czwartek, 24 lutego 2022

Słodki i... Tłusty...

Jest takie przysłowie:
 
"Nie zjesz pączka w Tłusty Czwartek, Twoje życie mało warte."

Czy ja wiem...
Warte, nie warte, ma być po prostu dobre, a w przysłowiu chodzi pewnie o to, że życie bez pączka jest mało słodkie.
Tradycja jednak mówi, że aby szczęście dopisywało, należy w tym dniu zjeść przynajmniej jednego pączka. 

By tradycji stało się zadość  faworki upiekłam... z francuskiego ciasta.
Skorzystałam z przepisu Ani z blogu kulinarnego Ania gotuje.  
Pocięłam ciasto na węższe paski, a piekłam 14 min. góra/dół w 200 st.C.

 
Natomiast pączki nabyłam w ulubionej cukierni.
Do fotki załapały się tylko dwa pozostawione do popołudniowej kawki. :) 

 
Życzę Wam słodkiego Tłustego Czwartku i dużo szczęścia oraz zdrowia.
 
Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)

16 komentarzy:

  1. Moje pączkowanie będzie za dwa dni, jak cała Progenitura się zjawi!
    Muszę wypróbować kiedyś te faworki z francuskiego ciasta! Ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - polecam, szybko się robi, są kruchutkie i smakowite. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. U mnie w tym roku kupione.Wizyta u lekarza uniemożliwiła mi samodzielne pieczenie.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - życie weryfikuje przyzwyczajenia i tradycje. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Smakowicie wyglądają:)
    Pozdrawiam serdecznie, Splociku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - bo takie są. :)
      Wypróbuj. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Oj... ten tłusty czwartek zapamiętamy na długo.
    Ja nic dziś nie kupiłam słodkiego, wszystko upiekłam, też faworki i pączki z serka homogenizowanego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - oj, tak, zapamiętamy.
      Mnie się nie opłaca piec pączków dla dwóch osób, a z płata ciasta, faworków jest akurat na dwa dni do kawki. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Twoje faworki wyglądają smakowicie:) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - i są smakowite. :)
      Spróbuj ten łatwy i szybki myk, by mieć ciastko do kawy, gdy niespodziewani goście za drzwiami. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. U nas tradycyjnie faworki z ciasta z piwem i pączki z serka :) Twoje wyglądają smakowicie:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Ja ostatnio odeszłam od tradycyjnych, bo na dwoje to tyle nie potrzeba. :)
      Ale te z piwem, to chętnie spróbuje :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Bardzo apetycznie wygląda faworki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności:) Uwielbiam faworki i pączkami też nie pogardzę, najlepiej smakują ciepłe. Wiem wiem, że nie zdrowe ale lubię bardzo!
    Pozdrawiam ciepło Splociku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno - też jestem w grupie łasuchów. :)))
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń