Bergenia

 
Szukałam nazwy tego kwiatka.
Już wiem, to przetacznik goryczkowaty.
Hrabino - dziękuję za podpowiedź :)
 
Niezapominajka
 
Brunnera wielkolistna ma kwiatki takie jak niezapominajka.


Kwitnące krzewy aronii.
Pyłkowe szyszki na sośnie.
Kosaciec
Lilaki - bzy



 
Miniaturowy lilak Palibin - kwitnie, gdy duże bzy przekwitają, a niesamowity zapach rozchodzi się w promieniu 3-4 m.

 
Kwiatki są czteropłatkowe, ale tu na fotce szukajcie pięciopłatkowego... na szczęście.

 
Na koniec piwonia majowa- piękna, czerwona - od Urszuli. :)
Miała dwa pąki, ale rozkwitł tylko jeden. 




24 komentarze:

  1. Jak piękna i różnorodna jest nasza flora.
    Serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - zgadzam się z Tobą. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Wszystkie piękne! Słabość mam do ciemierników i piwonii!
    pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - dziękuję :)
      Lubię wszystkie kwiaty, róże jednak na pierwszym miejscu, a z tych powyżej, to piwonie i lilaki. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Cudownie.Ciemiernik kwitnie i mnie nadal.Kwiatek 5listny znalazłam.Piwonia cudna.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Piwonia jest super i mam nadzieję, że w następnym roku pokaże więcej kwiatów.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Pięknie, kolorowo i pachnąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft i Patchwork - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Bo darmowa
    Nie na darmo są z serducha, zawsze kwitną i cieszą oczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - też tak myślę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Zawsze te kwiaty, które dostajemy od życzliwych duszyczek są najbardziej trwałe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - racja i wiesz, mam kwiaty sprzed wielu lat - otrzymałam je od pani, której nie ma już między nami.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Kwiatuszki uwielbiam, a Twoje są cudne:)
    Dziękuję za informację o miniaturowym bzie; od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem; teraz już wiem, że nabędę to drzewko, myślę, że do zakupu przekonam również małżonka, który przed bzem broni się jak może (onegdaj lilak tak rozpanoszył się w naszym ogrodzie, że trudno było się go pozbyć).
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moteczku - dziękuję :)
      Ten bez można przycinać i formować, a są też gotowe szczepione na pniu w postaci drzewka.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję, sprawdzę :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Ale fajnie kolorowo w Twoim ogrodzie. To nic że jedne kwiaty już przekwitły, będą następne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Zawsze można pocieszyć oczy oglądając fotki. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Ciemierniki! Mmmmmmm! :-)))))
    Jeszcze niedawno u sąsiadki za miedzą był piękny bez! Niestety, dwa miesiące temu został wycięty, bo zmieniano ogrodzenie! Wrrr!
    Twoje kwiaty pięknie rosną! Na moim torfowisku mało co, ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma!
    Macham serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - dziękuję :)
      Czasami siły wyższe wymuszają pożegnanie kwiatów.
      Też musiałam w jednym miejscu pozbyć się lilaka ciemnego, ale sadzonka już rośnie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Kwiaty ze zdjęcia definitywnie wyglądaja jak przetacznika, ale może się mylę. Wydaje mi się, że to coś z tej rodziny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hrabino - dziękuję :)
      Wiedziałam, że mi coś podpowiesz. :)
      Tak, to przetacznik goryczkowaty.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. A miałam nawet napisać, ze goryczkowaty, ale ze zdjęcia czasem nie wszystko się wypatrzy :)

      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Hrabino - dziękuję jeszcze raz za podpowiedź. :)
      Czasami zdjęcie niezbyt ostre i można się pomylić, ale sprawdziłam na większych zdjęciach. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń