sobota, 22 stycznia 2022

Styczniowe przysłowie - wykonane

Zaczęła się zabawa z przysłowiami - Rękodzieło i przysłowia 3 - piąta z kolei, a więc to taki jubileusz i na początek wypadły takie oto przysłowia do zinterpretowania rękodziełem.
 
1. Łatwiej z góry niż pod górę.
2. W zimie nie pożyczaj ubrania, a w lecie wachlarza. 

Odnosząc się do pierwszego przysłowia, to mogę powiedzieć, że w odniesieniu do zabawy jest ono całkowicie odwrotne.
Jeśli przyjmiemy, że teraz zabawa jest z górki, to raczej jest trudniej, bo to piąty rok wybierania przysłów i coraz trudniej o przysłowia, które można w całości albo w części zinterpretować rękodziełem.
Natomiast pierwszy rok był pod górkę, bo zabawa dopiero rozkręcała się, ale było łatwiej, bo więcej było przysłów dających się zinterpretować rękodziełem, najpierw haftem, następnie rękodziełem wszelkim.
Do teraz lista tych przysłów mocno się skurczyła, ale chyba nie będzie tak źle, bo mamy pewne ułatwienie, czyli wystarczy jeden wyraz z przysłowia, by podjąć rękodzielną interpretację związaną z przysłowiem.

W odniesieniu do rękodzieła, to do interpretacji pierwszego przysłowia można wykorzystać niemal każdą pracę, bo rozpoczęcie i wykonywanie jej zawsze na początku może sprawiać problemy, ale gdy docieramy do zakończenia, to praca jakby robi się szybciej, czyli łatwiej z górki.

Ostatecznie, podjęłam się interpretacji przysłowia drugiego - miałam przyjąć słowo dotyczące "ubrania" i wykonałam czapkę na drutach, ale ponieważ w drugiej zabawie - u Reni (pisałam TUTAJ), zadaniem było wykonanie czegoś "na okrągło", to czapka powędrowała do tamtej zabawy.
 
Zajęłam się zatem innym słowem z tego przysłowia, mianowicie dotyczącym "wachlarza".
Ponieważ dawno nie wszywałam zakładek, więc powstała taka z wachlarzykami i teraz poczeka na odpowiedni moment, by trafić w odpowiednie ręce. :) 
 
 
Byłam bardzo zadowolona z wyszycia tych małych wachlarzyków. 
Tak ładnie szło mi zszywanie, że nie mogłam doczekać się zakończenia.
 
 
Dopiero po zamocowaniu frędzelków zauważyłam brak ważnego elementu wachlarza, mianowicie stelaża.
Wpadłam na pomysł naszycia części stelaża przy uchwycie, a końce nitki zawiązać na kokardkę.

 
Jak każda moja zakładka, tak i ta ma na odwrocie napis.

 
Fotka wędruje do galerii (TUTAJ), gdzie będzie w towarzystwie prac wszystkich bawiących się.
 

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)

20 komentarzy:

  1. Splociku, bardzo podoba mi się ta zakładeczka z wachlarzami.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też zastanawiałam się nad tym pierwszym, ale u mnie odnosiłoby się do czegoś nowego, a tego nie skończyłam;)
    Twoja zakładka jest fantastyczna, na pewno umili lekturę czytającemu, a na pewno ułatwi :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - - dziękuję :)
      Do pierwszego, ja akurat robię coś z górki, ale też jeszcze nie jest skończone.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Ciekawy pomysł, wachlarzyki cudowne, fajna interpretacja, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna wachlarzowa zakładka !
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna zakładka 🙂
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały pomysł z zakładką Splociku:)
    Te małe wachlarze cudnie się nie niej prezentują, zwróciłam nawet uwagę na te maleńkie, słodkie kokardeczki!
    Jestem pewna ,że osoba do której trafi zakładka będzie zachwycona!
    Uściski.
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Xgalaktyko - dziękuję :)
      Te kokardeczki to czysty przypadek efektu gapiostwa. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Jak widzę Spłociku, ten wachlarz z drugiego przysłowia, cieszy się sporym powodzeniem. To chyba ja tylko tak a gapa, że nie znalazłam na krzyżyki małego wzorku z wachlarzem. Ale może i dobrze stała, przynajmniej miałam okazję przypomnieć sobie inną technikę.
    Co do zakładek to je uwielbiam, więc i Twoja z wyszytymi wachlarzykami jest urocza.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Tak, wachlarz cieszy się powodzeniem.
      Może to Ci podpowie, co wybrać do haftowania w najbliższym czasie. :)
      Twój serwetnik jest rewelacyjny i zawsze to coś innego niż haft. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Śliczna zakładka;) Pozdrawiam SylwiaB

    OdpowiedzUsuń
  9. Prześliczna zakładka, super hafcik Splociku😊
    Wcale się nie dziwię, że tak fajnie Ci się xxx stawiało, te wachlarzyki są takie urocze.
    Pozdrawiam słonecznie 😊🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - dziękuję :)
      Małe wzorki przyjemnie haftuje się z tego powodu, że szybko dają efekt. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Bardzo ciekawa zabawa i piękna zakładka :)

    OdpowiedzUsuń