poniedziałek, 11 kwietnia 2022

Do kwietniowego przysłowia

W zabawie Rękodzieło i przysłowia 3, w kwietniu obowiązują takie przysłowia :)

1. Baba o szydle, chłop o mydle.
2. Leniwemu baranowi ciąży jego wełna.
 
Widzę, że  szydełko i baranek, to chyba będą najczęściej wybierane słowa do interpretacji.
W moim przypadku nie będzie inaczej, bo wybrałam drugie przysłowia, a z niego słowo baran/baranek.
 
Stało się tak dlatego, że w poszukiwaniu czegoś tam w Pinterest, po drodze, w oko wpadły mi takie fajne baranki i postanowiłam je wykonać.
 
Robi się je szybko, łatwo i przyjemnie, pozbywając się przy okazji resztek włóczki. :)
To taki niedokończony pompon, czyli włóczka nawinięta na kółko, ale nie przecięta i nie uformowana w pompon.
 
 
Rozpędziłam się i zrobiłam małe stadko.
Biały kwiatek uformowany na kształt melonika ozdobił łebki.
 

Z tej czwórki, dwa zostaną u mnie, a dwa pójdą do dwójki dzieci, jako przykład do samodzielnego wykonania takich ozdób świątecznych.

Zawieszka wędruje do galerii - TUTAJ, w której zbieram prace Uczestniczek zabawy.
 
 
Ponieważ Renia dała przyzwolenie w zabawie C&K na wykonanie wszystkiego, co związane z Wielkanocą, to moje zawieszki zgłaszam jako zadanie kwietniowe.
Co prawda, nie są wykonane ani szydełkiem, ani na drutach, ale są kręcone z włóczki jak na pompon.
 
Dodaję jeszcze zajączka, którego zrobiłam na szybko przed chwilą, bo wszystkie inne, które dawniej wykonałam poleciały w świat.
Powstał taki zajączek - tu, w towarzystwie baranków.


Więcej o zajączku i zgłoszenie do zabawy u Reni w drugim blogu - TUTAJ.

Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)

28 komentarzy:

  1. Ale fajne stadko powstało :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, stadko urocze.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. No cóż baranki świetne, ja też wybrałam właśnie baranka i nie będę na pewno odosobniona. Tego zajączka z włóczki tez kiedyś robiłam, ale nienawidzę zszywania , a u mnie wyszedł potworek zamiast zajączka , więcej go nie robię !! Tobie za to wyszło rewelacyjnie !!! Fajne te wszystkie prace do Reni.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Też myślę, że baranek będzie miał powodzenie. :)
      Zajączków miałam kilka lat temu spore stadko, ale z każdym rokiem przechodziły w inne ręce, aż zostałam bez zajączków.
      Ten na razie jest samotny, ale myślę, że do Świąt jeszcze przynajmniej jeden powstanie.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Ale urocze wielkanocne stadko:)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Te baranki są ekstra! Oj, zainspiruję się na pewno, ale to już w przyszłym roku.:) Splociku, mój post opublikowałam przez pomyłkę i szybko go cofnęłam, ale ślad pozostał. Po świętach na pewno się pojawi.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Promyku - dziękuję :)
      Inspiruj się, ja też zainspirowałam się od kogoś.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Jakie fajniutkie te baranki, bardzo pomysłowe. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaklęta igiełko - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Cudne baranki i jakie łatwe do wykonania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro - dziękuję :)
      One są bardzo łatwe w wykonaniu. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. No i cóż mam napisać? Są przeurocze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne baranki. Super pomysł i wykonanie. Wesołych świąt Splociku :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Całkiem niezłe to stadko baranie! ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł z tym barankiem - zrobimy dzisiaj z synkiem :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leacathy - dziękuję :)
      Życzę przyjemnej zabawy. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Serdeczne dzięki za pamięć i piękne życzenia,które z całego serca odwzajemniam .Chciałam podziękować w mailu ale jakoś nie mogę znaleść Twojego adresu.Baranki są przeurocze !!!
    Życzę dobrego odpoczynku w święta i pięknej pogody.
    Serdeczne pozdrowienia dla całaj rodzinki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżusiu - dziękuję :)
      Cieszę się, że kartka dotarła. :)
      Jest w moim profilu, ale puszczę do Ciebie maila, dla przypomnienia. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  13. Fajny pomysł. Urocze baranki.

    OdpowiedzUsuń